28.4 C
Athens
Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022

28.4 C
Athens
Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022

Αύξηση καταγγελιών και μείωση εισοδήματος για τους καταναλωτές μέσα στην πανδημία

Ραγδαία αύξηση των καταγγελιών από καταναλωτές και δραστική μείωση των εισοδημάτων καταγράφει έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, κατά την διετία της υγειονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με την μελέτη, η οποία παρουσιάζει τη στατιστική ανάλυση των καταγγελιών, που έλαβε και διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ κατά την περίοδο της πανδημίας:

Ραγδαία ήταν η αύξηση των καταγγελιών με την μεγάλη πλειοψηφία εξ αυτών να έχουν υποβληθεί τα έτη 2020 και 2021 σε ποσοστό 97,8%.

Παράλληλα, η αναστολή εργασιών ολόκληρων κλάδων της οικονομίας, η συνεπακόλουθη αναστολή των συμβάσεων εργασίας που εφαρμόστηκε ευρέως κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας και η καταβολή του επιδόματος των πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534€), οδήγησαν τα νοικοκυριά σε αδυναμία προκειμένου να ανταποκριθούν στις βασικές τους ανάγκες/ υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με την ΕΚΚΕ, το 2022 βρίσκει το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών με:

  • οφειλές προς τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας
  • πιθανή διακοπή παροχής ρεύματος
  • παράτυπες χρεώσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών
  • προβληματικές συναλλαγές προϊόντων και υπηρεσιών
  • αντιμέτωπο με σειρά ανατιμήσεων σε είδη πρώτης ανάγκης
Ουκ αν λάβεις…

– Στην κατηγορία των Ακινήτων εντοπίζεται αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών σε ποσοστό 87,5% και αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών κοινοχρήστων σε ποσοστό 8,3%.

– Στην κατηγορία των Τηλεπικοινωνιών παρατηρείται διακοπή παροχής υπηρεσιών από την πλευρά των παρόχων, καθώς οι καταναλωτές αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους σε ποσοστό 12,2%.

Στην κατηγορία των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας οι ρυθμίσεις οφειλών ανέρχονται σε 22,7% ενώ η άρνηση παροχής υπηρεσιών (διακοπή ρεύματος/νερού) σε ποσοστό 13,6%.

Σε ότι αφορά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές το κύριο καταναλωτικό πρόβλημα εστιάζεται στο δικαίωμα στην υπαναχώρηση (54,5%), ενώ το δικαίωμα της αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων καταστρατηγήθηκε σε ποσοστό 27,3%.

Ταχυμεταφορές: Σπεύδε βραδέως

Το μεγαλύτερο ζήτημα προέκυψε στην κατηγορία Προϊόντα – Υπηρεσίες κατά τα έτη 2020 και 2021 (51,60% και 25,4% αντίστοιχα). Αναλυτικότερα, στον τομέα τον ταχυμεταφορών τα έτη 2020 και 2021 παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του όγκου των καταγγελιών που αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό 95,9% του συνόλου των καταγγελιών στον τομέα αυτόν, με τους καταναλωτές και τους προμηθευτές να αγνοούν τους όρους που διέπουν τις ταχυμεταφορές, όπως ενδεικτικά, ημέρες παράδοσης προϊόντων και αποζημιώσεις απολεσθέντων, κ.ο.κ.

Μπλέξανε οι γραμμές μας

Άνοδος του όγκου των προβληματικών καταναλωτικών συναλλαγών εντοπίζεται και στην κατηγορία Τηλεπικοινωνίες κατά τα έτη 2020 και 2021. Το μεγαλύτερο ποσοστό απαντάται στις παράτυπες χρεώσεις (47,6%) οι οποίες επί το πλείστον αφορούν το κόστος σύνδεσης καταναλωτών στο διαδίκτυο και την τηλεφωνία, ειδικά κατά την περίοδο της εκτεταμένης τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.

Τράπεζες: Κατασχέσεις…ακατάσχετων

Αρνητικά επηρεάστηκαν και οι Τραπεζικές Συναλλαγές, με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών από ακατάσχετους λογαριασμούς, όπου οι καταγγελίες ανήλθαν τα έτη 2020 και 2021 σε ποσοστό 84,7% του συνόλου των καταγγελιών που έχει διαχειριστεί η ΕΕΚΕ στην κατηγορία αυτή.

Επίσης, σημαντική αύξηση σημείωσε ο όγκος των καταγγελιών στην κατηγορία Τουριστικές Υπηρεσίες, γεγονός που οφείλεται στα μέτρα υγειονομικής προστασίας των πληθυσμών και τις επακόλουθες ακυρώσεις στη μετακίνηση και διαμονή.

Δημήτρης Κωστάκος

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img