back to top
20.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

20.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Βήμα πίσω από την Cosco για το ναυπηγείο – Στηρίζει μικρά ναυπηγεία το ΕΒΕΠ

Διαβάστε επίσης

Έτοιμη να υπαναχωρήσει στον προγραμματισμό της ως προς το ναυπηγείο στο Πέραμα εμφανίζεται η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), τη στιγμή που το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) στηρίζει τα μικρά ναυπηγεία της Ζώνης.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΠ συναντήθηκε με συνδικαλιστές των Ενώσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και τους ενημέρωσε, ότι εξετάζεται να μην προχωρήσει το σχέδιο για την αλλαγή χρήσης της Ζώνης και να τηρηθούν όσα αναφέρει η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ (Cosco) και Ελληνικού Δημοσίου.

Εξάλλου την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ, με τους φορείς της ναυπηγοεπισκευής και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ώστε να υπάρξει συμφωνία πως ο κινεζικός κολοσσός δεν θα θελήσει και στο μέλλον να ιδρύσει ναυπηγείο στο λιμάνι.

Τη συνάντηση επιδιώκει και το ΕΒΕΠ, που «πιστεύει ακράδαντα στην αναγκαιότητα διαλόγου, στον οποίο θα πρέπει να λάβουν μέρος τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας – με τον Υπουργό, Ι. Πλακιωτάκη, μάλιστα, να διατυπώνει ξεκάθαρη θέση υπέρ των ελληνικών επιχειρήσεων – η ΟΛΠ-COSCO και οι αρμόδιοι φορείς, που εκφράζουν το σύνολο των επιχειρήσεων του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα».

Μάλιστα ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης,επισημαίνει πως «σε μια εποχή που η χώρα έχει εισέλθει, παρά την πανδημία, σε τροχιά επανεκκίνησης της οικονομίας, η εξεύρεση κοινής γραμμής πλεύσης για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης πρέπει να αποτελέσει το επίκεντρο, ώστε, οι όποιες επενδύσεις από πλευράς ΟΛΠ-COSCO, ναι μεν να διατηρήσουν την βιωσιμότητά τους, αλλά και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και τα μικρά ναυπηγεία να έχουν «ανοικτή πρόσβαση» στην αποκλειστική δραστηριότητά τους.

Ο Πειραιάς έχει καταστεί «ασφαλές λιμάνι» όχι ως προς την κλασική έννοια, καθώς πάντα ήταν ασφαλές λιμάνι, αλλά και υγειονομικά.
Πρέπει λοιπόν να το αξιοποιήσουμε κατάλληλα και να περάσει συνειδητά στα επιτελεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων ότι ο Πειραιάς είναι εδώ και οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε αυτόν είναι έτοιμες να παράσχουν με ασφάλεια και συνέπεια τις υπηρεσίες τους.

Σε διαφορετική περίπτωση,το όφελος που θα αποκόμιζε ο Πειραιάς, θα το καρπωθούν ξανά οι γείτονες ανταγωνιστές μας, της ναυπηγοεπισκευής, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν τις ελληνικές εργασιακές δεξιότητες. Η μετάβαση στη νέα τάξη πραγμάτων πρέπει να μετατραπεί σε μία ευκαιρία ανάταξης της πειραϊκής επιχειρηματικότητας και της αλυσίδας αξίας της ελληνικής ναυτιλίας μέσω του πρώτου πανελλήνιου ναυτιλιακού cluster «Maritime Hellas» και όχι μόνο.

Σημειώνεται ότι η παροχή ελλιμενισμού και εκτεταμένου αγκυροβόλιου για πλοία που έχουν αδρανοποιηθεί εξ αιτίας των συνεπειών της πανδημίας, εφόσον αποφασίσει σχετικά το αρμόδιο υπουργείο, θα αποφέρει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων πιστοποιήσεων και ενεργειών, μέχρι να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν».

Τέλος κάλεσε όλους τους φορείς σε πνεύμα συνεργασίας, να διαχειριστούν την κατάσταση που διαμορφώνεται και ο Πειραιάς να αποδείξει στα δύσκολα την ανθεκτικότητα και τη δυναμική του.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα