back to top
16.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

16.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ο «Μεγάλος Περίπατος» θα αποτύχει, αν δεν εισακουστούν οι προτάσεις των εμπόρων

Διαβάστε επίσης

Για να είναι βιώσιμο και λειτουργικός ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο χρόνος επιλογής εκκίνησης του δεν είναι ο κατάλληλος και ότι πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλιστεί η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.

Όπως σημειώνουν οι έμποροι, «Ο Μεγάλος Περίπατος» από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του, οφείλει να στηρίζει όλες τις μορφές επιχειρηματικότητας που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή εφαρμογής του, με ισόρροπη ανάπτυξη εμπορικών επιχειρήσεων και καταστημάτων εστίασης.

Ο Δήμος Αθηναίων χρειάζεται να υιοθετήσει τις προαναφερόμενες θέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, να προβεί σε αποτελεσματικές διορθωτικές κινήσεις και να λάβει σοβαρά υπόψη και τις επιμέρους προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο Δήμαρχο. Οι προτάσεις αυτές αναφέρονται σε ενέργειες α) άμεσης εφαρμογής στην περιοχή, β) στην εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας και ανάπτυξης της αγοράς και γ) στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της πόλης.

Ομόφωνα το Δ.Σ του Ε.Σ.Α, ενημέρωσε τον Δήμαρχο Κ. Μπακογιάννη, ότι σε κάθε άλλη περίπτωση το έργο θα αποτύχει.

Οι προτάσεις του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας

Α. Προτάσεις άμεσης εφαρμογής

1. Διευκόλυνση στάθμευσης Ι.Χ & δίκυκλων, για την πρόσβαση με ίδια μέσα.

▪ Κλειστά και ανοιχτά πάρκινγκ οχημάτων: ✓ Επαναλειτουργία των κλειστών parking που ανήκουν στον Δ. Αθηναίων, με διάθεση δωρεάν θέσεων για μικρό χρονικό διάστημα, αποκλειστικά για επισκέπτες που θα κάνουν αγορές από τα καταστήματα της περιοχής. ✓ Ο Ε.Σ.Α έχει ήδη έρθει σε επαφή με τις ενώσεις Στεγασμένων και Υπαίθριων χώρων στάθμευσης, με σκοπό τη δημιουργία συντονισμένων προσφορών και δράσεων, προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, που θα ανακοινωθούν σύντομα.

▪ Δημιουργία νέων χώρων αμιγούς στάθμευσης δίκυκλων, σε πολλά περιφερειακά σημεία, αλλά και εντός της περιοχής εφαρμογής, όπως στις οδούς Ευριπίδου, Σοφοκλέους, Βουλής, Καρ. Σερβίας, Νίκης, Πλ. Κλαυθμώνος, Ξενοφώντος, άνω μέρος της Βαρβακείου αγοράς, κ.α

2. Διευκόλυνση στάθμευσης Ταξί, τουριστικών λεωφορείων και λειτουργία των ΜΜΜ, για την εύκολη πρόσβαση με δημόσια μέσα. ▪ Να σχεδιαστούν νέες λειτουργικές πιάτσες ταξί σε κομβικά σημεία γύρω από την περιοχή ανάπλασης, για να γίνει ευκολότερη η πρόσβαση του κοινού από και προς το κέντρο, με ειδική μέριμνα για την περιοχή από Μοναστηράκι έως Θησείο και στον άξονα από Σύνταγμα έως Ομόνοια. ▪ Οριοθέτηση σημείων αποβίβασης και επιβίβασης για τα τουριστικά λεωφορεία καθώς και οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης εκτός κέντρου. Προτεινόμενα νέα σημεία αποβίβασης & επιβίβασης στο Ζάππειο και στο αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ (Ερμού και Πειραιώς). Σημείο Στάθμευσης στην περιοχή του Ελαιώνα και πέριξ της οδού Πειραιώς. ▪ Ενίσχυση και έξυπνος σχεδιασμός της λειτουργίας των ΜΜΜ – Θέσπιση 24ωρης λειτουργίας του Μετρό την Παρασκευή και το Σάββατο.

Β. Για την εύρυθμη λειτουργία και ανάπτυξη της αγοράς:

▪ Αυστηρή τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων, με ταυτόχρονο ορισμό κατεύθυνσης των οχημάτων τροφοδοσίας στους πεζοδρόμους εντός του Εμπορικού Τριγώνου. ▪ Ο Ε.Σ.Α σε συνεννόηση με τον Δ. Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής, πρότεινε να συντονισθεί η τροφοδοσία των καταστημάτων του Τριγώνου με την λειτουργία του μπλε δακτυλίου. ▪ Μέριμνα για παράδοση σε πελάτες καταστημάτων, αντικειμένων που είναι βαριά και ογκώδη. ▪ Χρήση Ι.Χ αυτοκινήτων των καταστηματαρχών της περιοχής ανάπλασης, για τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τα καταστήματα, πριν και μετά το κλείσιμο της αγοράς.

Γ. Για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας της πόλης και της αγοράς:

▪ Δημιουργία κυκλικής γραμμής μικρών λεωφορείων, χωρίς αντίτιμο, περιμετρικά της περιοχής εφαρμογής του μέτρου. ▪ Επαναφορά της πρότασης του Ε.Σ.Α για ορισμό ποσόστωσης στις χρήσεις γης, μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και Κ.Υ.Ε, με σκοπό την ισόρροπη ανάπτυξη της αγοράς, για να μη μετατραπεί σταδιακά η περιοχή εφαρμογής σε χώρο τραπεζοκαθισμάτων, εις βάρος των εμπορικών καταστημάτων. ▪ Κίνητρα για διατήρηση των παραδοσιακών εμπορικών θεματικών ενοτήτων της περιοχής, για να μην εξαλειφθούν αγορές που αναπτύσσονται για πάνω από μισό αιώνα στην περιοχή, όπως είναι οι ειδικές αγορές στις οδούς Αθηνάς, Ευριπίδου, Βύσσης κ.α. ▪ Εκπόνηση γενικής μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων για το σύνολο της πόλης και ειδικής μελέτης για την περιοχή της Πλάκας.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα