back to top
19.6 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

19.6 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Μεγαλώνει το κίνημα κατά των διαφημίσεων ορυκτών καυσίμων

Διαβάστε επίσης

Η Ουτρέχτη πρόσφατα απαγόρευσε τις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων σε δημόσιους χώρους, και δεν είναι η μόνη. Σύμφωνα με την Greenpeace υπάρχει ένα κίνημα που όλο και μεγαλώνει, οδηγώντας όλο και περισσότερες πόλεις, εταιρείες και πολιτικά κόμματα να συζητήσουν την απαγόρευση των διαφημίσεων και των χορηγιών ορυκτών καυσίμων.

«Διάφορες πόλεις της Ευρώπης αλλά και η Γαλλία στο Εθνικό Κλιματικό Νόμο της έχει εισάγει μια διάταξη και ουσιαστικά  απαγορεύει τις διαφημίσεις και χορηγίες προϊόντων ορυκτών καυσίμων», αναφέρει στον Αθήνα 9.84, ο υπεύθυνος εκστρατείας για την κλιματική δικαιοσύνη, του ελληνικού γραφείου της Greenpeace Κωστής Γριμάνης. «Η Greenpeace συμμετέχει στη  συλλογή υπογραφών σε όλη την Ευρώπη μέσα από τη διαδικασία της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών (ECI: European Citizens Initiative), ζητώντας έναν νέο νόμο που θα απαγορεύει τις διαφημίσεις και τις χορηγίες των ορυκτών καυσίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν συλλεχθούν 1 εκατομμύριο υπογραφές η ΕΕ θα υποχρεωθεί να συζητήσει την προτασή μας. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που είχε γίνει με τα προϊόντα καπνού. Μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει περίπου 180.000 πολίτες και στην Ελλάδα υπάρχει ανταπόκριση».

Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών

«Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών είναι μία εκστρατεία, που στοχεύει να ενημερώσει τους πολίτες για τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων, ουσιαστικά, αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και «πρασινίζουν» το προφίλ τους, είτε με τη συμμετοχή τους σε έργα ΑΠΕ είτε με κοινωνική  συνεισφορά μέσω χορηγιών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, στον αθλητισμό κλπ. ενώ παράλληλα συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους σε έργα εξόρυξης παραγωγής και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων» επισημαίνει ο κ. Γριμάνης. «Ένα σχήμα, δηλ, οξύμωρο. Δεν μπορεί μια εταιρεία από τη μία να ισχυρίζεται ότι έχει ένα πράσινο προφίλ ή ότι ηγείται μιας προσπάθειας για την ενεργειακή μετάβαση έως το 2050 και ταυτόχρονα να συμμετέχει σε νέα έργα ορυκτών καυσίμων ανά την υφήλιο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και τα δικά μας Ελληνικά Πετρέλαια. Την στιγμή που διαμηνύουν την σταδιακή αλλαγή του επιχειρηματικού τους μοντέλου σε πιο πράσινες μορφές ενέργειας την ίδια στιγμή στον  Κυπαρισσιακό Κόλπο διεξάγουν σεισμικές έρευνες προκειμένου να προχωρήσουν οι εξορύξεις των υδρογονανθράκων».

Η Ευρώπη λέει όχι στις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων

  • Τον Σεπτέμβριο, ο γαλλικός Εθνικός Κλιματικός Νόμος απαγόρευσε τις διαφημίσεις προϊόντων ορυκτών καυσίμων.
  • Η Google και το YouTube απαγόρευσαν τις διαφημίσεις που προωθούν την άρνηση της κλιματικής αλλαγής.
  • Στην COP26, οι χορηγίες ορυκτών καυσίμων απαγορεύτηκαν.
  • Το Άμστερνταμ ήταν η πρώτη πόλη στην Ευρώπη που απαγόρευσε τις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων. Αυτό ενέπνευσε άλλες πόλεις της Ολλανδίας όπως τη Χάγη, το Λέιντεν, το Χάαρλεμ και το Ένσχεντε να κάνουν το ίδιο!
  • Τον Οκτώβριο, το σουηδικό Αριστερό Κόμμα πρότεινε στο κοινοβούλιο να διερευνηθεί η απαγόρευση των διαφημίσεων ορυκτών καυσίμων.
  • Τον Νοέμβριο, το ισπανικό πολιτικό κόμμα Más País παρουσίασε τροπολογία για την απαγόρευση των διαφημίσεων ορυκτών καυσίμων.

«Οι διαφημίσεις προϊόντων καπνού απαγορεύτηκαν νομικά στην ΕΕ επειδή αποτελούν απειλή για την υγεία μας. Ήρθε η ώρα να γίνει το ίδιο με τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων. Είναι η στιγμή να σταματήσει η διαφήμιση προϊόντων που είναι καταστροφικά για την υγεία μας και τον πλανήτη!», τονίζουν από την Greenpeace.

Καλλιόπη Ασλανίδου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα