back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Η Λίνα Μενδώνη στον Αθήνα 9.84: «Αυξάνονται οι κωδικοί για τα 800 ευρώ ώστε να συμπεριληφθούν και καλλιτέχνες»

Διαβάστε επίσης

2020-04-14

Για όλα τα θέματα αρμοδιότητας του ΥΠΠΟ μίλησε η Λίνα Μενδώνη στον Αθήνα 9.84 και στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη.

Επισήμανε τον αυξημένο ρόλο του υπουργείου στην κατεύθυνση της προστασίας, συντήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ ξεκαθάρισε ότι σέβεται απεριόριστα την αρχαία ελληνική παράδοση, χωρίς να ενστερνίζεται την άποψη που θέλει καθετί αρχαίο, να παραπέμπει  απαραιτήτως σε εθνικισμό.

Το ΥΠΠΟ αποτελεί για την ίδια οικείο χώρο, λόγω προυπηρεσίας- επί σειρά ετών- στη Γενική Γραμματεία. ‘Οταν ρωτάται για τα πεπραγμένα της ως υπουργού, κάνει λόγο για  νέες πολιτικές, όπως το project του καινούργιου αρχαιολογικού μουσείου ή στην απεμπλοκή νέων επενδύσεων πχ στο  Ελληνικό. Παράλληλα, δηλώνει ανυπόμονη για μελλοντικά σχέδια που αναζητούν υλοποίηση.

ΗΔΗ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ – ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σε ερώτηση για το κατά πόσον επηρεάστηκε το έργο του ΥΠΠΟ από την πανδημία του κορωνοιού, η κυρία Μενδώνη απάντησε ότι «συνεχίζεται κανονικά η δουλειά για την επόμενη ημέρα όπως και στα άλλα υπουργεία. Πολλά από τα προγράμματα του ΥΠΠΟ αφορούν καλλιτέχνες και δημιουργούς και σε αυτή τη συγκυρία οφείλουμε να τα τρέξουμε διότι επενδύουμε στην ανάπτυξη. Επίσης, αρκετά συνδέονται με την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων και κάποια θα πρέπει να υλοποιηθούν ιδίαις δυνάμεις ή μέσω συγχρηματοδοτούμενων projects»

ΤΟ ΥΠΠΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

Παραδέχεται ότι βρήκε κενά και ότι «το ΥΠΠΟ είναι τουλάχιστον 4  χρόνια πίσω σε πολλά  επίπεδα», ενώ για την αντιμετώπιση των όποιων συναρμοδιοτήτων και εμπλοκών προκρίνει την ορθολογικότερη διαχείριση.

Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΘΑ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Για το εάν ο Κινηματογράφος αποτελεί αμιγώς αναπτυξιακό εργαλείο, τέχνη ή και τα δύο, οπότε ανακύπτει το ερώτημα για το κατά πόσον θα πρέπει να υπάγεται στο ΥΠΠΟ ή το Υπ Ανάπτυξης, η υπουργός Πολιτισμού εκτίμησε ότι είναι αναμφίβολα υψηλή τέχνη, που δεν μπορεί να αποκοπεί από το ΥΠΠΟ. Επεσήμανε επίσης και την αναπτυξιακή, εμπορική και οικονομική διάσταση, από τις οποίες  προκύπτουν συναρμοδιότητες. Μάλιστα αποκάλυψε ότι ο επόμενος κινηματογραφικός νόμος θα συνυπογράφεται από τα υπουργεία Πολιτισμού και Ψηφιακής διακυβέρνησης.

ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΣΕΠ.  ΠΡΟΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΜΕ ΣΑΦΗ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΨΗΛΟΥ ΚΥΡΟΥΣ.

Σε ερώτηση για τις προκηρύξεις των επικεφαλής δημοσίων φορέων και μουσείων, η κυρία Μενδώνη επισημαίνει ως απολύτως απαραίτητη τη διαφανή διαγωνιστική διαδικασία με σαφή κριτήρια και υψηλού κύρους προυποθέσεις.
«Οι καλλιτέχνες δεν μπορεί να επιλέγονται με κριτήρια ΑΣΕΠ. Εμείς πάμε σε άλλου τύπου προκηρύξεις όπως με τον Γ.Γ του Μουσείου της Ακρόπολης και η επιτροπή που συστάθηκε έχει αποσπάσει μόνον θετικά σχόλια», επισημαίνει. Και προσθέτει ότι η διάρκεια της θητείας των διευθυντών του Εθνικού Θεάτρου και του Φεστιβάλ Αθηνών θα μπορεί να είναι ανανεώσιμη. «Οπως στην περίπτωση του κ Δημήτρη Λιγνάδη και της κυρίας Κατερίνας Ευαγγελάτου. Κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωση του κ. Στάθη Λιβαθινού» λέει η κ Μενδώνη.

ΣΤΟΝ ΛΟΥΚΟ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΧΑΡΙΤΕΣ, ΤΟ ΥΠΠΟ, ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ

Η κ Μενδώνη δηλώνει την εκτίμησή της στο πρόσωπο και την καλλιτεχνική προσφορά του Γιώργου Λούκου τονίζοντας παράλληλα ότι υπήρξαν πρόσωπα από την προηγούμενη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που τον είχαν καταδικάσει πριν καν αποφανθεί η δικαιοσύνη.
«Στον κ Λούκο χρωστούν πολλά το υπουργείο Πολιτισμού, το Φεστιβάλ Αθηνών και η Τέχνη» λέει χωρίς να φείδεται καλών λόγων και για τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ, Γιώργο Κουμεντάκη, ο οποίος επελέγη επί ΣΥΡΙΖΑ και παραμένει, με δεδομένη την αξία του.

ΤΟ ΚΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΙ

Για το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει καλά λόγια και δεν δέχεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες ενδεχομένως  να το παράκανε. «Συγκροτείται από πρόσωπα υψηλού επιστημονικού κύρους που κρίνουν βάσει του αρχαιολογικού νόμου. Πρόσφατα γνωμοδότησε θετικά για την απεμπλοκή του έργου στο Ελληνικό και μάλλον δίνεται η εντύπωση ότι το παρακάνει όταν επιδρούν άλλες παράμετροι, σε σχέση με την γενκότερη πολιτική.» υποστηρίζει η υπουργός  Πολιτισμού.

ΓΙΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Αναφορικά με τα δύο ξενοδοχεία στην Ακρόπολη και τις διαμαρτυρίες ότι δημιουργούν πρόβλημα στην οπτική επαφή κατοίκων και περιοίκων με το μνημείο, η κυρία Μενδώνη είπε ότι εκείνο επί της οδού Φαλήρου, ύψους 37 μέτρων, έχει άδεια της Πολεοδομίας, αλλά όχι έγκριση του ΚΑΣ «Το ΚΑΣ έχει αρμοδιότητα να κρίνει λαμβάνοντας υπόψιν τον αρχαιολογικό νόμο». Οπως σημείωσε το ζήτημα παραπέμφθηκε εκ νέου στο ΣτΕ το οποίο εισηγήθηκε την κατεδάφιση κτισμάτων στον τελευταίο όροφο.

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2021 Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΤΑΦΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΚΑΣΤΑ

Η ΥΠΠΟ χαρακτήρισε τον Λόφο Καστά μνημείο τεράστιας ιστορικής και αρχαιολογικής αξίας και προσδιόρισε για το τέλος του 2021 την αποκάλυψη του ταφικού συνόλου, ενώ επισήμανε πως η αναδειξη όλου του λόφου προϋποθέτει σοβαρή μελέτη και έρευνα «Το συγκεριμένο έργο, υλοποιείται μετά απ πολύχρονη απραξία και με προσωπικό ενδιαφέρον του κυρίου Απόστολου Τζιτζικώστα»

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΑ 800 ΕΥΡΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ  ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Για το επίδομα των 800 ευρώ και τις επικρίσεις ότι οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις δεν συμπεριλαμβάνουν μουσικούς και άλλους καλλιτέχνες, η κυρία Μενδώνη είπε ότι αυξάνονται οι σχετικοί κωδικοί προκειμένου να συμπεριληφθούν και καλλιτέχνες, στο πλαίσιο της προσπάθειας των Υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Πολιτισμού.
«Ο πρωθυπουργός και ο υπουργός εργασίας ανακοίνωσαν πρόγραμμα για ανέργους που είναι σε εξέλιξη και θα συμπεριλάβει και καλλιτέχνες» είπε χαρακτηριστικά.

ΕΓΙΝΕ Η ΠΡΩΤΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ -ΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ

Σε σχέση με τα πνευματικά δικαιώματα διαβεβαίωσε ότι έχει ήδη γίνει η πρώτη διανομή ποσών στους δικαιούχους από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας και σύντομα αναμένεται η δεύτερη.

Για τον αυτοδιαχειριζόμενο φορέα απόδοσης πνευματικών δικαιωμάτων ΕΔΕΜ (σσ που ανήκει στους δημιουργούς και προέκυψε μετά την κατάρρευση της ΑΕΠΙ) η κυρία Μενδώνη είπε ότι δημιουργήθηκε με συγκεκριμένη διαδικασία το 2017 και αδειοδοτήθηκε τον προηγούμενο Φεβρουάριο, ενώ επισήμανε τη θέση της για ύπαρξη επιχειρηματικού πλάνου ως προυπόθεση της αδειοδότησης.

ΤΟ ΥΠΠΟ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ.

‘Οσο για το εάν το υπουργείο είναι κάποιες φορές δέσμιο συνδικαλιστικών και άλλων φορέων απάντησε ότι «το ΥΠΠΟ δεν μπορεί να μην ακούει τους φορείς αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ακολουθεί υποχρεωτικά την πολιτική τους. Συνεργαζόμαστε με όλους τους καθ ύλην εποπτευόμενους φορείς».

 

«ΑΘΗΝΑ 9.84» – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
τηλ. 210 3409254 -210 3409300

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα