back to top
17.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

17.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Γιώργος Γεραπετρίτης στον Αθήνα 9.84: ” Αύριο θα κατατεθεί το φορολογικό νομοσχέδιο .Υπάρχει όμως τεχνικό ζήτημα για να έρθει με τη μορφή του κατεπείγοντος, διότι θα πρέπει να εκδοθούν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ”.

Διαβάστε επίσης

Κατατίθεται εντός της ημέρας στη Βουλή το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το επιτελικό κράτος δήλωσε στον Αθήνα 9.84 και τη Νόνη Καραγιάννη ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.
Όπως εξήγησε : “είχαμε μία μικρή καθυστέρηση ,διότι περιμέναμε την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία θα πρέπει να συνοδεύει το νομοθέτημα για την τυχόν, δημοσιονομική επιβάρυνση, οπότε ήταν για λόγους γραφειοκρατίας, την οποία γραφειοκρατία, προσπαθούμε να καταπολεμήσουμε με το νομοσχέδιο”. Αύριο πρόσθεσε θα κατατεθεί το φορολογικό νομοσχέδιο με την μορφή του κατεπείγοντος, καθώς πρέπει να επανακαθορισθεί ο ΕΝΦΙΑ και να γίνει νέα εκκαθάριση του φόρου στις δηλώσεις μετά τις μειώσεις που εξαγγέλθηκαν.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

“Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος θα κατατεθεί σε λίγη ώρα” τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Γιώργος Γεραπετρίτης ,μιλώντας στον Αθήνα 9,84 και τη Νόνη Καραγιάννη. Όπως εξήγησε : “είχαμε μία μικρή καθυστέρηση ,διότι περιμέναμε την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία θα πρέπει να συνοδεύει το νομοθέτημα για την τυχόν, δημοσιονομική επιβάρυνση, οπότε ήταν για λόγους γραφειοκρατίας, την οποία γραφειοκρατία, προσπαθούμε να καταπολεμήσουμε με το νομοσχέδιο”.

Ερωτηθείς γιατί το νομοσχέδιο κατατίθεται με διαδικασία επείγοντος ο κ. Γεραπετρίτης είπε: “Δεν θα είναι διαδικασία επείγοντος. Θα είναι μία τακτική διαδικασία, η οποία θα έχει πλήρη χρόνο για να το συζητήσουμε . Την επόμενη εβδομάδα και για ολόκληρη την εβδομάδα θα συζητηθεί στην αρμόδια διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή και την μεθεπόμενη εβδομάδα θα έρθει στην Ολομέλεια για ψήφιση, με μεγάλη και εκτεταμένη συζήτηση. Δεν θα είναι επείγον”.

-Αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση;

“Δεν αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση, διότι αυτή τη στιγμή δεν υπήρχε ο χρόνος για να κατατεθεί. Το νομοσχέδιο αυτό περιέχει διαρθρωτικές δομές, που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και της κυβέρνησης. Δεν είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο περιέχει παρεμβάσεις σε δικαιώματα, έτσι ώστε να υπάρχει εκτεταμένη ανάγκη φορέων. Για λόγους που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα του πράγματος, επιλέξαμε να έχουμε πολύ μεγάλη διαβούλευση και άνετη στη Βουλή. Ούτως ή άλλως θα τεθεί σε δημόσια ανάρτηση και ο καθένας θα μπορεί να εκφράζει την άποψή του επ΄ αυτού τις επόμενες δύο εβδομάδες, που περίπου θα έχουμε τη συζήτηση στη Βουλή. Η ψήφιση σε κάθε περίπτωση θα έρθει μετά την μεθεπόμενη εβδομάδα, δηλαδή σε δέκα ημέρες , οπότε θα έχουμε άφθονο χρόνο για ενσωματώσεις. Το μόνο ζήτημα που ετίθετο ήταν ότι επειδή η Βουλή θα κλείσει για μια εβδομάδα, θα θέλαμε να έχει κλείσει η ψήφιση έως τις 8 Αυγούστου ,οπότε θα κινηθεί παράλληλα και η Κοινοβουλευτική διαδικασία και η δημόσια διαβούλευση. Όλα τα σχόλια τα οποία θα τεθούν θα αξιολογηθούν”.

“Σε ότι αφορά το φορολογικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί αύριο. Υπάρχει όμως τεχνικό ζήτημα για να έρθει με τη μορφή του κατεπείγοντος, διότι θα πρέπει να εκδοθούν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ. Και αυτό θα πρέπει να γίνει με χρόνο πάρα πολύ ταχύ. Ήδη είναι σε καθυστέρηση η έκδοση των εκκαθαριστικών ,επειδή ακριβώς μέσα στο νομοσχέδιο θα εμπεριέχεται διάταξη, η οποία θα περικόπτει τον ΕΝΦΙΑ. Άρα βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, να καθυστερούμε την έκδοση των εκκαθαριστικών για να ενσωματωθεί, εφόσον βεβαίως ψηφιστεί, η μείωση του ΕΝΦΙΑ. Άρα είναι τεχνικό το ζήτημα που θα πρέπει να έρθει με πολύ γρήγορη διαδικασία”.

*ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.

“Χρησιμοποιήσαμε τις καλές πρακτικές του εξωτερικού. Δυστυχώς υπάρχουν άλλα κράτη, τα οποία έχουν ανακαλύψει πρακτικές, οι οποίες είναι εξαιρετικές στο επίπεδο της διοικητικής επιστήμης. Για την Εθνική Αρχή Διαφάνειας αντλήσαμε μοντέλα ,τα οποία ανατρέχουν και σε προηγμένα συστήματα της Ανατολικής Ασίας, των ΗΠΑ . Η βασική δομή είναι πλήρης ανεξαρτησία, δηλαδή πλέον δεν θα λαμβάνεται πολιτική εντολή από τον ελεγκτικό μηχανισμό ,αλλά θα υπάρχει αυτοτελής στρατηγική σε ότι αφορά τους ελέγχους, το πρόγραμμα ελέγχων θα καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από τη διοίκηση και τα μέλη της Αρχής, τα οποία διορίζονται με αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή . Παράλληλα υιοθετούνται τεχνικές πολύ υψηλού ελέγχου στο επίπεδο της ηλεκτρονικής διάγνωσης της διαφθοράς, αλλά δίδονται πολύ ισχυρά μέσα ,για να υπάρξει καταπολέμηση του φαινομένου .Επίσης δημιουργούνται δομές ,οι οποίες είναι ενιαίες ,ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των αλληλοσυγκρουόμενων αρμοδιοτήτων ελεγκτικών μηχανισμών .Οι συναρμοδιότητες είναι απο τις μεγαλύτερες παθολογίες του ελληνικού κράτους”.

*ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΛΗΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

“Το επιχείρημα να μειωθούν οι μετακλητοί υπάλληλοι εμπεριέχει το στοιχείο του μικρολαικισμού . Θα υπάρχουν μειώσεις μετακλητών. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι να λειτουργήσει το κράτος. Και το κράτος θα λειτουργήσει αν υπάρξει σαφής διάκριση μεταξύ της πολιτικής διοίκησης και της υπηρεσιακής. Η πολιτική διοίκηση και οι μετακλητοί, οι οποίοι ενσωματώνονται είναι για να χαράσσουν την πολιτική και να έχουν τη λογοδοσία στο Κοινοβούλιο.
Η υπηρεσιακή διοίκηση, η οποία αποτελείται από τους δημοσίους υπαλλήλους καριέρας ,οι οποίοι εντάσσονται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής και εκφράζουν τη συνέχεια του κράτους, εκεί θα πρέπει να δώσουμε όλη μας την έμφαση. Δεν θα ήθελα ένα μεγάλο νομοσχέδιο γνήσιου μετασχηματισμού του κράτους -με την επιφύλαξη να το δούμε και στην πράξη- να εστιαστεί κυρίως στο θέμα των μετακλητών “.

*Θα δανειστώ τη δική σας φράση ,με όλο τον σεβασμό στο πρόσωπό σας. Μου φαίνεται “λαϊκισμός” η απαγόρευση εφ εξής πρόσληψης συγγενών 1ου και 2ου βαθμού στο δημόσιο, καθώς και η απαγόρευση σύναψης οποιασδήποτε σύμβασης με το δημόσιο συζύγων ,παιδιών κυβερνητικών στελεχών”. Με αυτή τη λογική στοχοποιείται ένα εξαίρετο στέλεχος της κυβέρνησης , ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού ο κύριος Γρηγόρης Δημητριάδης.

“Αντιλαμβάνομαι το επιχείρημά σας και σε μεγάλο βαθμό το υιοθετώ και εγώ. Δεν θα πρέπει να στεκόμαστε σε τυπικά κριτήρια,όπως είναι η συγγένεια ,αλλά σε ουσιαστικά κριτήρια. Δηλαδή πως λειτουργικά θα διασφαλίσουμε την αμεροληψία στην άσκηση της πολιτικής. Το ζήτημα των συμβάσεων είναι σημαντικό, με την εξής έννοια. Εάν εγώ είμαι Υπουργός, ο οποίος έχω την ευθύνη και την αρμοδιότητα , η οποία αναφέρεται για παράδειγμα στη αδειοδότηση μίας συγκεκριμένης αγορανομικής δραστηριότητας, καλό θα ήταν να μη συνάψω σύμβαση αυτού του τύπου, με τη σύζυγό μου. Από την άλλη πλευρά εισάγουμε για πρώτη φορά και μία πρόσθετη λειτουργική δικλείδα ασφαλείας ,η οποία έχει να κάνει με τα προοπτικά κολλήματα. Εγώ δηλαδή που υπηρετώ σήμερα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και ελέγχω μία εταιρεία τροφίμων, την επ’ αύριον της αποχώρησής μου από το Υπουργείο να μην μπορώ να ενταχθώ στην εταιρεία ,εκείνη η οποία ήταν υπό τον έλεγχο μου χθες. Αυτό τώρα υπάρχει μόνο αποσπασματικά, σε ορισμένες Ανεξάρτητες Αρχές και εμείς το επεκτείνουμε στο σύνολο ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό” .

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα