back to top
16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Καταγγελίες για γερμανική εταιρεία και απάντηση ΣΤΑΣΥ

Διαβάστε επίσης

Νέες καταγγελίες από τους εργαζόμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς έρχονται στο φως της δημοσιότητας για την γερμανική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο της λείανσης των γραμμών του μετρό και του ηλεκτρικού. Για το θέμα πήρε θέση και η ΣΤΑΣΥ.

Μιλώντας την Πέμπτη στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης κατήγγειλε ότι η μοιραία λοκομοτίβα της γερμανικής εταιρείας είχε εκτροχιαστεί ξανά στις 22 Αυγούστου 2021 στον σταθμό «Βικτώρια».

Όπως είπε ο κ. Ρεβύθης, «τα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης εμφάνιζαν προβλήματα» κάτι που είπαν κι άλλοι συνάδελφοί του αμέσως μετά το δυστύχημα. Η εταιρεία διαψεύδει πάντως το περιστατικό αυτό, ωστόσο ο κ. Ρεβύθης σημείωσε πως υπάρχουν φωτογραφίες από το περιστατικό, που δείχνουν τη λοκομοτίβα να έχει εκτροχιαστεί λόγω προβλημάτων στα φρένα.

Μιλώντας επίσης στην ΕΡΤ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, είπε πως πρώτη φορά βλέπει τις φωτογραφίες από τον εκτροχιασμό το καλοκαίρι και πρόσθεσε ότι «το γεγονός αυτό που καταγγέλλεται διερευνήθηκε και δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης. υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ. Τόνισε ότι η έρευνα για το δυστύχημα προχωρά και ότι είναι επιθυμία και της ΣΤΑΣΥ να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια.

Ο κ. Χαιρέτας σε ό,τι αφορά την διερεύνηση ανέφερε επίσης ότι θα τοποθετηθεί και ανεξάρτητο μέλος στην επιτροπή έρευνας και πρόσθεσε ότι η διοίκηση είναι μαζί με την οικογένεια του εργαζομένου που έχασε τη ζωή του και αναζητεί απαντήσεις.

Αναφορικά με τη θέση των εργαζομένων ότι την εργασία λείανσης δεν θα έπρεπε να την έχουν αναλάβει εξειδικευμένη εταιρεία αλλά η ίδια η ΣΤΑΣΥ, ο κ. Χαιρέτας τόνισε ότι είναι ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών που είχε καθυστερήσει πολύ και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και έλεγχοι πριν την κύρωση της σύμβασης με την γερμανική εταιρεία

Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ:

  • Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης. Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
  • Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.
  • Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η “SCHWEERBAU GMBH & CO KG” κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
  • Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης.

Ισίδωρος Ρούσσος

 

 

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα