13.3 C
Athens
Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

13.3 C
Athens
Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

Γιώργος Μαυροψαρίδης: “Η υποψηφιότητά μου για το Οσκαρ στο μοντάζ, είναι κυρίως μια αναγνώριση της εξαιρετικής δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου”

                                                                                                                                                              2019/01/23

Η υποψηφιότητά μου για το βραβείο Οσκαρ στο μοντάζ, είναι περισσότερο μια αναγνώριση της εξαιρετικής δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου και στην τελευταία του ταινία ΤΗE FAVOURITE ” είπε στον Αθήνα 9.84 και στον Αρη Τόλιο   ο σταθερός συνεργάτης του Ελληνα σκηνοθέτη, Γιώργος Μαυροψαρίδης.

Δεν το περίμενα. Για μένα ήταν αναπάντεχο, παρόλο που μας παρακολουθούν από την εποχή του ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ μιας ταινίας που βραβεύτηκε στις Κάννες και ήταν υποψήφια για το βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας στα Οσκαρ. Στον ΑΣΤΑΚΟ, ήταν το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου που προτάθηκε για βράβευση και αναγνωρίστηκε και η δική μου δουλειά μαζί με το σωματείο των αμερικανών μοντέρ, που δίνουν το βραβείο και τώρα με το THE FAVOURITE, ήρθε η δεύτερη υποψηφιότητά μου, από κοινού με τις άλλες δέκα που συγκέντρωσε η ταινία.” επισήμανε  .

Για τη συνεργασία του με τον Γιώργο Λάνθιμο, ο Γιώργος Μαυροψαρίδης  σημείωσε ότι είναι μαζί από τα πρώτα βίντεο κλιπ που έκανε στην Ελλάδα και τους συνδέει το πάθος για τη δουλειά, για το σινεμά. Οσο για τη σχέση τους τη χαρακτηρίζει εν εξελίξει και διαρκώς ανανεούμενη.

Δεν μένουμε ποτέ στα ίδια . Ως σκηνοθέτης ο Λάνθιμος έχει τον απόλυτο δημιουργικό έλεγχο και ανάμεσά μας υπάρχει εμπιστοσύνη. Εκτός από ιδιοφυής άνθρωπος είναι εξαιρετικός κριτής χαρακτήρων. Μου δίνει το χρόνο και τη δημιουργική ελευθερία -όταν χρειάζεται- να μένω μόνος για να ετοιμάσω κάποια πράγματα. Ο βαθμός δυσκολίας παρουσιάζει τεράστια διαφορά σε κάθε ταινία του και η ματιά του είναι πάντα ενδιαφέρουσα, φορμαλιστικά. Ακόμα και τώρα, στα μεγάλα στούντιος που δουλεύουμε, ο Γιώργος Λάνθιμος έχει καταφέρει να κρατήσει το δικό του ρυθμό και τις προυποθέσεις για το final cut, το χρόνο δηλαδή μέσα στον οποίο θα είναι έτοιμη η ταινία, ακόμα και για την επιλογή της μουσικής” υπογραμμίζει. .

Κύριο ζητούμενο εξ αρχής για τον διεθνή έλληνα σκηνοθέτη ήταν να αποκτήσει προσωπική γλώσσα και αφηγηματική υπόσταση, ακόμα και στο μοντάζ. Σύμφωνα με τον Μαυροψαρίδη, το ντεκουπάζ του Λάνθιμου, είναι αυτό που προσφέρεται για δημιουργικό πειραματισμό. “Δοκιμάσαμε διαφορετικά είδη αφήγησης και μοντάζ στη συνεργασία μας μέχρι που στην ΚΙΝΕΤΤΑ, οδηγηθήκαμε σε μια περισσότερο αφηγηματική προσέγγιση, με ελεύθερη αφήγηση της εικόνας και κίνηση κάμερας. Στον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ, ο Λάνθιμος ακολούθησε πλέον μια λογική ανάδειξης των υπαρξιακών θεμάτων που τον απασχολούν και το ύφος ήταν πιο στυλιζαρισμένο.”

Στη διαμόρφωση της κινηματογραφικής προσωπικότητας του Γιώργου Μαυροψαρίδη έχουν συμβάλλει συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως ο Γιώργος Πανουσόπουλος, ο Νίκος Νικολαίδης, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Τάσος Μπουλμέτης .

Αν του ζητούσε κανείς να χαρακτηρίσει με μια λέξη τον Λάνθιμο , θα ήταν η αφοσίωση.”Ο Λάνθιμος είναι αφοσιωμένος. Ακόμα και τα διαφημιστικά, τα χρησιμοποιούσε για να εξερευνήσει τεχνικές, να πειραματιστεί και να οδηγηθεί τελικά στην εξεύρεση της δικής του προσωπικής γλώσσας“ λέει αποχαιρετώντας μας.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img