back to top
20.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

20.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Οι Αθηναίοι για την ηλεκτροκίνηση: Τα υπέρ, τα κατά και οι απορίες

Διαβάστε επίσης

Διχασμένοι είναι οι πολίτες σχετικά με την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παρά το δελεαστικό μπόνους της κυβέρνησης για την αγορά τους.

Σε ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, ορισμένοι απαντούν πως η απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος αποτελεί «χρυσή ευκαιρία» για τον περιορισμό των εξόδων σε καύσιμα τονίζοντας ότι θα προβούν σε αντικατάσταση του συμβατικού οχήματος τους, ενώ άλλοι εμφανίζονται διστακτικοί για το συνολικό κόστος ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, αλλά και την συντήρησή του.

Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ταξί, για τα οποία η επιδότηση φτάνει έως και τα 8.000 ευρώ, θεωρούν ότι το πόσο είναι πολύ μικρό σε σύγκριση πάντα με την συνολική αξία του ηλεκτροκίνητου οχήματος. « Η επιδότηση των 8.000 ευρώ σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα που το κόστος του θα φτάνει μέχρι και τα 40.000 ευρώ δεν αποτελεί για εμάς την καλύτερη λύση. Θα μπορούσε η επιδότηση για τους επαγγελματίες να είναι υψηλότερη», λένε χαρακτηριστικά στον 9.84.

Πάντως, σε γενικές γραμμές το κλίμα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι θετικό, αν και δεν λείπει ο προβληματισμός για το κόστος και τη συντήρηση τους.

Υπενθυμίζεται ότι μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση ανακοίνωσε μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.Η επιδότηση στα ταξί θα φτάνει έως τα 8.000 ευρώ ενώ υλοποιείται παράλληλα μητρώο για ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Στο ίδιο πλαίσιο κατασκευάζονται σταθμοί επαναφόρτισης σε όλη την Ελλάδα αλλά και στις πιάτσες ταξί.

Κώστας Κορέλης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα