back to top
14.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

14.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ο Γιώργος Γιαννής στον Αθήνα 9.84 για τον Μεγάλο Περίπατο: «Τι πιο ωραίο απ΄το να δουλεύεις για ένα ωραίο έργο»

Διαβάστε επίσης

Για τον «Μεγάλο Περίπατο» της πόλης, που ανέλαβε να σχεδιάσει σε συνεργασία με ομάδα επιστημόνων και τον Δήμο Αθηναίων, μίλησε ο Γιώργος Γιαννής, στον Αθήνα 9.84 και στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου

«Τι πιο ωραίο απ΄το να δουλεύεις για ένα ωραίο έργο» λέει ο συγκοινωνιολόγος, καθηγητής και διευθυντής του τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δίνοντας το στίγμα του, εξ αρχής.

Κι αυτό «παρά τις ανατροπές λόγω κορωνοιού και τη συνεπακόλουθη πίεση, να μην υπάρξει καθυστέρηση στην προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο, έναρξη των εργασιών, που αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για το Δήμο Αθηναίων» όπως επισημαίνει

«Ξαφνικά αυτά που μελετούσαμε να γίνουν το φθινόπωρο, πρέπει να εφαρμοστούν πριν το καλοκαίρι» λέει και ξεκαθαρίζει ότι δε τον πτοούν οι διαφορετικές προσεγγίσεις σε σχέση με το εγχείρημα, καθώς κατανοεί πως κάθε συγκοινωνιακή επέμβαση στο κέντρο της πόλης, προκαλεί αντιδράσεις, επειδή αλλάζει συνήθειες ετών.
«Αλλά είναι προς το καλύτερο, είτε το καταλάβουμε αμέσως, είτε αργότερα» διαβεβαιώνει.
«Ξέρουμε ότι το σύστημα θα λειτουργήσει πολύ καλά, όχι μόνο για τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων και επισκεπτών, αλλά και για όλους τους επαγγελματίες της Αθήνας. Προβλέπονται λύσεις ειδικά για τους οδηγούς ταξί, τους μοτοσυκλετιστές και τα ξενοδοχεία, που εν δυνάμει θα ωφεληθούν περισσότερο» τονίζει ο κ Γιαννής.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ και ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΙΧ, ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΩΝ

«Το ζήτημα του κέντρου έχει μελετηθεί τουλάχιστον τρεις φορές, την τελευταία εικοσαετία. Προφανώς, υπάρχουν επιλογές για μεγαλύτερα ή μικρότερα πεζοδρόμια, όπως και για περισσότερο ή λιγότερο χώρο στα αυτοκίνητα. Εμείς επιδιώκουμε να βρεθεί το κατάλληλο μείγμα, ώστε να υπάρχει και ροή κυκλοφορίας, αλλά και περισσότερος δημόσιος χώρος.

Κυρίως, στενεύουμε τους δρόμους, προκειμένου να αποκλειστεί η δυνατότητα παράνομης στάσης και στάθμευσης, που καταλαμβάνει πολύ χώρο και προκαλεί ζημιά για ελάχιστο αντίκρισμα.Οι δρόμοι θα είναι μικρότεροι, αλλά με καλύτερη ροή. Το μισό μέρος της κάτω πλευράς του Συντάγματος θα αποδοθεί στους πεζούς και η πλατεία θα μεγαλώσει. Το ίδιο θα συμβεί στην Παν/μίου, όπου θα υπάρχει και ροή οχημάτων και προτεραιότητα σε λεωφορεία και τρόλλευ, πάντα στη δεξιά λωρίδα.» τοποθετείται ο καθηγητής του ΕΜΠ.

Σε ερώτηση για τις γκρίνιες σχετικά με το κυκλοφορικό, ο κ. Γιαννής είναι ξεκάθαρος: «Οι οδηγοί ΙΧ παραπονιούνται για τη συμφόρηση. Η πραγματικότητα είναι ότι οι ίδιοι, αποτελούν τη συμφόρηση. Μόνος τρόπος να λειτουργήσει σωστά μια πόλη είναι να επικεντρώσουμε στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων και της κινητικότητας. Οχι των οχημάτων» επισημαίνει και υπογραμμίζει ότι « θα πρέπει να προτιμάται η μετακίνηση με ΜΜΜ, ποδήλατο και πεζή»
Και για τις επιπτώσεις στην επιβάρυνση της κυκλοφορίας; Ο κ Γιαννής εξηγεί ότι πρόκειται για θέμα κατανομής.
«Σε 6 μήνες, θα ισορροπήσει. Η κυκλοφορία συναρτάται με την αλλαγή στις συνήθειες, τις ώρες και τα μέσα.μεταφοράς. Καθώς οι οδηγοί ΙΧ -όπως υπολογίζουμε- σε ποσοστό 7,5 %, θα κινούνται με τα ΜΜΜ, θα βελτιωθούν οι συνθήκες, ακόμα και με στενότερους δρόμους.

Ενα ακόμη ζήτημα, αφορά στα ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Σύμφωνα με τον κ Γιαννή η τουριστική λεωφορειακή γραμμή δεν θα έχει αλλαγές, διότι «τα βανάκια των ξενοδοχείων θα συνεχίσουν να μπαίνουν στους δρόμους και να εξυπηρετούν τους πελάτες. Οσο για τα πούλμαν, το πρόβλημα θα εντοπιστεί, μετά την επανέναρξη του τουριστικού ρεύματος, στην Ακρόπολη και το Παναθηναικό Στάδιο» Ωστόσο διαβεβαιώνει, ότι έχει εκπονηθεί ολοκληρωμένη μελέτη για την καλύτερη διαχείριση του γύρου και των στάσεών τους.

Για τους ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
«Οι κάτοικοι της περιοχής Εμπορικού Τριγώνου και Πλάκας, θα έχουν πρόσβαση στα σπίτια τους, στα γκαράζ και στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Το ίδιο θα ισχύει και για τους ενοίκους των ξενοδοχείων, στη βάση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Στους άξονες χαμηλής κυκλοφορίας, όπως η Μητροπόλεως, δε θα προκληθεί επιβάρυνση. Αλλες οδοί μέτριας κυκλοφορίας, θα εξυπηρετούνται με περιπορείες από γειτονικούς άξονες. Μεγαλύτερη επιβάρυνση», πρόσθεσε, «θα υπάρχει σε Φιλελλήνων, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας και Σόλωνος.»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα