13.3 C
Athens
Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

13.3 C
Athens
Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, 2022

Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα

Το νέο νομοσχέδιο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα παρουσίασε το απόγευμα της Τρίτης το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος μεταξύ άλλων η δημιουργία βιώσιμου συστήματος αστικών μεταφορών, η θέσπιση κανόνων στην κυκλοφορίας των μικρών μέσων όπως τα ηλεκτρικά πατίνια και η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

α) Ειδικότερα στόχος του νέου νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς, η προώθηση των μη μηχανοκίνητων τρόπων μετακίνησης, όπως πεζή, ποδήλατο, ηλεκτρικά πατίνια, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, της ασφάλειας και προστασίας στο δίκτυο μεταφορών για τους χρήστες.

Παράλληλα σκοπός της κυβέρνησης είναι γ προαγωγή της οδικής ασφάλειας των χρηστών και ευάλωτων χρηστών της οδού η μείωση της κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων, κυρίως ιδιωτικής χρήσης, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών η βέλτιστη διαχείρισης της πρόσβασης των οχημάτων διανομής, η οργάνωση της στάθμευσης και η της αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της χρήσης του οδικού δικτύου, την υποστήριξη της συνδυασμένης χρήσης των μέσων μεταφοράς και τον σχεδιασμό των αστικών μεταφορών.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο νέες έννοιες θα μπουν στην καθημερινότητά μας.

Μια από αυτές είναι η λέξη «μικροκινητικότητα», που έγκειται στην κυκλοφορία μικρότερου μεγέθους οχημάτων. Ανάμεσα σε αυτά, συγκαταλέγονται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, καθώς και τα Segway, που είναι γνωστά ως αυτό-εξισορροπούμενα οχήματα.

Στο δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, εισάγονται ρυθμίσεις για την προώθηση της μικροκινητικότητας, όπως ο ορισμός των οχημάτων που ανήκουν στην κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ), θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία τους, ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, τα απαραίτητα έγγραφα του χρήστη καθώς και τις προδιαγραφές κατασκευής τους, τη διάθεσή τους στην αγορά και τη δυνατότητα παροχής προς κοινόχρηστη χρήση τους.

Το Σχέδιο Νόμου αλλάζει τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής ονομάζονται «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα».

Στο Μέρος Γ’ του σχεδίου νόμου ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2018/645 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Απρίλιου 2018, με την οποία εισάγονται ρυθμίσεις για τους επαγγελματίες οδηγούς στα πλαίσια ενιαίας ρύθμισης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης των διαδικασιών που διέπουν τις άδειες οδήγησης.

Ενώ με τις ρυθμίσεις του Δ’ μέρους του σχεδίου νόμου εισάγονται ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img