back to top
13 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

13 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Λ. Ζαγορίτης: Ανέτοιμες οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στον μεγάλο όγκο παραγγελιών

Διαβάστε επίσης

Με το σύνολο σχεδόν του λιανεμπορίου κλειστό, λόγω πανδημίας, οι πολίτες έχουν στραφεί στις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, επιχειρήσεις που δεν ήταν προετοιμασμένες να ανταπεξέλθουν σε έναν τόσο μεγάλο όγκο παραγγελιών αντιμετωπίζουν δυσκολίες :«Δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα από πλευράς των επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις  προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στον Γιάννη Παπαγεωργίου.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρατηρείται σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές αφορά στη μη παράδοση προϊόντων», τόνισε και προέτρεψε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στις παραγγελίες τους.

Αναλυτικά:

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

«Την πρώτη περίοδο της πανδημίας υπήρξε ένας γενικότερος αιφνιδιασμός σε καταναλωτές και προμηθευτές. Στη δεύτερη, που ήταν και αναμενόμενη, υποτιμήθηκε το ζήτημα από τους προμηθευτές και δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα σε επίπεδο οργάνωσης και αύξησης του προσωπικού τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μπλοκάρισμα στην παράδοση των προϊόντων. Θεωρώ ότι θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από πλευράς κυβέρνησης ώστε ο καταναλωτής να μπορεί παραλαμβάνει από το e-shop την παραγγελία του».

ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

«Το 2018 είχαμε περίπου 800 αναφορές για e-shop, κάποιες εκ των οποίων για μη παράδοση ή παράδοση ελαττωματικών προϊόντων. Το 2019 οι καταγγελίες αυξήθηκαν στις 1400 και το πρώτο δεκάμηνο του 2020 άγγιξαν στις 2770. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στις διαδικτυακές αγορές είναι ότι πολλά μικρά e-shop φύτρωσαν σαν μανιτάρια και ενώ οι καταναλωτές προπλήρωναν το προϊόν, αυτό δεν παραδιδόταν ποτέ και τα χρήματα δεν επιστρέφονταν».
Αναγκαστήκαμε, εκτός από τις συστάσεις, να προσφύγουμε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών διότι έχουν παρατηρηθεί παράνομες πράξεις υπεξαίρεσης και απάτης».

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

«Ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να παρασύρεται από τιμές-κράχτες που έχουν ως στόχο να τον παραπλανήσουν με κίνδυνο να μην παραλάβει την παραγγελία του. Πρέπει να διαβάζουμε τα σχόλια για το κατάστημα με το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε τη συναλλαγή, να παρατηρούμε αν ανήκει στο Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να κρατάμε τα στοιχεία του ενώ όσον αφορά στην πληρωμή να γίνεται με αντικαταβολή ή με κάρτα σε τράπεζα και όχι στον λογαριασμό του εμπόρου».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα