28.6 C
Athens
Πέμπτη, 11 Αυγούστου, 2022

28.6 C
Athens
Πέμπτη, 11 Αυγούστου, 2022

Αντιδράσεις στη Δημοτική Αντιπολίτευση για την εκκένωση του «Εμπρός»

Την έντονη αντίθεσή τους στην εκκένωση του θεάτρου «Εμπρός» εκφράζουν οι δημοτικοί συνδυασμοί Ανοιχτή Πόλη και Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα.

«Συνιστά άλλη μία στιγμή εργαλειοποίησης της πανδημίας, περιφρόνησης της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και αδιαφορίας για τις πραγματικές ανάγκες της πόλης», τονίζει μεταξύ άλλων, ο συνδυασμός του Νάσου Ηλιόπουλου.

Για τεράστια ευθύνη της δημαρχίας Μπακογιάννη κάνει λόγο η ΑΑ στην Αθήνα. «Αντί να στηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες που προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό, πρωτοστατεί στην εκκένωση τέτοιων χώρων», σημειώνει χαρακτηριστικά η δημοτική παράταξη της Ντίνας Ρέππα.

Ανοιχτή Πόλη: Για την εκκένωση του θεάτρου «Εμπρός»

Σε μια περίοδο που το οργανωμένο έγκλημα οργιάζει στους δρόμους της πόλης, η Ελληνική Αστυνομία και η δημοτική αρχή της Αθήνας έκριναν σκόπιμο να κάνουν επίδειξη κυνισμού, εκκενώνοντας το θέατρο «Εμπρός». Το ιστορικό κτίριο στου Ψυρρή έχει αποτελέσει έναν αυτοδιαχειριζόμενο χώρο πολιτισμού, ζωντανό και ανοιχτό σε όλη την κοινωνία, όπου έλαβαν χώρα χιλιάδες παραστάσεις, συναυλίες, μαθήματα, διαλέξεις και άλλες συλλογικές δραστηριότητες με σημαντική καλλιτεχνική και κοινωνική σημασία.

Εδώ και σχεδόν δυο χρόνια, ΕΛ.ΑΣ. και Δήμος Αθηναίων εκκενώνουν και σφραγίζουν εγκαταλειμμένα κτίρια που χρησιμοποιούνται, βαφτίζοντας το σχέδιό τους «απελευθέρωση και αξιοποίηση» των κτιρίων αυτών. Για την Ανοιχτή Πόλη, αξιοποίηση των εγκαταλειμμένων κτιρίων της πόλης συνιστά η κατοίκηση και η χρήση τους, με σεβασμό στις γειτονιές και την καθημερινότητά τους. Ασφάλεια στην πόλη φέρνει η κίνηση, η ζωντάνια και η δημιουργία, και όχι τα σφραγισμένα και σκοτεινά κτίρια.

Η σημερινή εκκένωση του θεάτρου «Εμπρός» συνιστά άλλη μία στιγμή εργαλειοποίησης της πανδημίας, περιφρόνησης της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και αδιαφορίας για τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, την οποία κάποιοι αντιμετωπίζουν σαν πεδίο αποκλειστικά τουριστικής και εμπορευματικής εκμετάλλευσης.

Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα

Εκκένωση της κατάληψης «Εμπρός»: Δημιουργία, Πολιτισμός, Ελευθερία αν δεν πουλιούνται ως εμπορεύματα τότε «εκκενώνονται»

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός» στο κέντρο της Αθήνας εκκενώθηκε από τους πραιτοριανούς του Χρυσοχοΐδη. Πρόκειται για ένα τεράστιο πλήγμα στην ελεύθερη, μη εμπορευματοποιημένη και δημόσια διάθεση και αυτοδιάθεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας στο κοινό της πόλης. Στα πλαίσια της πολιτικής «Νόμος Τάξη Κέρδη» της κυβέρνησης και της δημαρχίας Μπακογιάννη, η επίθεση που δέχεται το «Εμπρός» δεν είναι τυχαία. Χρησιμοποιούνται μάλιστα επικοινωνιακά ψέματα: κανένα παράπονο δεν εκφράστηκε από τη γειτονιά, καθώς ο αυτοδιαχειριζόμενος χώρος παραμένει κλειστός όλο το διάστημα της πανδημίας.

Η εκκένωση έχει έναν και βασικό στόχο, να απαλλαγεί το κέντρο της πόλης από οτιδήποτε παραπέμπει σε αυτοδιαχείριση, σε δραστηριότητες που δεν ανταλλάσσονται ως εμπορεύματα και ειδικά αυτές που αφορούν τον πολιτισμό και την τέχνη. Η τελευταία οφείλει να πουλιέται ακριβά ή αλλιώς να σιωπά. Το «Εμπρός» δεν συμβαδίζει με τις τουριστικές ατραξιόν και την αλλαγή του χαρακτήρα του κέντρου στην κατεύθυνση της τουριστικοποίησης και των real estate συμφερόντων.

Η ευθύνη της δημαρχίας Μπακογιάννη είναι τεράστια γιατί αντί να στηρίξει/βοηθήσει τέτοιες πρωτοβουλίες που προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό, πρωτοστατεί στην εκκένωση τέτοιων χώρων, αλλά και άλλων που στεγάζουν μετανάστες, γιατί είναι ιδεολογικά ενάντια σε κάθε προσπάθεια οι εκατοντάδες άνθρωποι αυτενεργούν και συμβάλλουν δίνοντας ζωή στην πόλη.

Είναι φανερό από την εκκένωση του «Εμπρός» ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πανδημία και την παύση των δραστηριοτήτων για να υφαρπάξει τους δημόσιους χώρους και να τους παραχωρήσει στην αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι το ΕΜΠΡΟΣ, στα χρόνια λειτουργίας του, έχει δεχθεί επιθέσεις από εταιρείες real estate που έχουν βάλει στο μάτι την περιοχή του Ψυρρή και από φασίστες που οργάνωναν κάθε τόσο επιδρομές εναντίον του.

Το Θέατρο «Εμπρός», από τον Νοέμβριο του 2011, εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία, λειτούργησε ως καλλιτεχνικός αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα καλλιτεχνών, λειτούργησε ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού, κόντρα σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη γειτονιά και την πόλη, ενάντια στον κρατικό αυταρχισμό και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, φιλοξένησε παραστάσεις, εκθέσεις, προβολές, συζητήσεις και κοινωνικές δραστηριότητες, φεστιβάλ, προσφέροντας στέγη σε νέες ομάδες που δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια.

Δεν θα το επιτρέψουμε! Δε θα αφήσουμε να χαθεί από την Αθήνα ο πλούτος των ανεξάρτητων, ριζοσπαστικών και ανατρεπτικών δραστηριοτήτων που με κόπο έχτισαν πρωτοβουλίες καλλιτεχνών, εργαζομένων, νεολαίας και των ταξικών δυνάμεων του εργατικού και πολιτικού κινήματος. Αυτοί οι χώροι και οι αγωνιστικές κινήσεις συνέβαλαν όλη την προηγούμενη δεκαετία στο να παραμείνει η πόλη προσιτή σε όλους τους κατοίκους της, ντόπιους, πρόσφυγες και τους μετανάστες, με όλη την κοινωνική και πολιτισμική πολυμορφία και διαφορετικότητα σε όλα τα επίπεδα και να απομονωθούν οι φασιστικές και ρατσιστικές φωνές και δράσεις. Αλληλεγγύη στο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός»».

Μάγδα Μπουλούκου

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img