back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Βlack Friday: Ουρές στα πολυκαταστήματα

Διαβάστε επίσης

Οι πρώτες ουρές στα πολυκαταστήματα και τις αλυσίδες του λιανεμπορίου έχουν ήδη σχηματιστεί καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο θεσμός της black Friday που για μια άλλη χρονιά μετατράπηκε σε black week.

Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις ήδη έχουν ανακοινώσει και προχωρήσει σε γεναίες εκπτώσεις σε μεγάλο αριθμό εμπορευμάτων που φθάσουν ακόμη και το 70% ενώ ετοιμάζονται να παρατείνουν τις προσφορές τους και για περισσότερες μέρες. Ήδη πάντως αρκετές εταιρείες, έχουν ειδικά banner στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.

Τα πρώτα διαφημιστικά σποτ έχουν ήδη βγει στον αέρα, δημιουργώντας από νωρίς κλίμα… προσφορών στην αγορά.

Οι εταιρείες, όπως φαίνεται, φέτος έχουν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα την προετοιμασία για τη συγκεκριμένη μέρα σε μια προσπάθεια να «κερδίσουν» τους πελάτες τους. Στελέχη της αγοράς αναφέρουν πως αρκετές αλυσίδες θα προχωρήσουν σε γενναίες εκπτώσεις που θα φτάσουν σε ορισμένα προϊόντα έως και το 70%. Επισημαίνουν παράλληλα πως οι προσφορές αυτές δεν θα διαρκέσουν για μία μόνο μέρα.

Το 2018 στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Black Friday σε σύγκριση με τις υπόλοιπες μέρες, σύμφωνα με έρευνα της Picodi. Ανάμεσα στους καταναλωτές, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη μέρα, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει τι θα αγοράσει. Κατά μέσο όρο οι Έλληνες δηλώνουν ότι θα αγοράσουν περίπου 4 προϊόντα. Παράλληλα τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στη χώρα μας οι πέντε δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων είναι: είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ τη συγκεκριμένη μέρα, σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.

Ο συγκεκριμένος θεσμός ήρθε για να μείνει τονίζουν οι έμποροι καθώς όλο και περισσότεροι προχωρούν σε προσφορές εκείνη την ημέρα και όχι μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Όπως και πέρσι οι μεγάλες προσφορές αναμένεται να επεκταθούν καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας και όχι μόνο κατά την 29η Νοεμβρίου.

Φουντώνει η μάχη στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές

Δυνατή αναμένεται το επόμενο διάστημα η μάχη του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην οποία πλέον διαμορφώνονται νέα δεδομένα μετά τη συμφωνία Public-Media Markt αλλά και την είσοδο του Πλαισίου στις λευκές συσκευές.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού με απόφαση που πήρε κατά τη συνεδρίαση της 5ης Νοεμβρίου έδωσε και τυπικά το πράσινο φως για τη συμφωνία Public-Media Markt και τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών καθώς και ειδών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα.

Μάλιστα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι το νέο αυτό σχήμα θα δώσει τα πρώτα «δείγματα γραφής» στη Black Friday. Παρά το γεγονός ότι μέχρι τότε δεν θα υπάρχουν αλλαγές ως προς τη νέα εταιρεία, θεωρούν βέβαιο ότι οι Public και Media Markt θα υιοθετήσουν πολύ επιθετική πολιτική προσφορών.

Παράλληλα και οι άλλοι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς, Κωτσόβολος, και Πλαίσιο ετοιμάζονται για ένα «καυτό» επόμενο διάστημα διεκδικώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από τη συνολική πίτα, που μόνο για τις λευκές συσκευές μπορεί να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ ετησίως.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της GFK σε επίπεδο εξαμήνου δείχνουν ότι η κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών κατέγραψε άνοδο 9,1% με τον τζίρο να φτάνει τα 234 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η άνοδος ήταν της τάξης του 10,9% και οι πωλήσεις ανήλθαν σε 122 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο κατέγραψε τζίρο σχεδόν 1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 980 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 1,5% ενώ ειδικά για το δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν στα 499 εκατ. ευρώ, με αύξηση 2,4%.

Δεδομένου μάλιστα ότι παραδοσιακά το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου πραγματοποιείται το τελευταίο τρίμηνο, η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι ο ετήσιος τζίρος θα ξεπεράσει τα 2,18 δισ. ευρώ που ήταν το 2018.

Στο παιχνίδι του ανταγωνισμού οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Ολόκληρος ο Δεκέμβριος με τις γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και τα παραδοσιακά τραπέζια, θεωρείται μια «δυνατή» περίοδος για τα σούπερ μάρκετ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 πάντως, ο τζίρος εμφανίστηκε ενισχυμένος σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018 κατά 3,4% ενώ σε όρους όγκου πωλήσεων καταγράφηκε αύξηση 2,9%, σύμφωνα με στοιχεία μετρήσεων της IRI.

Ένδυση και υπόδηση στην κορυφή των προτιμήσεων

Τα ρούχα και τα παπούτσια παραμένουν τα δημοφιλέστερα είδη στις αγορές των καταναλωτών τόσο την εορταστική περίοδο όσο και κατά τη Black Friday παρά το γεγονός ότι αμέσως μετά τις γιορτές ακολουθούν οι χειμερινές εκπτώσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, για την περσινή εορταστική περίοδο σχετικά με τα είδη που κινήθηκαν περισσότερο, το 39% απάντησε την ένδυση και υπόδηση, το 28% τα είδη δώρων και τα παιχνίδια, το 11% τα τρόφιμα και τα ποτά και το 9% τα καλλυντικά.

Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των αλυσίδων λιανικού εμπορίου ετοίμων ενδυμάτων ανέρχεται σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ.

Αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης στη χώρα μας αυξάνεται με ποσοστό που κυμαίνεται πάνω από 2% την τελευταία διετία σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος.

Στον εγχώριο ανταγωνισμό κυριαρχούν οι πολυεθνικοί όμιλοι, με brands που έχουν εδραιώσει τα μερίδιά τους και καθώς και νέους παίκτες που μπαίνουν στην αγορά. Ενδεικτικό είναι ότι με ναυαρχίδα την αλυσίδα Ζara ο ισπανικός κολοσσός Inditex ενισχύει σταθερά το μερίδιό του στη χώρα μας, με έναν κύκλο εργασιών 517 εκατ. ευρώ, το 2018. Συνολικά ο Όμιλος ελέγχει στην Ελλάδα, οκτώ κερδοφόρες εταιρείες με τα brands Ζara, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Uterque και Zara Home.

Αντίστοιχα, τα πιο πρόσφατα στοιχεία το ΣΕΠΕ για τις ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης έδειχναν ότι την τελευταία διετία, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις εμφανίζουν αύξηση στις πωλήσεις τους, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων.

Στα καλλυντικά, τέλος οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, δίνουν σκληρή μάχη για ένα μερίδιο από τα 861 εκατ. ευρώ του συνολικού τζίρου. Είτε πρόκειται για μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών (Hondos Center, Sephora, Galerie de beaute ), είτε για πολυκαταστήματα (Attica, Notos) και για επώνυμα καταστήματα (Apivita, Korres κ.α). Σούπερ μάρκετ, με καλλυντικά ευρείας διανομής και φαρμακεία διεκδικούν επίσης ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά, όπως και τα ηλεκτρονικά καταστήματα που σημειώνουν ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την Cosmetics Europe, οι αξίες λιανικής των καλλυντικών και των αρωμάτων στην Ελλάδα, από 849 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκαν σε 861 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στη χώρα μας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 80 ευρώ, έναντι 79 ευρώ το 2017 και το 2016.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα