back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ο διακεκριμένος μοντέρ Γ. Λαμπρινός και η υποψηφιότητα για τα Όσκαρ

Διαβάστε επίσης

 

Η δουλειά του θεωρείται εγγύηση για το αποτέλεσμα μιας ταινίας και το αποδεικνύουν οι δεκάδες βραβεύσεις του σε Βρετανία και ΗΠΑ. Υπογράφοντας το μοντάζ του φιλμ του Φλοριάν Ζελέρ «Ο Πατέρας» με πρωταγωνιστή τον Άντονι Χόπκινς, ο Γιώργος Λαμπρινός βάζει πλώρη για τα Όσκαρ και επαναλαμβάνει την ελληνική υποψηφιότητα στην κατηγορία, δυο χρόνια μετά τον Γιώργο Μαυροψαρίδη για την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου.

Έχει συνεργαστεί με τον Κώστα Γαβρά στο «Κεφάλαιο», έχει κερδίσει το βραβείο Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το μοντάζ της ταινίας του Πάνου Κούτρα «Xenia», όπως και το γαλλικό Σεζάρ για την ταινία «Μετά το Χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν.

Στη συνέντευξή του στον Αθήνα 9.84 και στον Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη, μιλά για το σινεμά και το μοντάζ, τη συνεργασία με τον Κώστα Γαβρά, τις συναντήσεις του με σημαντικούς ηθοποιούς όπως ο Άντονι Χόπκινς και βέβαια για το έργο «Πατέρας» του Ζελέρ που αναφέρεται στη δύσκολη σχέση ενός ατίθασου 80χρονου με την κόρη του καθώς διαφαίνονται τα πρώτα σημάδια άνοιας και αρχίζει να αμφισβητεί το μυαλό και την πραγματικότητα γύρω του.

                             Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΟΓΙΑ

…«Ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στην ταινία του Ζελέρ χωρίς να έχω δει το θεατρικό έργο που προυπήρξε και χωρίς να έχω διαβάσει το κείμενο. Πρόκειται για μια τριλογία ( Πατέρας, Μητέρα και Γιός) με το τελευταίο να θεωρείται το αγριότερο όλων. Η δουλειά στο μοντάζ έχει να κάνει με το ρυθμό του φιλμ και ο στόχος ήταν να πετύχουμε να βάλουμε τον θεατή στον κυκεώνα του μπερδεμένου μυαλού του πρωταγωνιστή, χωρίς όμως να διακινδυνεύσουμε να εγκαταλείψει τη θέαση.

…Η κινητήρια δύναμη του πάθους για μοντάζ

«Έχω πάθος με το μοντάζ. Είναι περίπλοκη διεργασία, που δύσκολα μπορεί κάποιος να πει πως την κατέχει. Ένα δεύτερο σχολείο εκμάθησης της γραφής του κινηματογραφικού λόγου. Κάθε ταινία νομίζω, πως πρέπει να γράφεται με το αλφάβητο του σκηνοθέτη. Επί 20 χρόνια που καταπιάνομαι με αυτή τη τέχνη, της έχω αφιερώσει τόση ενέργεια και χρόνο, ώστε αν δεν τα κατάφερνα, κάτι θα πήγαινε πολύ λάθος με εμένα.»

…Εν αρχή ην το σενάριο

«Το σενάριο είναι η βάση του κινηματογραφικού έργου. Ευτύχησα να δουλέψω πάνω σε καταπληκτικά σενάρια στη συνεργασία μου με τους Ζελέρ και Λεγκράν. Όπως άλλωστε και με τον Πάνο Κούτρα στην ελληνογαλλικής παραγωγής, ταινία «Ξενία» βασισμένη και αυτή σε ένα ευρηματικό σενάριο. Το ίδιο και η «Στρέλλα». Η σεναριακή γραφή αλλά και το μοντάζ, είναι από τις δυσκολότερες διαδικασίες σε μια ταινία. Γιατί μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο πρέπει να αφηγηθείς μια ιστορία που θα έχει κλιμάκωση και θα λειτουργεί σε επίπεδο εικόνων και περιεχομένου.»

…Για τις καταβολές και τις οικογενειακές ρίζες

«Ο πατέρας μου Φώτος Λαμπρινός ήταν ντοκυμαντερίστας, η μητέρα συγγραφέας και ο παππούς μου χάθηκε στον Εμφύλιο. Η οικογένεια άσκησε επιρροή πάνω μου. Μικρός δεν ήθελα να ακολουθήσω τα ίχνη των γονέων μου, αλλά η ζωή τα έφερε έτσι ώστε η κατεύθυνση την οποία επέλεξα να συναρθρώνει τα επαγγέλματά τους. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.»

…Τα πρώτα βήματα και η συνάντηση με τον Έλληνα Πάπα του πολιτικού σινεμά

«Επαγγελματικά, ήρθα σε επαφή με τον κινηματογράφο στο Παρίσι, χάρη στη γυναίκα του διευθυντή φωτογραφίας Γιώργου Αρβανίτη, Αγγελική, που συνεργαζόταν με το γραφείο του Κώστα Γαβρά. Την παρακάλεσα να με έχει υπ όψιν της και όταν με προσέλαβαν ήμουν το παιδί για όλες τις δουλειές.
Έμεινα μαζί τους περίπου 12 χρόνια. Όπως λέω, είχα την τύχη να αποφοιτήσω από το Πανεπιστήμιο Κώστας Γαβράς.
Τρέφω απεριόριστο σεβασμό στο πρόσωπο αυτού του σημαντικού σκηνοθέτη και ανθρώπου. Υποκλίνομαι σε εκείνον και στη γυναίκα του, Μισέλ.»

Ο σκηνοθέτης – δημιουργός

«Υπεύθυνος για την ταινία είναι ο σκηνοθέτης και δική μου δουλειά είναι να βάλω στο πανί την καλύτερη εκδοχή της ιδέας, που έχει στο μυαλό του.
Μπορεί να γίνομαι κουραστικός, αλλά ο Κώστας Γαβράς είναι ο μοναδικός από τους σκηνοθέτες που γνώρισα, με τόσο ξεκάθαρη αίσθηση του μοντάζ. Το ίδιο και ο Ζελέρ. Ιδιοφυής, γενναιόδωρος, ξεκάθαρος άνθρωπος.»

Οι καλοί ηθοποιοί και οι αποστάσεις. Οι οσκαρικές υποψηφιότητες και η συγκίνηση

«Δεν επιδιώκω να γνωρίζω από κοντά, τους ηθοποιούς. Ήταν όμως ιδιαίτερη ευκαιρία η συνάντηση με τον ‘Άντονι Χόπκινς στο φεστιβάλ του Σάντανς. Δήλωσε χαρούμενος με την ταινία, ενώ σχολίασε με κολακευτικά λόγια τη δουλειά μου. Χάρη στην ερμηνεία του η ταινία «Πατέρας» απέκτησε και κωμικά στοιχεία. Όσο για το βραβείο Όσκαρ πιστεύω πως ανοίγει πόρτες και προσφέρει ευκαιρίες συνεργασίας με σπουδαίους δημιουργούς από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, κάτι που επιδιώκω.»

 

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα