back to top
18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

4ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Οδική Ασφάλεια

Διαβάστε επίσης

Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια πραγματοποιείται για 4η συνεχόμενη χρονιά. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» που διοργανώνουν τον διαγωνισμό καλούν μαθητές και εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν δημιουργώντας πρωτότυπα βίντεο και ψηφιακές εφαρμογών , ζητώντας ασφαλείς και υγιείς διαδρομές, προς και από το σχολείο.

Δηλώσεις συμμετοχής έως 10 Μαΐου 2021.

Όπως κάθε χρόνο, ο διαγωνισμός είναι διπλός με τους επιμέρους τίτλους «Οδική Ασφάλεια Κοινή Ευθύνη» και «Οδική Ασφάλεια Παντού και Πάντα» για μαθητές/μαθήτριες Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αντίστοιχα. Ο διαγωνισμός αυτός, έχει, επί σειρά ετών, βοηθήσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να αναδείξουν τα προβλήματα Οδικής Ασφάλειας στις περιοχές τους, να προτείνουν λύσεις σε αυτά, αλλά και να αποτελέσουν πρότυπα οδικής συμπεριφοράς για μικρούς και μεγάλους. Ταυτόχρονα οι μαθητές αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες με το να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί ταινιών, documentaires, κοινωνικών μηνυμάτων και ψηφιακών εφαρμογών αξιοποιώντας εργαλεία web 2.0 (wiki, blog κλπ).

Τα στοιχεία για την Ελλάδα

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στη χώρα μας κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας με 44% μείωση στους θανάτους, όσον αφορά σε παιδιά και τους εφήβους, η Ελλάδα παραμένει πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο με 15 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους (έναντι 12 του Μέσου Ευρωπαϊκού Όρου). Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν υπερεκπροσώπηση των αγοριών ηλικίας 14-18 στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με τα κορίτσια, μια από τις μεγαλύτερες διαφορές στην Ευρώπη, που όχι μόνο είναι ιδιαίτερα θλιβερή αλλά και πολύ ανησυχητική.

Δράσεις, λοιπόν, όπως αυτή που εμπλέκει πολύ δυναμικά την νεότερη γενιά, ελπίζουμε ότι θα φέρουν περισσότερα αποτελέσματα αφού οι ίδιοι οι νέοι θα μάθουν δημιουργικά και θα δεσμευτούν στον αγώνα αυτό της πρόληψης των τροχαίων συμβάντων και της  προστασίας της ζωής στους δρόμους της χώρας ενισχύοντας, δυναμικά, το έργο μας στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας για έναν κόσμο ΧΩΡIΣ τροχαία δυστυχήματα» επισημαίνεται από το Ι.Ο.ΑΣ.

«THIS IS MY STREET – Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΔΡΟΜΟΣ»

Βασική θεματική της φετινής διοργάνωσης είναι η διεθνής καμπάνια «HIS IS MY STREET – Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΔΡΟΜΟΣ».
Με την καμπάνια αυτή δίνεται, σε παιδιά και νέους, ουσιαστικά φωνή, ώστε να απαιτήσουν πιο ασφαλείς και υγιείς διαδρομές προς και από το σχολείο, απαλλαγμένες από τους κινδύνους των τραυματισμών σε τροχαία αλλά και τις βλαβερές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

«Με περισσότερα από 400 σχολεία να έχουν ήδη συμμετάσχει μέχρι στιγμής τα τελευταία τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε μια ακόμα δύσκολη σχολική χρονιά όπου όμως το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας εξακολουθεί να παραμένει σημαντικό: Η πανδημία έστρεψε παγκόσμια την πολιτική προσοχή στη ζωτική ανάγκη για ασφαλείς και υγιείς διαδρομές, στην πιο δίκαιη χρήση των δρόμων ενθαρρύνοντας το περπάτημα και την ποδηλασία, όπως και στο να κρατήσουμε ασφαλή τα παιδιά και τους νέους στις καθημερινές διαδρομές τους προς και από το σχολείο και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε, φέτος, ο διαγωνισμός να έχει ως θέμα τη διεθνή καμπάνια «THIS IS MY STREET – Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΔΡΟΜΟΣ» την οποία το Ι.Ο.ΑΣ. συντονίζει σε Ελλάδα και Κύπρο. Καλούμε λοιπόν όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές (με τη στήριξη των γονέων τους) να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους μέσα από πρωτότυπα έργα για πιο ασφαλείς και υγιείς διαδρομές για τα παιδιά, τους νέους και το κλίμα!» δηλώνει η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας, κα Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά.

Οι επιμέρους θεματικές που οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν

Μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Α. Η διαδρομή μου προς και από το σχολείο.
  • Β. Ποδηλατώ με ασφάλεια!
  • Γ. Συμβουλές προς τους οδηγούς που συναντώ καθημερινά!
  • Δ. Προτείνω λύσεις στο Δήμαρχο της περιοχής για τα προβλήματα Οδικής Ασφάλειας γύρω από το σχολείο και τη γειτονιά μου!

Μαθητές/μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Α. O Δικός μου Δρόμος: παίρνω θέση για όσα γίνονται στο δρόμο.
  • Β. «30 είναι πολύ!» Ζητάμε την τήρηση των ορίων ταχύτητας γύρω από τα σχολεία.
  • Γ. Ποδηλατώ και προστατεύω το περιβάλλον!
  • Δ. Καταγράφω τα προβλήματα οδικής ασφάλειας της περιοχής μου και προτείνω λύσεις.

Περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε αίτηση συμμετοχής μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

«Οδική Ασφάλεια Παντού και Πάντα» (Πρωτοβάθμια)
http://www.i-create.gr/index.php/trexousesdraseis/odikh-asfaleia-pantou-4os-2020-2021

«Οδική Ασφάλεια: Κοινή Ευθύνη» (Δευτεροβάθμια) http://www.i-create.gr/index.php/trexousesdraseis/odikh-asfaleia-koinh-eythinh-4os-2020-2021

Μπορείτε επίσης να δείτε τα έργα των μαθητών/σχολείων που διακρίθηκαν στον τρίτο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στο βίντεο της τελετής βράβευσης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Πύργου των Βιβλίων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο ΚΠΙΣΝ https://youtu.be/gTsn_HwygWo 

Καλλιόπη Ασλανίδου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα