back to top
21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Υπέρ της ηλεκτροκίνησης οι ιδιοκτήτες ταξί αλλά υπό προϋποθέσεις

Διαβάστε επίσης

Υπέρ της ηλεκτροκίνησης οι ιδιοκτήτες ταξί αλλά υπό προϋποθέσεις. Οι αυτοκινητιστές αναμένουν γενναία επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιών ταξί με ηλεκτροκίνητα. Παράλληλα εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θέματα τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

«Άλλο η ιδέα και άλλο η πράξη», λέει στον Αθήνα 9.84, ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αθήνας, Μάκης Κασιδιάρης σχολιάζοντας την εξαγγελία του πρωθυπουργού πως από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Όσον αφορά στην αλλαγή του στόλου από συμβατικά σε ηλεκτρικά ή σε μηδενικών ρύπων ο κ. Κασιδιάρης τονίζει ότι αν τηρηθεί η υπόσχεση που έχει δώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ότι η επιδότηση από το ΕΣΠΑ θα κυμαίνεται από 60% έως 70% ο κλάδος θα προχωρήσει με την ηλεκτροκίνηση.

Η επιδότηση

« Ένα καλό αυτοκίνητο στοιχίζει από 45.000 – 50.000 ευρώ. Θα έπρεπε ήδη να έχει υλοποιηθεί αυτή η υπόσχεση καθώς πολλά παλαιά ταξί θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τα τέλη του 2021. Αν ένας επαγγελματίας προχωρήσει στην αγορά αυτοκινήτου που κινείται με φυσικό αέριο μετά θα είναι πολύ δύσκολο σε 2 χρόνια να ξανά αλλάξει το όχημά του σε ηλεκτρικό. Η επιδότηση αντικατάστασης κάποιου παλαιού ταξί με ένα ηλεκτρικό μοντέλο, σήμερα, είναι μηδαμινή, το ύψος της κυμαίνεται περίπου στις 10.500 ευρώ. Η εξαγγελία από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, τον περασμένο Ιούνιο, ότι η επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού ταξί θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ, μέχρι στιγμής, δεν έχει υλοποιηθεί».

Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και της νέας τεχνολογίας

«Παράλληλα θα πρέπει το κράτος να διασφαλίσει τι θα γίνει και με την ηλεκτρική ενέργεια. Δεν μπορούμε να πάμε σε ηλεκτροκίνητα οχήματα και να πληρώνουμε πιο πολλά από ότι πληρώνουμε σε καύσιμα, επισημαίνει ο κ. Κασιδιάρης. «Είναι πολλά τα θέματα που πρέπει να μπουν στο τραπέζι. Όπως το γεγονός ότι οι εταιρείες, αυτή τη στιγμή, δεν διαθέτουν πληθώρα μοντέλων και ένα ταξί προϋποθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Επίσης υπάρχει το θέμα της αντοχής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αν π.χ. χρειάζεται σε 5 χρόνια αλλαγή η μπαταρία του, η οποία κοστίζει όσο το ήμισυ της αξίας του αυτοκινήτου, αυτό είναι ένα ακόμα πρόβλημα».

Καλλιόπη Ασλανίδου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα