back to top
23.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Μάθημα αγγλικών στα νηπιαγωγεία προωθεί η Ν. Κεραμέως

Διαβάστε επίσης

Την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στα νηπιαγωγεία από το 2020 προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας η Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός μιλώντας στον ΑΝΤ1 σημείωσε ότι «ο στόχος είναι τα παιδιά να γίνονται συστηματικοί αποδέκτες της εκπαίδευσης από μικρή ηλικία ώστε να βελτιώνονται οι αποδόσεις εν συνεχεία, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο».

Έντονα αντέδρασε η Διδασκαλική Ομοσοπονδία, η οποία κατηγόρησε την κ. Κεραμέως ότι «αγνοεί τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου» και επισήμανε ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα.

«Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να επενδύσουμε στο διετές υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και με άλλα μαθήματα, να εμπλουτίσουμε το Πρόγραμμα Σπουδών στα Νηπιαγωγεία, το οποίο δεν έχει αναμορφωθεί από το 2002», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι και άλλες νέες θεματικές ενότητες δρομολογούνται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στα δημοτικά σχολεία, πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο, όπως η υγιεινή διατροφή, ο εθελοντισμός, η περιβαλλοντική συνείδηση, η κυκλοφοριακή αγωγή, η πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, η σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός κλπ.

ΔΟΕ: Κατακερματίζεται η «πρώτη γνώση»

Η δήλωση της κ.Κεραμέως προκάλεσε την αντίδραση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, η οποία σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι το θέμα τέθηκε στην πρόσφατη μεταξύ τους συνάντηση, αλλά δεν συζητήθηκε. Κατηγορεί επίσης την υπουργό Παιδείας ότι αγνοεί «τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό τη μορφή σχεδίων εργασίας και project» και «εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εισάγει ξεχωριστά μαθήματα. Με τον τρόπο αυτό η ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΣΗ γίνεται κατακερματισμένη γνώση και παραγκωνίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου».

«Σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης, των κοινωνικών ικανοτήτων. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ που μπορεί να έχει ένα παιδί και η εξασφάλιση ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση. Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να σχεδιάζει με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και όχι υποχωρώντας στις κάθε είδους πιέσεις που ασκούνται για ευνόητους, μεν, λόγους αλλά δεν ωφελούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές μας. Της επισημαίνουμε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων πάνω στα οποία έχει υποχρέωση να σκύψει και να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας» καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΟΕ.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα