back to top
18.8 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

18.8 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Στη δημοσιότητα η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε σπίτι»

Διαβάστε επίσης

Ο αναλυτικός κατάλογος των Μέσων Ενημέρωσης που συμμετείχαν στην ενημερωτική εκστρατεία για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και των ποσών που έλαβαν, δόθηκε στην δημοσιότητα το μεσημέρι της Δευτέρας από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα.

Εξηγώντας την στάση της κυβέρνησης στο ζήτημα αυτό, για το οποίο της είχε ασκηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα έντονη κριτική από την αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Πέτσας ανέφερε ότι «από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα, προκειμένου να αποτρέψει την επέλαση του, να στηρίξει το σύστημα υγείας και να σωθούν ζωές» και πρόσθεσε: «Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών».

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «στο πλαίσιο αυτών των εξαιρετικά επειγουσών και έκτακτων καταστάσεων, η Πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά. Επιπλέον, με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές».

Αφού επισήμανε ότι από τις 10 Απριλίου 2020 είχε διευκρινιστεί «στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ότι στο τέλος θα δοθεί πλήρης εικόνα για τα Μέσα που συμμετείχαν και τα ποσά που πήραν», ο κ. Πέτσας υπογράμμισε πως «για να γίνει αυτό χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος, ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά, οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης».

«Εν συνεχεία εστάλη ο σχετικός κατάλογος για τις πληρωμές στο Υπουργείο Οικονομικών. Στο πλαίσιο αυτό, ο κατάλογος των Μέσων και των ποσών δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα», κατέληξε ο κ. Πέτσας.

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ_ΜΕΣΩΝ_ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ_ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ_COVID_19

Αλ. Τσίπρας: Η κυβέρνηση αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα

Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα στα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν τα 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπος της έχει μια θέση στο επόμενο Master Chef” έγραψε στα social media ο Αλέξης Τσίπρας με αφορμή τη δημοσίευση της λίστας.

ΣΥΡΙΖΑ: Να δοθούν σήμερα εντολές καταχώρησης και αρχικές τιμολογήσεις

«Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορονοϊό», σχολιάζει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει:

«Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα “μαγειρευόταν” ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα.

Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις».

ΚΙΝΑΛ: Επιβεβαιώνεται ότι υπήρξε αδιαφάνεια

«Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση.  Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα», σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής για τη λίστα των ΜΜΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα”» σχολιάζει το γραφείο Τύπου του ΚΙΝΑΛ και σημειώνει: «Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ».

Το σχόλιο του ΚΚΕ

Η δημοσιοποίηση -με καθυστέρηση μηνών- της “λίστας Πέτσα”, αλλά και η χρηματοδότηση μεγάλων ΜΜΕ με πακτωλό χρημάτων, αποδεικνύει πόσο επίκαιρη ήταν η τροπολογία του ΚΚΕ, που απέρριψαν όλα τα άλλα κόμματα και προέβλεπε, πρώτον τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται απολύτως δωρεάν, δεύτερον, η δημοσιοποίηση των στοιχείων της όποιας κρατικής διαφήμισης να γίνεται άμεσα και τρίτον, να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας για να δει το ο ελληνικός λαός που πήγαν τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης» επισημαίνει σε σχόλιό του, το ΚΚΕ.

Απόστολος Χονδρόπουλος – Γιώργος Κατσίγιαννης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα