back to top
21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Πρωτοφανής μείωση κατά 36% στους θανάτους από τροχαία στην Ε.Ε., λόγω covid19

Διαβάστε επίσης

Τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις είχαν ως αποτέλεσμα μια πρωτοφανή μείωση κατά 36% στους θανάτους από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ. Μείωση άνω του 59% στην Ελλάδα.

Τα πρώτα στοιχεία από 24 κράτη μέλη της ΕΕ δείχνουν μια πτώση 36% κατά μέσο όρο στους θανάτους από τροχαία συμβάντα τον Απρίλιο του 2020, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για τον αντίστοιχο μήνα  των τριών προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), ενεργό μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Η έρευνα

Η μεγαλύτερη μείωση στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα σημειώθηκε στην Ιταλία (84%), με το Βέλγιο, την Ισπανία τη Γαλλία και την Ελλάδα να ακολουθούν με μείωση άνω του 59%. Ωστόσο, η μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους δεν οδήγησε σε μείωση των θανάτων από τροχαία σε όλες τις χώρες. Στη Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία, οι θάνατοι από τροχαία κατά τη διάρκεια του Απριλίου παρέμειναν στα ίδια επίπεδα ή και αυξήθηκαν συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι στη Σουηδία τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19 ήταν λιγότερο αυστηρά σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες της ΕΕ.

Η έρευνα δείχνει γενικά ότι η μείωση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δεν κινήθηκε στο ίδιο επίπεδο με τη μείωση του όγκου της κυκλοφορίας. Για να κατανοήσει κανείς τα αίτια αυτού απαιτείται εκτενέστερη έρευνα, αλλά η υπερβολική/ακατάλληλη ταχύτητα των οχημάτων που παρατηρήθηκε στους δρόμους, ο μεγάλος αριθμός ευάλωτων χρηστών συχνά σε μη προστατευόμενες υποδομές και χωρίς την ανάλογη προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες της οδού, καθώς και αλλαγές στο επίπεδο αστυνόμευσης ενδέχεται να έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

Υπερβολική ταχύτητα

Δεν υπάρχουν διαθέσιμα συγκρίσιμα δεδομένα για περιπτώσεις κίνησης με υψηλή ταχύτητα. Αναφορές, όμως, και στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από περισσότερες από 10 χώρες δείχνουν με βεβαιότητα ότι η υπερβολική/ακατάλληλη ταχύτητα μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην ένταση της σφοδρότητας μιας σύγκρουσης και, ως εκ τούτου, στο να αποβεί η σύγκρουση θανατηφόρα.

– Η Δανία δημοσίευσε επίσημα στοιχεία που δείχνουν αύξηση 10% στο ποσοστό των οδηγών που κινούνταν με ταχύτητα πάνω από το όριο.
– Δεδομένα από τις κάμερες παρακολούθησης ταχύτητας στη Γαλλία έδειξαν αύξηση 16% στις πιο σοβαρές παραβάσεις ορίου ταχύτητας (50% πάνω από το νόμιμο όριο) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
– Στην Εσθονία, σημειώθηκε αύξηση 22% στο ποσοστό των οδηγών που υπερέβησαν το όριο ταχύτητας στους κύριους επαρχιακούς δρόμους σε σύγκριση με το μέσο όρο του Απριλίου 2018-2019.
– Στην Ισπανία, οι παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας που εντοπίστηκαν σε ένα δείγμα που ελήφθη από σταθερές κάμερες ασφαλείας, ήταν αυξημένες κατά 39% σε δρόμους εκτός πόλης, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
– Ασφαλιστική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που χρησιμοποιεί την τηλεματική για την παρακολούθηση νέων ασφαλισμένων, ανέφερε αύξηση 15% στις προειδοποιήσεις για ταχύτητα που στάλθηκαν σε οδηγούς που υπερέβησαν τα όρια ταχύτητας.
– Στη Σουηδία, δεν σημειώθηκε αύξηση της ταχύτητας στο δρόμο.

Για πρώτη φορά μετωπικές συγκρούσεις μεταξύ ποδηλατών

Στην Ολλανδία καταγράφηκαν για πρώτη φορά μετωπικές συγκρούσεις μεταξύ ποδηλατών, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι οι ποδηλατόδρομοι ήταν πολύ στενοί για να φιλοξενήσουν την αυξημένη χρήση τους. Οι θάνατοι των ποδηλατών στην Τσεχία αυξήθηκαν κατά 86%.

Βαρέα οχήματα

Δεδομένα ανά τύπο οχήματος δεν είναι ακόμη διαθέσιμα στις περισσότερες χώρες, ωστόσο στην Ισπανία καταγράφηκε σημαντική αύξηση στους θανάτους των οδηγών βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων. Τα αίτια για την αύξηση αυτή δεν είναι ακόμη γνωστά. Ένα ζήτημα που πρέπει να αναλυθεί είναι ότι οι επαγγελματίες οδηγοί εργάζονταν περισσότερες ώρες και υπό αυξημένη πίεση κατά την περίοδο του περιορισμού των μετακινήσεων σε ολόκληρη την ΕΕ. Κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, πολλές χώρες ανέστειλαν την εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ σχετικά με τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης για επαγγελματίες οδηγούς, σε ορισμένους τομείς.

Στην Ελλάδα

«Παρόλο που κατά το μήνα Απρίλιο σημειώθηκε μια μεγάλη μείωση της τάξης του 59% στον αριθμό θανάτων σε τροχαίες συγκρούσεις, είχαμε 21 θανάτους σε όλη τη χώρα» αναφέρει η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς». «21 νεκροί είναι πάρα πολλοί για ένα μήνα που καθ’ όλη τη διάρκειά του ίσχυαν περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των πολιτών εξαιτίας της πανδημίας. Η άρση των περιοριστικών μέτρων και η σταδιακή επάνοδος στη νέα πραγματικότητα, σε συνδυασμό με το άνοιγμα του τουρισμού στη χώρα, χρήζει μεγάλης προσοχής από όλους τους χρήστες του δρόμου, ώστε η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά την περίοδο του lockdown να συνεχιστεί και στους επόμενους μήνες».

Καλλιόπη Ασλανίδου

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα