back to top
25.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

25.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Παναγιώτης Αλεξόπουλος στον Αθήνα 9.84: “Τεράστιες οικονομικές απώλειες στον Παγκόσμιο αθλητισμό”

Διαβάστε επίσης

Τεράστιες είναι οι οικονομικές απώλειες στην αθλητική βιομηχανία με τη διακοπή όλων των διοργανώσεων αλλά και την ακύρωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων, με κορυφαίο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, λόγω του COVID19.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της KPMG, σε περίπτωση διακοπής των πρωταθλημάτων, θα χαθούν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ αξίας ποδοσφαιριστών, με τα πέντε κορυφαία πρωταθλήματα της Ευρώπης να χάνουν περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Παναγιώτης Αλεξόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού και κοσμήτωρ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, μίλησε στον ΑΘΗΝΑ 9.84 και τον Άρη Τόλιο, για τις οικονομικές επιπτώσεις στον παγκόσμιο αθλητισμό αλλά και τις νέες εμπορικές τάσεις στα σπορ, με την Ελλάδα να είναι απούσα.

Η συνέντευξη του Παναγιώτη Αλεξόπουλου στον ΑΘΗΝΑ 9.84:

“Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι η αυριανή μέρα δεν θα είναι ίδια με την σημερινή και χθεσινή. Μεγάλα αθλητικά γεγονότα έχουν αναβληθεί. Βλέπουμε επίσης η Παγκόσμια Αξία της αθλητικής βιομηχανίας το 2011 ήταν κοντά 250 δις , το 2018 ήταν 470 δις και βλέπουμε στο μέλλον αν υπάρξει αναζωπύρωση του κορονοϊού η πορεία των εσόδων να είναι πολύ καθοδική και η διεθνής αθλητική βιομηχανία σκέφτεται να παράγει καινούριες αξίες. Έχουν επηρεαστεί επαγγελματίες αθλητές , κάθε μέρα υπάρχουν διαπραγματεύσεις μεταξύ αθλητών και σωματείων”.

Η τηλεοπτική αξία μοιρασμένη σε 10 πρωταθλήματα: “Η παγκόσμια αξία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων ήταν περίπου 50δις δολάρια αλλά το 60% αυτών των χρημάτων αντιστοιχεί σε μόλις 10 πρωταθλήματα. Η Ελλάδα δεν είναι πουθενά σε αυτόν χάρτη, οτιδήποτε περισσότερο από το προσωρινό κλείσιμο που υπάρχει σήμερα θα κατέληγε σε ένα γεγονός όλα τα πρωταθλήματα σε όλα τα αθλήματα να μην μπορούν να εκπληρώσουν καμία δέσμευση.”

Οι νέες εμπορικές τάσεις στον αθλητισμό: “Όμως υπάρχουν καινούριες πηγές εσόδων, όπως στην Δανία μία ομάδα θα ξεκινήσει τα παιχνίδια της όχι μόνο virtual αλλά θα έχει και τις θέσεις των θεατών στο γήπεδο με εικονική πραγματικότητα- Οι ποδοσφαιριστές θα βλέπουν το γήπεδο γεμάτο, θα ακούνε τα χειροκροτήματα , τις φωνές. Ο θεατής θα αγοράζει και την τηλεοπτική γωνία- δηλαδή θέση στο γήπεδο.

Η αθλητική βιομηχανία προσπαθεί να αυξήσει τα έσοδα της και με την χρήση άλλων ηλεκτρονικών μέσων, αυτό που λέμε new media technology. Πέντε πρωταθλήματα ανάμεσα τους και η Μπουντεσλίγκα θα εφαρμόσει και τα e-sports, play-sports, κάνοντας εξειδικευμένους διαγωνισμούς με δυο επαγγελματίες ποδοσφαιριστές από την ομάδα και δυο παίχτες που θα είναι πολύ καλοί στα skills για να κρατήσουν τους καταναλωτές σε εγρήγορση.

Η ελληνική αγορά πρέπει να ξυπνήσει, να φτιάξει καινούριους στρατηγικούς μηχανισμούς να ασχοληθεί και να δώσει την δυνατότητα στην ιδιωτική πρωτοβουλία να μπουν μέσα τηλεοπτικές εταιρείες να δώσουν καινούριες υπηρεσίες. Έτσι θα κρατήσουν και θα αυξήσουν τα έσοδα τους. Διαφορετικά θα πληρώσουν και οι εργαζόμενοι στην αποζημίωση και το θέαμα να χάνει την δυναμική του.”

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα