31 C
Athens
Δευτέρα, 8 Αυγούστου, 2022

31 C
Athens
Δευτέρα, 8 Αυγούστου, 2022

Λεωνίδας Χριστόπουλος: Στόχος η ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών

Για τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης που αναμένεται να ψηφιστεί εντός των επόμενων μηνών μίλησε στην εκπομπή “Ω, τι κόσμος!” με τον Κώστα Ράπτη ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος. Μεταξύ άλλων, ο κ. Χριστόπουλος αναφέρθηκε στις νέες ψηφιακές υπογραφές και σφραγίδες, την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση και το Μητρώο Διαδικασιών του Δημοσίου ενώ σχολίασε τις κακές ψηφιακές επιδόσεις της χώρας μας και τη χαμηλή κατάταξή της Ελλάδας όσον αφορά στον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) για το 2018-2019.

Στον δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελλάδα κατατάσσεται στην 27η θέση σε σύνολο 28 κρατών μελών της ΕΕ. Τις πρώτες θέσεις κατέχουν η Φιλανδία,η Σουηδία, η Δανία και η Ολλανδία ενώ ψηλά στην κατάταξη βρίσκονται η Μάλτα και η Εσθονία γεγονός που όπως σημείωσε ο δημοσιογράφος Κώστας Ράπτης δείχνει ότι ο συγκεκριμένος δείκτης δεν αφορά μόνο τον ευρωπαϊκό Βορρά ή τα παλαιά μέλη της Ένωσης. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ στην χώρα μας ένας στους τρεις εργαζόμενους δεν διαθέτει ψηφιακές δεξιότητες ενώ ο ψηφιακός αναλφαβητισμός ανέρχεται στο 29%. Πώς λοιπόν ερμηνεύεται αυτή η υστέρηση της Ελλάδας;

“Νομίζω ότι για αρκετά χρόνια η Ελλάδα ήταν λίγο χαμένη μέσα στη διοικητική της παθογένεια όσον αφορά την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Δηλαδή υπήρχαν πάρα πολλά κέντρα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε πολλούς φορείς του Δημοσίου οι οποίοι δε μπορούσαν να συντονιστούν προκειμένου να οργανώσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας και να μπουν σε αυτόν τον αγώνα δρόμου. Εδώ, είχαμε χαθεί λιγάκι στη μετάφραση , στη γνωστή παθογένεια της ελληνικής διοίκησης να μην μπορούν να συντονιστούν διάφοροι φορείς του Δημοσίου , μεγάλοι φορείς οι οποίοι ασχολούνταν με τα θέματα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η διαφοροιποίηση που υπάρχει πλέον, εδώ και έναν χρόνο, είναι ότι όλες αυτές τις υπηρεσίες της έχουμε φέρει κάτω από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αποτέλεσμα να βλέπουμε και αυτή την επιτάχυνση των διαδικασιών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Είναι αυτό το υπόβαρθο το οποίο πολλές φορές δεν φαίνεται, δεν είναι ορατό διά γυμνού οφθαλμού, είναι όμως πάρα πολύ σημαντικό γιατί ξεκλειδώνει πολλά πράγματα” εξήγησε ο Λεωνίδας Χριστόπουλος.

O κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης τι αλλαγές θα φέρει στην καθημερινότητά μας;
“Ο κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης είναι ουσιαστικά το θεσμικό υπόβαθρο όλων αυτών των πραγμάτων που βλέπει ο πολίτης τον τελευταίο χρόνο, το τελευταίο διάστημα. Πέρα από το ότι θεσμοθετεί τον προσωπικό αριθμό, για τον οποίον πολύ κουβέντα έχει γίνει, τον Ενιαίο Αριθμό του Πολίτη, μέσω του οποίου θα μπορεί ο πολίτης να κάνει χρήση όλων των ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου, και μια σειρά άλλων διατάξεων. Θα αντικατασταθούν όλοι οι μοναδικοί αριθμοί οι οποίοι χαρακτηρίζουν τον πολίτη με έναν αριθμό προκειμένου να ξέρει έναν αριθμό ο πολίτης και με αυτόν να μπορεί να κάνει χρήση όλων των ψηφιακών υπηρεσιών” ανέφερε ο κ. Χριστόπουλος. “Αυτό βέβαια θέλει κι έναν χρόνο υλοποίησης, όχι ιδιαίτερα μεγάλο αλλά σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, προκειμένου να αλλάξουν όλα τα συστήματα του δημοσίου και να αντικατασταθούν οι διάφοροι αριθμοί με αυτό τον μοναδικό αριθμό. Είναι ένα ζήτημα το οποίο το συζητάμε πάρα πολλά χρόνια στην Ελλάδα οπότε, αυτή την στιγμή, για αυτό υλοποιείται το συγκεκριμένο πρόγραμμα”.

