back to top
21.3 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

21.3 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Πρωτοποριακή μέθοδος εκμάθησης μουσικής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Διονύσου

Διαβάστε επίσης

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διονύσου εκπροσωπεί την Ελλάδα συμμετέχοντας σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκπαίδευσης στη μουσική. Τα παιδιά δημιουργούν μουσικές συνθέσεις παίζοντας και ζωγραφίζοντας χωρίς να χρειάζονται μουσικές γνώσεις, χωρίς πεντάγραμμα και νότες, μέσω ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού μουσικού λογισμικού. Πρόκειται για το Hyperscore, το οποίο δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε μετά από έρευνες στο M.I.T. Media Lab.

Hyperscore

«Χρησιμοποιώντας αυτό το λογισμικό για τη δημιουργία μουσικών συνθέσεων δεν υπάρχουν όλα αυτά, που τρομάζουν τα παιδια και τα απομακρύνουν από τη μουσική, υπάρχει μόνο παιχνίδι», θα πει στον Αθήνα 9.84, ο δάσκαλος μουσικής του σχολείου Οδυσσέας Σαγρέδος. «Η καινοτομία του μουσικού αυτού λογισμικού έγκειται στο ότι αντί να έχεις νότες και πεντάγραμμα έχεις κάποιες δροσοσταγόνες και κάποια κουτάκια που θα τοποθετήσεις τα όργανα και σιγά σιγά θα χτίσεις τη δομή του έργου σου. Η δεύτερη καινοτομία είναι ότι το παιδί μπορεί να ακούει τον ήχο της κάθε νότας – δροσοσταγόνας, που θα πατήσει ενώ ταυτοχρόνως βλέπει και από ποιο όργανο παράγεται, φλάουτο, πιάνο, εκκλησιαστικό όργανο, ντραμς κλπ.  Και σε όλα αυτά συνδράμει και η ζωγραφική. Το παιδί επιλέγει τι χρώμα θα έχει το κάθε όργανο, κατόπιν ζωγραφίζει ότι επιθυμεί χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο χρώμα του κάθε οργάνου. Δηλαδή, ζωγραφίζουν με πράσινο μαρκαδόρο και αν το πράσινο αντιστοιχεί π χ στο πιάνο, ακούνε πιάνο. Μιξάρουν τα όργανα που επιθυμούν με πολύ εύκολο τρόπο και φτιάχνουν την μουσική σύνθεσή τους».

«Άλλη μία καινοτομία αυτού του λογισμικού είναι ότι δεν επιτρέπει στα παιδιά να απογοητευτούν καθώς ένας έξυπνος αλγόριθμος τους επιτρέπει οι ζωγραφιές που δημιουργούν να πλαισιώνονται από ωραίες αρμονίες. Ωστόσο όσο προχωρούν στο πρόγραμμα, σταδιακά, τα απελευθερώνει να δημιουργήσουν τις δικές τους προσωπικές αρμονίες. Έτσι στην ΣΤ’ Δημοτικού το παιδί μπορεί να κάνει ολόκληρες δικές του μουσικές παραγωγές. Ουσιαστικά οι μαθητές προχωρούν στη μουσική τους εκπαιδευση με  με βιωματική συγκίνηση», τονίζει ο κ. Σαγρέδο.

Πως επιλέχθηκε το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διονύσου

Για το πως προέκυψε η συνεργασία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου με την εταιρεία, που έφτιαξε το Μουσικό Λογισμικό Hyperscore ο κ. Σαγρέδο εξηγεί: «Ασχολούμαι παρά πολύ και πολλά χρόνια με την μουσική τεχνολογία και παρουσιάζω  έργα μου σε ιστοσελίδες ανά τον κόσμο. Σε μία από αυτές τις συμμετοχές μου, όπου παρουσίασα το έργο των μαθητών μου, το είδε η εταιρεία και ενδιαφέρθηκε, αναγνώρισε το έργο μας και θέλησε τη συνεργασία μας. Μας προσφέρουν  το υλικό τους και ότι νέα πληροφορία υπάρχει  για  πρωτοποριακές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας. Στο πρόγραμμα αυτό μέχρι στιγμής συμμετέχουν 6 Πολιτείες της Αμερικής, η Γερμανία, και τώρα το σχολείο μας, από την Ελλάδα».

Η ανταπόκριση των παιδιών

«Τα παιδιά από την Α’ Δημοτικού φτιάχνουν τα δικά τους έργα πολύ γρήγορα και είναι πολύ ενθουσιασμένα γιατί δεν έχουν μπροστά τους ένα βαρετό πεντάγραμμο αλλα ένα λογισμικό, μέσω του οποίου συνδυάζουν το παιχνίδι, τη μουσική, τη ζωγραφική και τον χορό. Όταν βάζουμε τα πρώτα ντραμς στη διαδικασία του προγράμματος σηκώνονται όλα και χορεύουν. Στην εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να ξεφύγουμε από την κλασικό τυπικό μοντέλο και το πρέπον. Για μένα το πρέπον είναι τα παιδιά να έχουν την δυνατότητα να εκφραστούν. Θέλω οι μαθητές μου να είναι ευτυχισμένοι, με χαμόγελα και μάτια να λάμπουν», καταλήγει ο κ. Σαγρέδο.

Καλλιόπη Ασλανίδου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα