33.5 C
Athens
Τετάρτη, 17 Αυγούστου, 2022

33.5 C
Athens
Τετάρτη, 17 Αυγούστου, 2022

Αντιδράσεις στη Δημοτική Αντιπολίτευση πυροδοτεί το σχέδιο Μπακογιάννη για τη δίχρονη προσχολική αγωγή

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε μερίδα της Δημοτικής Αντιπολίτευσης το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για τη δίχρονη προσχολική αγωγή που παρουσιάστηκε, χθες, στην συνεδρίαση του Σώματος.

«Η στρατηγική της Δημοτικής Αρχής συνίσταται σε ένα πρόχειρο σαφάρι αιθουσών που γίνεται χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας» τονίζει η Ανοιχτή Πόλη και κάνει λόγο για «σχεδιασμό υποβάθμισης της δίχρονης προσχολικής αγωγής». Την ίδια ώρα, η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα χαρακτηρίζει το σχέδιο Μπακογιάννη «αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα» σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «περιλαμβάνει 42 αίθουσες κοντέινερς σε 9 οικόπεδα και 16 αίθουσες-κοντέινερς σε αυλές σχολείων».

Ανοιχτή Πόλη – Σχεδιασμός υποβάθμισης από το Δήμο Αθηναίων για τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή

Από την αρχή της θητείας αυτής της δημοτικής αρχής, η Ανοιχτή Πόλη έθεσε πιεστικά το ζήτημα της δίχρονης προσχολικής αγωγής, καθώς ο Δήμος Αθηναίων είναι από τους ελάχιστους Δήμους που δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει την υποχρεωτική από το 2018 Δίχρονη Προσχολική Αγωγή.

Οι ευθύνες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής είναι αδιαμφισβήτητες, αφού επέδειξε καθολική απραξία για το θέμα. Δυστυχώς όμως, ανάλογη είναι η στάση και της σημερινής. Οι συζητήσεις που έχουν γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και η ενημέρωση που έγινε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση από τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, μαρτυρούν έλλειψη προετοιμασίας και σχεδιασμού.

Αντιμέτωπη με τη μεγάλη καθυστέρηση στην εφαρμογή του προγράμματος, η Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη βαφτίζει απελπισμένα «κενές» αίθουσες που με κόπους και θυσίες η σχολική κοινότητα έχτισε πάνω τους την προστιθέμενη αξία της δουλειάς κάθε σχολείου: αίθουσες μουσικής, αίθουσες ένταξης ή τάξεις υποδοχής (αλλόγλωσσων παιδιών, προσφύγων ή παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες), βιβλιοθήκες, αίθουσες πληροφορικής και πολλαπλών χρήσεων. Η άλλη λύση στην οποία καταφεύγει η Δημοτική Αρχή είναι οι ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες σε οικόπεδα ή σε αυλές σχολείων, με ό,τι συνεπάγεται η συνύπαρξη νηπίων με παιδιά άλλων ηλικιακών ταχυτήτων σε κτίρια χωρίς υποδομές νηπιαγωγείου. Επιλογές που, σε συνθήκες πανδημίας, είτε αυξάνουν την πυκνότητα του μαθητικού πληθυσμού είτε αδιαφορούν για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για την ασφάλεια των νηπίων, περιλαμβάνοντας αίθουσες που βρίσκονται σε ορόφους και καθιστούν την χρήση σκάλας υποχρεωτική.

Η στρατηγική της Δημοτικής Αρχής συνίσταται σε ένα πρόχειρο σαφάρι αιθουσών που γίνεται χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας, κάποιες φορές μάλιστα συνοδευόμενο από την αυταρχική και υποτιμητική για τους εκπαιδευτικούς συμπεριφορά των απεσταλμένων του Δημάρχου. Πρόκειται για μια λάθος τακτική, αφού πετυχημένες αλλαγές είναι αυτές που χτίζονται σε σχέσεις εμπιστοσύνης.

Η Ανοιχτή Πόλη έχει καλέσει επανειλημμένα τη Δημοτική Αρχή να αξιοποιήσει το κτιριακό απόθεμα που διαθέτει αλλά και να το διευρύνει, όπου αυτό είναι απαραίτητο και εφικτό. Υπάρχουν χώροι που ανήκουν στο Δήμο και είναι χαρακτηρισμένοι για χρήση σχολικής στέγης, όπως ο χώρος του πρώην εργοστασίου ΒΟΤΡΥΣ, και που παραμένουν αναξιοποίητοι. Για άλλους χώρους – κάποιοι από αυτούς σε προνομιακές θέσεις δίπλα σε υφιστάμενα σχολεία – μπορεί και πρέπει να αλλάξει η χρήση τους. Στην 5η Δημοτική Κοινότητα, μπορεί να αξιοποιηθεί η ΕΡΙΟΥΡΓΙΑ. Υπάρχουν ακόμα οικόπεδα που η Δημοτική Αρχή αφήνει να χάνονται, όπως το οικόπεδο στην Ευρυδάμαντος που, ενώ ήταν ώριμο προς απαλλοτρίωση, ο Δήμος αποφάσισε να το παρατήσει.

Ο Δήμος Αθηναίων οφείλει να έχει έναν σχεδιασμό για ιδιόκτητα σχολεία που θα καλύψει τις ανάγκες σε σχολική στέγη όχι μόνο της δίχρονης προσχολικής αγωγής, αλλά και της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως μάλιστα αυτές έχουν διαμορφωθεί μετά την πανδημία. Η υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής θα πρέπει να συμβαδίσει με τη ασφάλεια των παιδιών (νηπίων και δημοτικού) και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από έναν τολμηρό σχεδιασμό που θα δίνει οριστικές λύσεις στο κτιριακό ζήτημα και θα αξιοποιεί χωρίς εκπτώσεις το απόθεμα των διαθέσιμων χώρων.

Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα: Αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα, το σχέδιο της δημαρχίας Μπακογιάννη για τη δίχρονη που παρουσιάστηκε στο ΔΣ στις 22/3/2021

Μετά από 1,5 χρόνο απραξίας, και στο 4ο χρόνο αναστολής της δίχρονης υποχρεωτικής στον δήμο της Αθήνας, η δημαρχία Μπακογιάννη παρουσίασε το σχέδιο της για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης από το 2021-2022.
Η βασική του φιλοσοφία είναι να μην δοθεί φράγκο για τη δίχρονη, να εφαρμοστεί όπως όπως χωρίς κανένα κόστος. Γι’ αυτό και το σχέδιο είναι απλό, βασίζεται στην επίταξη αιθουσών και χώρων από τις σχολικές μονάδες της πόλης και στην εκτεταμμένη χρήση κοντέινερς σε οικόπεδα κι αυλές σχολείων.

Συγκεκριμένα το σχέδιο που παρουσίασε η δημαρχία στο ΔΣ στις 22/3 περιλαμβάνει 42 άιθουσες κοντέινερς σε 9 οικόπεδα, 16 αίθουσες-κοντέινερς σε αυλές σχολείων και 26 αίθουσες από δημοτικά, συνολικά 82 αίθουσες.

Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα:

Από τα οικόπεδα, τα δύο ήταν προορισμένα για να ανεγερθούν σε αυτά το ΕΕΕΕΚ Α’ Αθήνας (στο οικόπεδο της Λάμψα) που θα λύσει οριστικά το στεγαστικό πρόβλημα του ΕΕΕΕΚ Κωφών, αλλά και των εκατοντάδων παιδιών που χρήζουν ειδικής αγωγής και μένουν εκτός σχολείου και το 24ο ΓΕΛ (Παπαρσένη, Σούκα και Κούρμα) όπου είναι επιτεκτική ανάγκη ανέγερσής του λόγω των μεγάλων προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συστέγαση με το 24ο Γυμνάσιο εδώ και δεκαετίες.

Στα οικόπεδα που δόθηκαν για τη δίχρονη προσχολική αγωγή, αντί να ανεγερθούν κτήρια νηπιαγωγείων, ετοιμάζεται δήμος και υπουργείο να τοποθετήσουν 42 αίθουσες κοντέινερς ελαφρού τύπου μαζί με τους βοηθητικούς χώρους! Στα προαύλεια των σχολικών μονάδων που επιλέχτηκαν να μπουν κοντέινερς ελαφρού τύπου η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη. Ξεχωρίζουμε το προαύλιο του 1ου και 8ου Γυμνασίου-ΓΕΛ (όπου εκεί στεγάζεται και το 4ο ειδικό νηπιαγωγείο) και το προαύλειο του 15ου ΓΕΛ. Αυτό σημαίνει ότι η δημαρχία σκοπεύει να βάλει νήπια και προνήπια μαζί με γυμνασιόπαιδα και λυκειόπαιδα! Το 23ο ΔΣ όπου λειτουργεί με τρία τμήματα πρωί-απόγευμα και αντί να αντιμετωπιστεί η διπλοβάρδια του σχολείου, η δημαρχία έρχεται να προσθέσει κοντέινερς στο προαύλιό του. Το ίδιο και με όλα τα υπόλοιπα ΔΣ (9ο ΔΣ, 71ο ΔΣ, 72ο ΔΣ, 133ο ΔΣ, 28ο ΔΣ) όπου στα προαύλιο τους επικρατεί ήδη το αδιαχώρητο.

Στις αίθουσες που αρπάζονται από τα δημοτικά (αναλυτικά στους παραπάνω πίνακες), υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τη μορφωτική λειτουργία τους, αίθουσες σε ορόφους, που χρησιμοποιούνται σχεδόν όλες στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου για τμήματα ένταξης, υποδοχής, τμημάτων, βιβλιοθήκες, μουσικής κ.λπ. Η δημαρχία τις υφαρπάζει, χωρίς να ζητήσει καν την έγκριση της σχολικής κοινότητας! Είναι φανερές οι τεράστιες ευθύνες των δημοτικών αρχών ως σήμερα. Επί δημαρχίας Καμίνη δεν υπήρξε ο παραμικρός σχεδιασμός, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε έναν νόμο χωρίς να προϋπολογίσει κανένα απολύτως κονδύλι για την εφαρμογή του και την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων. Η δημαρχία Μπακογιάννη συνεχίζει κι επεκτείνει αυτό τον δρόμο. 1,5 χρόνος απραξία και τώρα η λύση έρχεται μέσα από την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων.

Στον σχεδιασμό δεν υπάρχει η ανέγερση ούτε ενός νέου κτιρίου! Μέχρι τώρα λοιπόν, δεν έγινε καμία σοβαρή και οργανωμένη προσπάθεια για την εύρεση κατάλληλων χώρων. Έτσι, δεν προχώρησε η απαλλοτρίωση χώρου δίπλα στο 162ο ΔΣ ή απαλλοτρίωση οικοπέδου δίπλα στο 144ο ΔΣ και στο μετρό, που θα έλυνε πολύ σοβαρά ζητήματα στην περιοχή του Κολωνού και των Σεπολίων ενώ με μεγάλη ευκολία επιτάσσονται αίθουσες σχολείων που χρησιμοποιούνται στο καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Κάθε επιχείρημα που διατυπώνει η δημαρχία ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος είναι ψευδές! Τα αδιέξοδα δημιουργούνται μόνο μέσω των πολιτικών επιλογών κυβέρνησης Υπουργείου παιδείας και δημαρχίας. Η δημαρχία Μπακογιάννη προσπαθεί να καλύψει την ανεπάρκεια της σε βάρος των μαθητών, επιβάλλοντας πρόχειρες και επικίνδυνες λύσεις και για τους μαθητές του δημοτικού αλλά και για εκείνους του νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον μαθητικό πληθυσμό, εν μέσω πανδημίας, την ώρα που οι κοινωνικές αποστάσεις και οι λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα είναι απαίτηση για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Την ίδια στιγμή, αδιαφορεί παντελώς για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για την ασφάλεια των νηπίων, προτείνοντας αίθουσες που βρίσκονται σε ορόφους και που καθιστούν την χρήση σκάλας υποχρεωτική.