Ψηφιακές υπογραφές, ψηφιακές σφραγίδες, ψηφιακά έγγραφα
“Πλέον ο πολίτης θα μπορεί να κάνει αιτήσεις διαδικτυακά, να παίρνει έγγραφα από το διαδίκτυο, τα οποία θα έχουν ειδικούς κωδικάριθμους και άρα θα έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου και δεν θα χρειάζεται να πάει να κάνει γνήσιο υπογραφής” επισήμανε ο γενικος γραμματεας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος. “Θα μπορεί να τους χρησιμοποιήσει παντού. Υπάρχουν μία σειρά πραγμάτων όπως και η εξ αποστάσεως ταυτοποίηση μέσα από βιντεοκάμερες – όπως γίνεται στν ΑΑΔΕ ΓΙΑ Να πάρουν τον κλειδάριθμο- αλλά θα γίνει και στα ΚΕΠ- δηλα μια σειρά πρακτκών λύσεων όπου ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να πάει στο γκισέ θα μπορεί να κάνει τη δουλειά του κανονκά από το ίντερνετ μέσω της προσωπικής θυρίδας που θα έχει ή που θα στέλνει στη θυρίδα του δημόσιου φορέα και θα ψηφιοποιηθούν όλες οι υπηρεσίες. Αυτά όλα για να υλοποιηθούν χρειάζονται προφανώς και το απαραίτητο νομοθετικό περίβλημα. Αυτό δημουργούμε πλέον με τον Κώδικα Ψηφιακής Δικαυβέρνησης και εκτός αυτού έχει και πάρα πολλά ζητήματα που αφορούν την αναπτυξιακή προοπτική της χώρα ς όπως είναι τα ανοιχτά δεδομένα, η πολιτική μας για το cloud για το σύννεφο προκειμένου να φέρουμε και επενδύσεις σε αυτό τον χώρο. Είναι ένα ολοκληρωμένο νομοθετικό κείμενο το ποίο κωδικοποιεί και εκσυγχρονίζει όλες τις διάσπαρτες διατάξεις που υπήρχαν την τελευταία 15ετία σε διάφορα νομοθετικά κείμενα”.

To Μητρώο Διαδικασιών του Δημοσίου
“Οι διοικητικές διαδικασίες του Δημοσίου είναι χιλιάδες. Το Μητρώο Διαδικασιών είναι μια προσπάθεια να τυποποιηθούν όλες οι διαδικασίες διότι η γραφειοκρατία έχει το εξής χαρακτηριστικό: ακόμη και αν έχεις ένα καλό νομοθετικό πλαίσιο πολλές φορές οι διαδικασίες από τις διάφορες υπηρεσίες διεκπεραιώνονται με διαφορετικό τρόπο, για δίαφορους λόγους. Μία ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα μητρώο, αν θέλετε μία ΔΙΑΥΓΕΙΑ διαδικασιών , όπου θα τυποποιηθούν όλες οι διοικητικές διαδικασίες και θα ξέρει τόσο ο δημόσιος υπάλληλος που τελεί τις διαδικασίες, όσο και ο πολίτης που πρέπει να τις διεκπεραιώσει, ποιά είναι τα έγγραφα που χρειάζονται, ποιά είναι τα βήματα που χρειάζονται για να διεκπεραιωθεί η διαδικασία και να γίνει η δουλειά του. Συνεπώς αυτό θα είναι ένα εργαλείο το οποίο θα δίνει όλη την απαραίτητη πληροφορία και δεν θα μπορεί καμιά υπηρεσία να διεκπεραιώσει ή να εφαρμόσει τη διαδικασία διαφορετικά από τον τρόπο με τον οποίο αυτή έχει ενταχθεί στο μητρώο”.

επιμέλεια: Μάγδα Μπουλούκου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img