4.3 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

4.3 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

Συνέδριο ITC για μεταφορές και ηλεκτροκίνηση

spot_imgspot_img

Οι νέες τάσεις στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα με την είσοδο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και στις προκλήσεις από την άνοδο του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, στην 1η ημέρα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που συνδιοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr

Στο πάνελ «Ηλεκτροκίνηση και Υδρογόνο: Είναι το μέλλον στις μεταφορές;» συμμετείχαν ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και ο Ευάγγελος Καρφόπουλος, Ερευνητής ISENSE Group, EΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ.

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι απαιτείται στοχευμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ενώ εκτιμάται ότι μελλοντικά το κόστος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα μειωθεί και, μέσα στα προσεχή 2-3 έτη, θα σημειωθεί αξιοσημείωτη ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών.

«Στην Ελλάδα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος σε επίπεδο νομοθεσίας και θεσμικού πλαισίου στην ηλεκτροκίνηση, γεγονός που θα βοηθήσει στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας», επεσήμανε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Παναγιώτης Παπαντωνίου. Παρόλα αυτά, οι υψηλές, σε κάποιο βαθμό, τιμές αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και ο περιορισμένος αριθμός σταθμών φόρτισης λειτουργούν ως «τροχοπέδη».

Ο κ. Παπαντωνίου σημείωσε ότι χρειάζεται να επισπευστούν οι ενέργειες για την μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας ότι παρατηρούνται παθογένειες σε επιμέρους θέματα, όπως η χωροταξία. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΣΕΣ, η χώρα οφείλει να επιδείξει σημαντικά αντανακλαστικά σε ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση, καθώς θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στην ενεργειακή της απεξάρτηση.

«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ηλεκτρικό», ανέφερε, από την πλευρά του, ο Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Όπως είπε, στην Ελλάδα συντελείται αλματώδη άνοδος στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατά τους πρώτους μήνες του 2022 το μερίδιο των οχημάτων αυτών έφτασε στη χώρα στο 8%.

Επεσήμανε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει μια ενδιάμεση διαδικασία αποθήκευσης ενέργειας, αφού εντός των επόμενων 5 – 10 χρόνων τα εργοστάσια αυτοκινήτου και οι προμηθευτές θα δώσουν λύση στο πρόβλημα της φόρτισης ενώ ξεκαθάρισε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει για την ύπαρξη άμεσων κινήτρων για την προσέλκυση των επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγά και λεωφορεία) στην ηλεκτροκίνηση.

Στο ζήτημα της έρευνας και την τεχνολογίας και κατά πόσο αυτοί οι δύο παράγοντες μπορούν να «απαντήσουν» στις ανησυχίες των χρηστών της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε ο Ευάγγελος Καρφόπουλος, Ερευνητής ISENSE Group. Όπως είπε, «όλοι συμφωνούμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τη νέα πραγματικότητα», συμπλήρωσε δε ότι υπάρχει εκθετική και ραγδαία διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια.

Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά, παρατήρησε ότι τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά και συνεχώς αυξάνονται, ενώ και η αυτονομία τους έχει βελτιωθεί πολύ.

Ειδικά στην Ελλάδα, «τα τελευταία 3-4 χρόνια, έχει αυξηθεί ο αριθμός και η ποικιλία οχημάτων που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των χρηστών» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ισίδωρος Ρούσσος

spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img