14.4 C
Athens
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2022

14.4 C
Athens
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2022

Χ. Σταμπόγλης: Η «Πολιορκία της Κορίνθου» είναι ένα αριστουργηματικό έργο. Χαίρομαι που o Δ. Αθηναίων κράτησε ζωντανό το θέατρο Ολύμπια

Για την αριστουργηματική όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι «Η πολιορκία της Κορίνθου», που ανεβαίνει αύριο Τρίτη 19 Οκτωβρίου, στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας και η οποία θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην γαλλική της εκδοχή, μίλησε στον Αθήνα 9.84 και στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου, ο βαθύφωνος Χριστόφορος Σταμπόγλης.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ελληνική Επανάσταση του 1821, σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι σολίστ υπό την μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, δημιουργούν ένα πρωτοποριακό θέαμα, ένα έργο που αναφέρεται στον αγώνα των Ελλήνων κατά των Οθωμανών και που όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην όπερα του Παρισιού το 1826, κινητοποίησε το φιλελληνικό κίνημα στο Παρίσι.

«Χαίρομαι πολύ που η πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων κράτησε ζωντανό το θέατρο Ολύμπια. Είναι ένα θέατρο που μας “άνδρωσε” καλλιτεχνικά και αποτέλεσε πραγματικό σχολείο για μας», ανέφερε ο κ. Σταμπόγλης, ο οποίος μοιράστηκε με τους ακροατές του σταθμού της πόλης ο οποίος – όπως είπε ήταν ο πρώτος σταθμός που τον φιλοξένησε το 1991 στο καλλιτεχνικό του ξεκίνημα – τη συγκίνησή του για την επιστροφή του στο ιστορικό αυτό θέατρο.

«Ξαναμπήκα με συγκίνηση στο καμαρίνι του Ολύμπια και αισθάνθηκα σαν κάποιος να άνοιξε ξανά το πατρικό μου σπίτι και με ξανακάλεσε».

Εν συνεχεία, μίλησε με ενθουσιασμό για την «Πολιορκία της Κορίνθου» όπου υποδύεται τον Ιέρωνα: «Αυτό το έργο δημιουργήθηκε προκειμένου να συγκεντρωθούν εκείνη την εποχή χρήματα για τον μεγάλο αγώνα της Ανεξαρτησίας των Ελλήνων. Επιστρέφω στο συγκεκριμένο έργο μετά από χρόνια, ”γηραιότερος” και πιο έμπειρος και τραγουδώ ένα ρόλο που είναι πολύ όμορφα γραμμένος. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό έργο, μοναδικής μουσικής ποιότητας, ένα αριστουργηματικό κείμενο, επαρκέστατης λογοτεχνικής αξίας που τονίζει τη ζωτική ανάγκη των Ελλήνων να επαναστατήσουν και να ανακτήσουν την ελευθερία τους. Είμαι πραγματικά ευγνώμων που ”επισκέπτομαι” ξανά αυτό το έργο».

Αναφερόμενος στο λυρικό τραγούδι, δεν έκρυψε την αγωνία του για το μέλλον του λυρικού ”κόσμου” στη χώρα μας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές που θα στηρίξουν τη διάδοση της μεγάλης αυτής τέχνης.

«Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει μόνο ένα λυρικό θέατρο, το οποίο εκτός των άλλων αποτελεί και ένα επαγγελματικό κομμάτι για πολλούς ανθρώπους. Επομένως, ένα λυρικό θέατρο δεν μπορεί να καλύψει το δυναμικό των λυρικών τραγουδιστών που υπάρχει. Πρέπει να βρεθούν κι άλλα λυρικά θέατρα».

Τέλος, σημείωσε τη συνδρομή του Δήμου Αθηναίων σε αυτή την προσπάθεια λέγοντας: «Η πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων είναι ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση. Παρακάλεσα τον Δήμαρχο Αθηναίων και απέσπασα την υπόσχεση να απευθύνουμε έκκληση σε πόλεις οι οποίες έχουν ήδη την υποδομή, διαθέτουν δηλαδή θέατρο, χορωδία και ορχήστρα, να τα συντάξουν σε ένα λυρικό θέατρο και σταδιακά να δημιουργηθούν κι άλλα λυρικά θέατρα. Έχουμε κερδίσει τη στήριξη του Δημάρχου Αθηναίων και υπολογίζουμε πολύ στη βοήθειά του».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img