29.4 C
Athens
Κυριακή, 3 Ιουλίου, 2022

29.4 C
Athens
Κυριακή, 3 Ιουλίου, 2022

Γ. Καραγιάννης: Τέλος 2023 το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, προχωρά το σχέδιο για τον αυτοκινητόδρομο FlyOver

Στα έργα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη με σκοπό «να την καταστήσουν πρωταγωνίστρια της νέας εποχής», αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο ProdexpoNorth 2022.

Θέτοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίσσονται τα έργα στη χώρα, ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για μια νέα φιλοσοφία η οποία «εμπεριέχει την ισχυρή σύνδεση των έργων με κρίσιμους παραγωγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενσωματώνοντας όλα τα σύγχρονα προτάγματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, πάντοτε προσανατολισμένοι στην ανάγκη της ελληνικής οικονομίας τόσο για άμεση ανάκαμψη όσο και για διαρκή ανάπτυξη σε πιο στέρεες βάσεις».

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι η πόλη εδώ και χρόνια χρειαζόταν μεγάλα βιώσιμα έργα υποδομών και εξωστρέφεια «για να αναδείξει τον μητροπολιτικό της ρόλο στην φυσική ενδοχώρα των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης γενικότερα. Να διασφαλίσει την ισχυρή της θέση στην γεωπολιτική δυναμική της ευρύτερης περιοχής».

Στο τέλος του 2023 το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι όλοι οι επιμέρους ρυθμοί εξέλιξης και ποιοτικοί δείκτες, δείχνουν ότι θα επιτευχθεί εντός χρονοδιαγράμματος η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει πλέον ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, με απόλυτο σεβασμό όλων των αρχαιοτήτων και ειδικότερα του σταθμού Βενιζέλου» τόνισε.

Στο τέλος του 2022 εργοτάξια για το FlyOver

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, το FlyOverπου παρουσιάστηκε πριν περίπου δύο χρόνια είναι «ένα έργο που εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε τεχνικά και χρηματοοικονομικά εξολοκλήρου επί της κυβέρνησής μας και πλέον έχει προσωρινό ανάδοχο».

Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που όπως πρόσθεσε «με όλες τις πράσινες και κλιματικές προδιαγραφές και πέρα όμως από τη συγκοινωνιακή του αξία, αποτελεί και μια πρότυπη πρόταση ανάδειξης του δημοσίου χώρου μέσω των αναπλάσεών που θα υλοποιηθούν».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο διαγωνισμός έτρεξε σε πρωτόγνωρους ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα και στο τέλος του έτους θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια».

Όπως εξήγησε «πρόκειται για έναν περιφερειακό αυτοκινητόδρομο που θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αμείβεται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο».

Τα οδικά έργα στην Κεντρική Μακεδονία

Σχετικά με τα μεγάλα οδικά έργα υποδομών της Περιφέρειας, ο κ. Καραγιάννης στάθηκε ιδιαίτερα στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού και στην ευρύτερη περιοχή επιρροής της πόλης, στο έργο βελτίωσης – διαπλάτυνσης της οδού Μουδανιά – Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα.

Και τα δύο αυτά έργα θα κάνουν ταχύτερες, ποιοτικότερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό έργο που γίνεται στην γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί. Το χαρακτήρισε «κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας» και σημείωσε ότι στο τέλος του 2022 το έργο θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες.

Στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας, βρίσκεται και το έργο ριζικής αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού μήκους περίπου 80χλμ. που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία και τη συντήρηση.

Οι εξελίξεις στις στρατηγικές υποδομές εθνικού χαρακτήρα

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στην κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. «Ένα έργο που βρισκόταν στον «αέρα» για χρόνια πλέον γίνεται πραγματικότητα. Αρκεί να αναφέρω ότι η διασύνδεση με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό εκκρεμούσε από το 2000. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης» τόνισε.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών στόχος είναι «να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές».

Στον ίδιο διαγωνισμό με τη σύνδεση του 6ου προβλήτα, περιλαμβάνεται και το σημαντικό έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Συνολικά το έργο των 45 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ το οποίο στην πλειονότητά του αφορά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, αφού περιλαμβάνει μεγάλα έργα όπως το Θεσσαλονίκη -Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Ισίδωρος Ρούσσος

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img