back to top
13 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

13 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

ΕΚΠΟΙΖΩ- ΠΟΜΕΚ: Μπαράζ καταγγελιών για τα ακυρωμένα ταξίδια

Διαβάστε επίσης

Πλήθος καταγγελιών που αφορά στα ακυρωμένα ταξίδια καταγράφει η ΕΚΠΟΙΖΩ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών – Π.ΟΜ.Ε.Κ. “Η Παρέμβαση”. Οι καταναλωτές νιώθουν ιδιαίτερα ευάλωτοι και βρίσκονται σε σύγχυση, καθώς οι οδηγίες είναι ασαφείς, υπάρχει έλλειψη πληροφόρησης για το αν και με ποιον τρόπο μπορούν να προβούν σε ενέργειες επιστροφής των χρημάτων τους.

Ενδεικτικά όπως δημοσιοποίησε η ΕΚΠΟΙΖΩ καταναλωτής επικοινώνησε με την Ένωση σημειώνοντας « Αναγκάστηκα να αναβάλλω ένα προγραμματισμένο ταξίδι μου στο εξωτερικό λόγω της γνωστής κατάστασης με την πανδημία του κορονοϊού. Εκτός από ακυρώσεις ξενοδοχείων εξωτερικού κλπ. επικοινώνησα και με την αεροπορική ζητώντας επιστροφή του τιμήματος καθώς η κατάσταση υπερβαίνει τον συνήθη προγραμματισμό. Σημειώνω ότι είμαι γιατρός και κατά δήλωση δημόσια του υπουργού υγείας έχουν ανασταλεί όλες οι άδειες υγειονομικού προσωπικού. Η εταιρεία έχει δίκη της πολιτική που δεν δέχεται τους ισχυρισμούς μου, μου ζήτησε γραπτό αίτημα με τις αιτιάσεις μου να το εξετάσουν το οποίο και έκανα σήμερα και περιμένω απάντησή τους»

Σε άλλη περίπτωση καταναλωτής σημειώνει «…στις 17 Μαρτίου ήταν να πάει το λυκείο των παιδιών μου εκπαιδευτική εκδρομή στις Βρυξέλλες αλλά λόγω απαγόρευσης από τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας έχουν αναστέλλει οι εκδρομές. Έχουμε κάνει όλοι εξόφληση του ποσού των 680 € ανά παιδί και στην δική μου περίπτωση πρόκειται για δίδυμα οπότε 1360€ και σε συνάντηση στο λύκειο μας ενημέρωσαν οι εκπαιδευτικοί πως η αεροπορική εταιρεία θα επιστρέψει τα λεφτά, το πρακτορείο δεν θα κρατήσει χρήματα αλλά το ξενοδοχείο στις Βρυξέλλες θα κρατήσει τα μισά χρήματα ακυρώνοντας τα μισά»

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, η κατάσταση είναι αγχωτική για πολλούς καταναλωτές, όχι μόνο λόγω του κινδύνου για την υγεία, αλλά και λόγω των οικονομικών συνεπειών των μέτρων περιορισμού, καθώς αντιμετωπίζουν τεράστιες οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας της πανδημίας, βρίσκονται υπό καθεστώς ψυχολογικής πίεσης λόγω απώλειας θέσεων εργασίας, μείωσης του εισοδήματος και ανησυχούν για το πώς θα πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και τις εν γένει οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” επανέρχονται στο θέμα τούτο και ζητούν την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης, ώστε να εξευρεθεί μία εξισορροπημένη λύση προς όφελος των καταναλωτών, αλλά που να μη θέτει σε κίνδυνο και τη βιωσιμότητα του τουριστικού κλάδου. Σε περιόδους κρίσης πρέπει οι καταναλωτές να αισθάνονται προστατευμένοι ως προς την τήρηση των δικαιωμάτων τους, να μην επιβαρύνονται με επιπλέον οικονομικές υποχρεώσεις και να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική έννομη προστασία τους σε όλη την Ε.Ε., όπως προβλέπει ρητά η νομοθεσία.

Παράλληλα καλούν για μια ακόμη φορά τα αρμόδια Υπουργεία και Αρχές να αποσαφηνίσουν σε αυτό το πλαίσιο τα δικαιώματα των καταναλωτών, όπως ρητά η Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία προβλέπει, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και για το άμεσο μέλλον και να συνεχίζουν να στηρίζουν τον τουριστικό κλάδο.

Ειδικότερα, ο κλάδος των μεταφορών και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να προβούν στην ενημέρωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου, όπως:

· Δικαίωμα στην άμεση επιστροφή χρημάτων

· Εναλλακτική λύση η αποδοχή κουπονιών αλλά μη υποχρεωτική

· Σε περίπτωση αποδοχής κουπονιών και μετάθεσης της ημερομηνίας του ταξιδιού, η χρονική ισχύς να είναι για ένα χρόνο και να προβλέπεται η αλλαγή ταξιδιωτικού προορισμού. Σε περίπτωση παρέλευσης του χρόνου ρητή πρόβλεψη για επιστροφή των χρημάτων  Σε περίπτωση πτώχευσής τους σχετική ρήτρα για αποζημίωση

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα