back to top
20.9 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

20.9 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – τι ζητούν από την κυβέρνηση

Διαβάστε επίσης

Οι δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού αλλά και της κλιματικής αλλαγής στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα βρεθούν σήμερα στο επίκεντρο μίας Συνόδου για τα Αυτοκίνητα» (”Autogipfel”), μίας τηλεδιάσκεψης στην οποία θα συμμετέχουν η Άνγκελα Μέρκελ, μέλη του ομοσπονδιακού υπουργικού συμβουλίου και εκπρόσωποι μεγάλων εταιριών του κλάδου, όπως οι VW, Daimler και BMW, της Ένωσης των Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), και του IG Metall, συνδέσμου των μεταλλουργών, που αριθμεί 2.27 εκατ. μέλη.

Τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και τα κρατίδια Κάτω Σαξονία, Βαυαρία και Βάδη-Βυρτεμβέργη, τα οποία αποτελούν δυνατούς παίκτες στη συγκεκριμένη βιομηχανία, ζητούν επίμονα την ενίσχυση των οικονομικών κινήτρων που ισχύουν σήμερα για τους δυνάμει αγοραστές, με στόχο την τόνωση της ισχνής ζήτησης, στο πλαίσιο της μετατόπισης από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα σε οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον, όπως τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, πάντως, κρατά τον πήχη των προσδοκιών χαμηλά, ενώ οι Πράσινοι (δεύτερη ισχυρότερη πολιτική δύναμη στη χώρα) τάσσονται κατά της υιοθέτησης ενιαίων κινήτρων για όλα τα είδη οχημάτων. Στη σημερινή διάσκεψη, οι εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών, της VDA και του συνδικάτου των μεταλλουργών αναμένεται να σκιαγραφήσουν την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος και να διατυπώσουν τα αιτήματά τους.
Αποφάσεις για παροχή αρωγής θα μπορούσαν να ληφθούν στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος σταθεροποίησης της οικονομίας. Ο υπουργός Οικονομικών, Όλαφ Σολτς, έχει προαναγγείλει ότι θα γνωστοποιήσει τις προτάσεις του στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου.
Η αλήθεια είναι ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας περνούσε κρίση και προ κορονοϊού λόγω των κοινοτικών οδηγιών για την κλιματική αλλαγή, οι οποίες αναγκάζουν τις εταιρίες στη στροφή σε ψηφιακές εναλλακτικές.
Στην Κάτω Σαξονία, τη Βαυαρία και τη Βάδη-Βυρτεμβέργη το διακύβευμα είναι μεγάλο: ο τομέας καλύπτει 800.000 θέσεις εργασίας. Οι πρωθυπουργοί των εν λόγω κρατιδίων χθες προχώρησαν σε συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας ενίσχυση των ισχύοντων κινήτρων.
H λειτουργία των εργοστασίων των VW, Daimler, BMW, Audi, Ford και Opel στην Ευρώπη ξεκίνησε εκ νέου έπειτα από παύση εβδομάδων, με την έναρξη άρσης των περιοριστικών μέτρων. Μεγάλο μέρος του προσωπικού, ωστόσο, εργάζεται με μειωμένο ωράριο και η ζήτηση είναι μικρή.
Στον κλάδο πλανάται ο φόβος ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα και γι’ αυτό απαιτούν άμεσες αποφάσεις, καθώς οι ιθύνοντες εκτιμούν ότι η χαμηλή ζήτηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι αγοραστές περιμένουν να δουν εάν θα υπάρξουν κίνητρα και σε τι ποσά θα κινηθούν.
Ο αντιπρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων στο ομοσπονδιακό κοινοβούλιο, Όλιβερ Κρίσερ, μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), τόνισε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να πάρει σύντομα αποφάσεις, για να ξέρουν οι αγοραστές που βαδίζουν. «Δεν πρέπει, όμως, να υπάρξει ενιαία επιδότηση για όλα τα αυτοκίνητα. Αυτό που απαιτείται είναι μία έξυπνη διευρυμένη σε σύγκριση με την ισχύουσα στήριξη για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων», διευκρίνισε.
Δομίνα Διαμαντοπούλου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα