«Αυτή την περίοδο προχωρούν μεγάλα έργα για τα οποία συζητούσαν επί δεκαετίες στην Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα» επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το Powergame.gr.
«Είναι μια ευκαιρία που δεν γίνεται να ξαναχάσουμε, γιατί είναι προς όφελος της χώρας, των τοπικών κοινωνιών, των πολιτών. Πρέπει όλοι να κατανοήσουμε, ότι μπορεί να έχουμε πολιτικές διαφορές, μπορεί να έχουμε προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά η χώρα μετά από τη πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας δεν έχει περιθώρια να διχάζεται και να υπονομεύεται η αναπτυξιακή της προσπάθεια. Γιατί αυτό το έχουμε πληρώσει και ειδικά η Θεσσαλονίκη πολύ ακριβά στο παρελθόν», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης και ανέφερε ότι είναι θέμα ημερών η προκήρυξη της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνουν τόσο την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία, όσο και το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και τη σύνδεση με τον προβλήτα 6 του ΟΛΘ αλλά και τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης.
Η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τον υφυπουργό σε λιγότερο από ένα μήνα θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι υποψήφιοι για το έργο των 380 εκατομμυρίων που αφορά την περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover) με στόχο να επιλεγεί ανάδοχος ακόμα και μέσα στο χρόνο. Πρόκειται για έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενώ με τον ίδιο τρόπο θα υλοποιηθεί και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που θα μπει σύντομα στην Α’ Φάση του Διαγωνισμού, το έργο αναβάθμισης των δικαστικών μεγάρων στη Βόρεια Ελλάδα που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα και το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, το πρώτο τέτοιο έργο που θα υλοποιηθεί στη χώρα μέσω ΣΔΙΤ.
Το Μετρό
Ο υφυπουργός Υποδομών είπε επίσης ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η Διαγωνιστική Διαδικασία για πρόσληψη Ιδιώτη-Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ για τον σιδηρόδρομο σημείωσε ότι «ανατέθηκαν τα αναγκαία έργα σηματοδότησης που εκκρεμούσαν, ώστε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα-Θεσσαλονίκη να γίνεται, επιτέλους, σε 3,5 ώρες». Ανέφερε ακόμη και μεγάλα αντιπλημμυρικά και οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη όπως στην Καλαμαριά, τη Λαχαναγορά και το Ωραιόκαστρο, τα νέα οδικά έργα όπως το Μουδανιά-Ποτίδαια, το Θέρμη-Γαλάτιστα και το δρόμο για το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο.
Στο ίδιο πάνελ, τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων που συμμετείχαν τόνισαν πως ταυτόχρονα με τα παραδοσιακά έργα, η αγορά πρέπει να προετοιμάζεται για τις αλλαγές που φέρνουν οι κοινοτικοί στόχοι για την κλιματική αλλαγή και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ισίδωρος Ρούσσος