Με δύο αποφάσεις της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε τις αιτήσεις ακύρωσης που είχαν ασκηθεί από κατόχους αδειών λειτουργίας διαδικτυακού καζίνο (οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ε.Ε) κατά απόφασης του υπουργείου Οικονομικών, με την οποία ορίστηκε προθεσμία για να υποβάλλουν οικειοθελή αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς μέχρι να πάρουν από την Ελλάδα την σχετική άδεια για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.
Το δικαστήριο έκρινε συμβατές και σύννομες με την ελευθερία της εγκατάστασης και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών τις επίμαχες διατάξεις του ν.4002/2011, κρίνοντας επιπλέον ότι ο νομοθέτης δεν μπορεί να αφήνει ανεξέλεγκτη την επίμαχη επιχειρηματική δραστηριότητα μέχρι να λάβει την σχετική άδεια.
Συγκεκριμένα με δύο αποφάσεις της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε τις αιτήσεις ακύρωσης που είχαν ασκηθεί από κατόχους αδειών λειτουργίας διαδικτυακού καζίνο( οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ε.Ε) κατά απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία ορίστηκε προθεσμία για να υποβάλλουν οικειοθελή αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς των άρθρων 40-45 του ν.4002/2011 μέχρι να πάρουν από την Ελλάδα την σχετική άδεια για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών. Το δικαστήριο έκρινε συμβατές και σύννομες με την ελευθερία της εγκατάστασης και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών τις επίμαχες διατάξεις του ν.4002/2011, κρίνοντας επιπλέον ότι ο νομοθέτης δεν μπορεί να αφήνει ανεξέλεγκτη την επίμαχη επιχειρηματική δραστηριότητα μέχρι να λάβει την σχετική άδεια. Ειδικότερα το δικαστήριο απεφάνθη ότι
Α) μία αρχικώς απαγορευόμενη επαγγελματική δραστηριότητα δεν αποκλείεται, κατ’ αρχήν, να καταστεί εφεξής νόμιμη από τον νομοθέτη που θα θεσπίσει πρόσφορους κανόνες λειτουργίας, οι οποίοι (κανόνες) μάλιστα δεν αποκλείεται να θεσπίζονται και τμηματικά, δοθέντος ότι, από τη φύση του πράγματος, δεν είναι πάντοτε ευχερής η εξ αρχής πλήρης ρύθμιση επαγγελματικού φαινομένου που εισάγεται το πρώτον στην εθνική έννομη τάξη · β) πλεονέκτημα σχετικής ρυθμίσεως, το οποίο επιτρεπτώς κατά το Σύνταγμα λαμβάνεται υπ’ όψη από τον νομοθέτη, είναι και η εφεξής υπαγωγή σε φόρο των δραστηριοποιούμενων στον εν λόγω τομέα επαγγελματικής δραστηριότητας · γ) εν προκειμένω, η οικεία δραστηριότητα ασκείτο μεν παρανόμως στην Ελλάδα, από φορείς όμως που ήσαν νομίμως αδειοδοτημένοι από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, ώστε ο νομοθέτης είχε την ευχέρεια να εκτιμήσει ότι οι άδειες των οικείων επιχειρήσεων από την ΕΕ και τον ΕΟΧ αποτελούν βάση για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της δημόσιας τάξης, ώστε να καταστήσει εφεξής νόμιμη την ένδικη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά ένα μεταβατικό στάδιο, επιτυγχάνοντας παράλληλα αύξηση των δημοσίων εσόδων · δ) προβλέπεται η εν καιρώ θέσπιση πλήρους σχετικού κανονιστικού πλαισίου για την άσκηση της επίδικης επιχειρηματικής δραστηριότητας (κανονισμός διεξαγωγής και ελέγχου παιγνίων και κώδικας δεοντολογίας παιγνίων).
Μίνα Μουστάκα