«Διαπρέπουν» ξανά οι «άριστοι» του Μπακογιάννη…
Η δημαρχία Μπακογιάννη σε συνεργασία με το υπουργείο παιδείας και την Διεύθυνση ΠΕ Α’ Αθήνας, οδηγούν με τις επιλογές τους, το ρολόι της εκπαίδευσης 40 χρόνια πίσω και μάλιστα σε καιρό πανδημίας. Η υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων θα είναι πρωτοφανής. Επιστροφή στο κτηριακά δεδομένα της δεκαετίας του ’80! Η πόλη θα γεμίσει κοντέινερς ενώ ζωτικός χώρος των σχολικών μονάδων θα επιταχθεί. Για πρώτη φορά αποφασίζεται η μαζική εγκατάσταση προκάτ αιθουσών για την κάλυψη πάγιων και όχι έκτακτων αναγκών, στεγάζοντας εκατοντάδες νήπια, σε προκάτ κατασκευές που προορίζονται για σεισμόπληκτους, πυρόπληκτους, δυστυχώς και πρόσφυγες, κόντρα σε καθετί που επιτάσσει η επιστήμη, είτε στο παιδαγωγικό πλαίσιο είτε στο κτιριακό. Όμως, οι ανάγκες των παιδιών δεν είναι ούτε έκτακτες ούτε επείγουσες ούτε αποτέλεσμα φυσικών καταστροφών. Οι συνέπειες θα είναι ολέθριες και το τραύμα για την εκπαίδευση στην πόλη, βαθύ!

Υπάρχει άλλος δρόμος
Η πόλη έχει ανάγκη από 120 περίπου αίθουσες για την εφαρμογή της δίχρονης και ο σχεδιασμός οφείλει να ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη και όχι σε μικρότερους υπολογισμούς. Η κάλυψη αυτών των αναγκών θα γίνει:
1. Στα οικόπεδα που έχουν ήδη επιλεγεί για να ιδρυθούν νέα νηπιαγωγεία (πλην αυτών που προβλέπονται για ανεγέρσεις άλλων σχολείων) να χτιστούν νέα κτήρια νηπιαγωγείων και μέχρι τότε να εγκατασταθούν αίθουσες βαρέου τύπου.
2. Να υπάρξει άμεση απαλλοτρίωση και αγορά οικοπέδων που έχουν ήδη υποδειχθεί από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και του γονεϊκού κινήματος
3. Να υπάρξει χρήση του κτηριακού αποθέματος της πόλης και των ιδιοκτησιών του δήμου και άμεση μετατροπή τους σε κατάλληλους χώρους νηπιαγωγείων.
4. Κάθε άλλη πρόταση που θα χρησιμοποιεί χώρους από τις υπάρχουσες σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι μειοψηφική, και μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της εκπαιδευτικής και γονεϊκής κοινότητας.

Η δημαρχία ισχυρίζεται ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι ανέφικτο, ότι χρειάζεται χρόνο και χρήμα που δεν το διαθέτει. Είναι τουλάχιστον υποκριτικοί αυτοί οι ισχυρισμοί! Όταν πρόκειται για έργα που ευνοούν μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, οι διαδικασίες προχωρούν ταχύτατα, με πρόσφατο παράδειγμα τους όρους της μελέτης για τον λόφο του Στρέφη. Όταν πρόκειται για την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών όπως η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης, τότε εμφανίζονται ξαφνικά ένα βουνό δυσκολίες, δυσκαμψίες και γραφειοκρατικές απαγορεύσεις. Η επιλογή είναι πολιτική και όχι διαχειριστική!

Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα καλούμε τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και των γονέων, το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα να δώσουμε τη μάχη για να εφαρμοστεί το 2021-22 η δίχρονη υποχρεωτική αγωγή στον δήμο της Αθήνας. Για εμάς δεν υπάρχουν διλήμματα. Δεν έχουμε να διαλέξουν ανάμεσα στην εφαρμογή της δίχρονης ή στην αναστολή της. Ο δήμος της Αθήνας και η κυβέρνηση οφείλουν να εφαρμόσουν την υποχρεωτική 2χρονη από την επόμενη σχολική χρονιά αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο και οφείλουν να δώσουν όλα τα απαιτούμενα κονδύλια ώστε όλα τα παιδιά να έχουν το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο, με υποδομές και προσλήψεις που αντιστοιχούν στα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα.

Ως Αντικαπιταλιστική ανατροπή στην Αθήνα δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές και προσλήψεις με βάση τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος και δεν θα ανεχτούμε επιδείνωση των συνθηκών εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και εργασίας των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων.

Μάγδα Μπουλούκου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img