back to top
18 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

18 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εικονογραφώντας Την Εποχή Του Covid-19

Διαβάστε επίσης

 Στην εποχή της πανδημίας του κορονοϊού κι ενώ, σχεδόν, κάθε πτυχή της ζωής μας υφίσταται μικρότερες ή μεγαλύτερες μεταβολές, η τέχνη δεν θα μπορούσε, φυσικά, να απέχει από αυτή την παγκόσμια συγκυρία. Kαλλιτέχνες, ανά τον κόσμο, εμπνεύστηκαν από την πρωτόγνωρη κατάσταση και κατέγραψαν οπτικά την υγειονομική κρίση, αναδεικνύοντας τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό στους νέους, σύγχρονους υπερήρωες. Συνεχίζοντας την εικονογράφηση της ιδιόμορφης αυτής εμπειρίας, στην μετά-κορονοϊό εποχή, η ζωγράφος και εκπαιδευτικός Βασιλική Ηλιακοπούλου εξακολουθεί να αναζητά τους ήρωές της στην πραγματικότητα του Covid-19.

Μετά την άρση του lockdown ωστόσο τους εντοπίζει στην πλατεία αλλά και στο μετρό και το σχολείο όπου, πίσω από τις μάσκες, η ζωή συνεχίζεται. “Η νέα πραγματικότητα αποτελεί πηγή έμπνευσης για εμένα. Οι νέες συνθήκες υπό τις οποίες ανοίγουν τα σχολεία και η αγωνία των παιδιών και των γονέων για τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι θέματα που με αγγίζουν και με απασχολούν” εξηγεί η ζωγράφος και καθηγήτρια καλλιτεχνικών Βασιλική Ηλιακοπούλου. “ Με απασχολεί πολύ και η πορεία των καλλιτεχνών λόγω της μείωσης των παραστάσεων. Γενικά, αισθάνομαι την αγωνία που αισθάνόμαστε όλοι μας” αναφέρει.H κ. Ηλιακοπούλου άρχισε να εικονογραφεί την εποχή του κόβιντ-19 στις 23 Μαρτίου, οπότε τέθηκαν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα. “Ήταν η μέρα που έκλεισαν τα σχολεία” μας λέει. “Η επικαιρότητα δεν θα έλεγα με ενέπνευσε αλλά με συγκλόνισε. Με συγκλόνισε η ιδιαιτερότητα της συγκυρίας που περνούσαμε την συγκεκριμένη περίοδο”. Το πρώτο σκίτσο που ανάρτησε στα κοινωνικά δίκτυα, αυτό του Σωτήρη Τσιόδρα, έγινε viral. Το έφτιαξε, όπως μας είπε, κατόπιν παρότρυνσης της εξαδέλφης της Ματίνας Αθανασίου. “Ακολούθησαν τα σκίτσα της προέδρου των νοσοκομειακών γιατρών Ματίνας Παγώνη και του καθηγητή φαρμακολογίας Τάσου Σπαντιδέα τα οποία, επίσης, έγιναν viral. Όλα τα έργα μου αντικατοπτρίζουν υπαρκτά πρόσωπα” υπογραμμίζει η Βασιλική Ηλιακοπούλου και προσθέτει: ” Ήταν ένας τρόπος να πω το δικό μου ευχαριστώ στους ήρωες αυτής της καθημερινότητας”.

Aπό το πρώτο σκίτσο, περίπου δυο μήνες πριν, έως σήμερα, η Βασιλική Ηλιακοπούλου δεν έχει σταματήσει να καταγράφει σε χαρτί, με μολύβι και ακουαρέλα, τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στην σκιά του κόβιντ-19. “Τα περισσότερα σκίτσα είναι σε μέγεθος Α4 και Α3 διότι φτιάχνω ένα σχεδόν κάθε μέρα και ο χρόνος δεν είναι αρκετός για μεγαλύτερα έργα” μας είπε.

Στη μετά-κορονοϊό εποχή, η κ. Ηλιακοπούλου επικεντρώνεται στις αλλαγές που επέφερε στην ζωή μας η παγκόσμια υγειονομική κρίση. Στο πλαίσιο αυτό,  “ακολουθεί” τους μαθητές στη νέα σχολική πραγματικότητα και αναμειγνύεται με επιβάτες και εργαζόμενους στο μετρό.

Η συλλογή της Βασιλικής Ηλιακοπούλου μετρά σήμερα περισσότερα από 40 σκίτσα που καταγράφουν ένα κομμάτι σύγχρονης ιστορίας. Στόχος της είναι να εκτεθούν ή και να εκτυπωθούν σε μορφή ημερολογίου ή λευκώματος. “Θα ήθελα τα έσοδα από την πώλησή τους να διατεθούν σε κάποιον φιλανθρωπικό σκοπό” μας λέει και προσθέτει: “Αυτό που έμαθα από την περιπέτεια που ζούμε είναι να μην θεωρώ την υγεία δεδομένη και να εύχομαι υγεία για όλο τον πλανήτη”.

ρεπορτάζ: Μάγδα Μπουλούκου

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα