back to top
18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

«Πόλεμος» υπ. Παιδείας – εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση

Διαβάστε επίσης

Αποφασισμένη να επιβάλλει αξιολόγηση σε εκπαιδευτικούς και σχολεία εμφανίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ξεσηκώνοντας σφοδρές αντιδράσεις στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να αποτυπωθεί σε νομοσχέδιο τις επόμενες εβδομάδες, η αξιολόγηση θα αφορά πάνω από 160.000 εκπαιδευτικούς και σχεδόν 15.000 σχολικές μονάδες.

Εν αναμονή της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για τη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, που εδώ και δεκαετίες εξαγγέλεται αλλά δεν εφαρμόζεται ποτέ λόγω αντιδράσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο έγινε με νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο όπυ θεσμοθετήθηκε ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, των συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και η διττή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους.

Κεντρικός στόχος της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας. Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας, δηλαδή της παιδαγωγικής και μαθησιακής, της διοικητικής και της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από δύο αξιολογητές σε σειρά κριτηρίων-δεικτών και με συνέντευξη, ενώ θα αξιολογούνται και οι μέθοδοι διδασκαλίας του στην τάξη. Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα. Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται τόσο με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η εμπειρία, οι τίτλοι σπουδών, όσο και με τα ποιοτικά, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς σε καμία περίπτωση, όπως λέει το υπουργείο, να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή τους.

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες

Με δύο εξώδικα που απέστειλαν οι εκπαιδευτικοί στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ», κάνουν λόγο για παρέμβαση στην αυτονομία των σχολείων και δηλώνουν ότι θα κατέβουν σε απεργία-αποχή από τα καθήκοντα που σχετίζονται με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

Η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι «η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα “αξιολογημένα” σχολεία των χωρών όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αυξήθηκαν δραματικά».

Από την άλλη η ΔΟΕ κήρυξε απεργία-αποχή από την αξιολόγηση με αποστολή εξωδίκου, τονίζοντας ότι «ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος», με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να επισημαίνει ότι «ακολουθεί σε λίγους μήνες, αφού με την Υ.Α. χτίζεται το πλαίσιο υλοποίησης της νέας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως ο ατομικός έλεγχος των εκπαιδευτικών για το κατά πόσο θα υλοποιούν τις κυβερνητικές πολιτικές.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα