back to top
18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Μέτρα για την ασφάλεια των νέων οδηγών ζητά το ETSC

Διαβάστε επίσης

Αλλαγές στο σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης και την επιβολή μηδενικών ορίων για το αλκοόλ και τα ναρκωτικά ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC).

Σύμφωνα με τη νέα Έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, οι νέοι χρήστες του δρόμου, ηλικίας 15 έως 30 ετών, αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις. Παράλληλα επισημαίνεται ότι οι θάνατοι νέων, ιδιαίτερα οι ανδρών, είναι υπερβολικά πολλοί όταν πρόκειται για τροχαίες συγκρούσεις που συνδέονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή/και ναρκωτικών.

Η έκθεση

Όπως ενημερώνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να βελτιώσει την ασφάλεια των νέων σε ηλικία οδηγών μέσω αλλαγών στο σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης, μεταξύ άλλων μέτρων.

Σε έκθεση που μόλις δημοσιεύτηκε, το ETSC αναφέρει ότι το 2019, 5.182 νέοι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις στις 25 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Οι θάνατοι στο δρόμο νέων ηλικίας 15 έως 30 ετών στην ΕΕ αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο των θανάτων από όλες τις αιτίες σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.

Περίπου το 40% των θανάτων στους δρόμους της ΕΕ οφείλονται σε συγκρούσεις που εμπλέκονται ένας ή περισσότεροι νέοι οδηγοί ή αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων.

Οι συνολικοί αριθμοί καλύπτουν μια τεράστια ανισότητα μεταξύ των φύλων

Η έκθεση αναφέρει ότι οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 81% του συνόλου των θανάτων νέων ηλικίας 15-30 ετών από τροχαίες συγκρούσεις. Η μεγάλη διαφορά στη θνησιμότητα μεταξύ των ανδρών και των γυναικών στους δρόμους παραμένει ακόμη και εάν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι οι άνδρες οδηγούν περισσότερο από ότι οι γυναίκες.

Οι συγγραφείς της έκθεσης αναφέρουν ότι, ενώ οι νέοι αποτελούν από μόνοι τους ομάδα υψηλού κινδύνου, οι περισσότεροι νέοι δεν οδηγούν επισφαλώς εσκεμμένα. Οι κίνδυνοι για τους νέους οδηγούς και αναβάτες προέρχονται από την απειρία, την ανωριμότητα και τον τρόπο ζωής που συνδέονται με την ηλικία και το φύλο τους. Τα δεδομένα δείχνουν ότι όσο πιο νωρίς ξεκινάει ένα άτομο να οδηγεί μόνο του χωρίς περιορισμούς, τόσο πιο πιθανό είναι να έχει μια θανατηφόρα σύγκρουση, ιδιαίτερα αν είναι κάτω των 18 ετών.

Σταδιακή απόκτηση άδειας οδήγησης

Τα συστήματα σταδιακής απόκτησης άδειας οδήγησης έχουν αξιολογηθεί από μια σειρά μελετών οι οποίες δείχνουν μια μείωση στις συγκρούσεις. Τα συστήματα αυτού του είδους θέτουν πρόσθετους περιορισμούς στους νεότερους οδηγούς κατά τα πρώτα χρόνια οδήγησης, επιτρέποντάς τους να αποκτήσουν εμπειρία περιορίζοντας παράλληλα ορισμένες καταστάσεις υψηλού κινδύνου.

Επιμέλεια: Καλλιόπη Ασλανίδου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα