back to top
20.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

20.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Προβλέψεις για βενζίνη με 3 ευρώ /λίτρο – Ποια μέτρα εξετάζει η κυβέρνηση

Διαβάστε επίσης

Στα όρια νευρικής κρίσης βρίσκονται οι οδηγοί καθώς η τιμής της αμόλυβδης εκτοξεύεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης εκτινάχθηκε στα 2,312 ευρώ, ενώ η τιμή της αμόλυβδης 100 οκτανίων φτάνει σήμερα στα 2,446 ευρώ και το diesel φτάνει τα 1,900 ευρώ ανά λίτρο.

Στην Αττική, οι τιμές διαμορφώνονται για την αμόλυβδη 2,293 ευρώ, για την ενισχυμένη 2,468 ευρώ και για το πετρέλαιο κίνησης στα 1,877 ευρώ.

Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις παραγόντων της αγορά , δεν είναι απίθανο να δούμε την απλή αμόλυβδη έως και 3 ευρώ το λίτρο ακόμα και στην Αθήνα την ώρα που οι αυξήσεις μέσα σε ένα χρόνο κυμαίνονται κοντά στα 0,60 ευρώ ενώ η επιβάρυνση στα νοικοκυριά κυμαίνεται στα 500 ευρώ.

Ενδεικτικά η διαφορά στην τιμή από το 2021 σε σχέση με το 2022:

Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Από 1,57 ευρώ σε 2,30 ευρώ – Πρόβλεψη: 3 ευρώ

Κρήτη: Από 1,67 ευρώ σε 2,35 ευρώ – Πρόβλεψη: 3 ευρώ

Σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο χρειαζόταν το 2021:

Αθήνα και Θεσσαλονίκη: 2.355 ευρώ

Κρήτη: 2.505 ευρώ

Σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο χρειάζεται το 2022:

Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Από 3.450 ευρώ έως 3.975 ευρώ

Κρήτη: Από 3.525 ευρώ έως 4.012,5 ευρώ

Πάντως, υπό την πίεση της συγκυρίας, κάποιες συμβολικές και στοχευμένες κινήσεις εξετάζονται στο μέτωπο των καυσίμων, όπως:

  • Η επανάληψη της επιδότησης βενζίνης από 30 έως 50 ευρώ για όλους για ένα τρίμηνο ή εναλλακτικά μόνο για τους κατοίκους των νησιών και όσους ταξιδέψουν για διακοπές κατά την τουριστική περίοδο.
  •  Το νέο μοντέλο επιδοτήσεων πιθανότατα θα αναπροσαρμόζεται με το μήνα, έτσι ώστε να αξιολογούνται όλα τα νέα δεδομένα, ενώ το βασικό σενάριο είναι το ίδιο κονδύλι των επιδοτήσεων να μοιραστεί στοχευμένα σε μικρότερη περίμετρο δικαιούχων, έτσι ώστε να ενισχυθούν πιο «γενναία», τα πιο αδύναμα νοικοκυριά.
  •  Μια παρέμβαση αντίστοιχη με την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, ήτοι επιδότηση της βενζίνης στην αντλία με ποσό άνω των 15 λεπτών ανά λίτρο.
  •  Διεύρυνση του μεταφορικού ισοδύναμου για εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε στην ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση. To μέτρο, ήδη, εφαρμόζεται στα ακόλουθα νησιά: Αγαθονήσι, Άγιος Ευστράτιος, Αλόννησος, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ίος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μήλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σύμη, Τήλος, Φολέγανδρος, Φούρνοι, Χάλκη και Ψαρά.

Γ. Οικονόμου: Βασικό κομμάτι εσόδων του Προϋπολογισμού ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ στα καύσιμα

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου απέκλεισε στην ουσία το ενδεχόμενο μείωσης  του ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα καύσιμα, σημειώνοντας ότι είναι βασικό κομμάτι εσόδων του Προϋπολογισμού. «Κάθε Κυβέρνηση θέλει να κάνει ευχάριστες παρεμβάσεις και να λύνει προβλήματα των πολιτών. Βέβαια είναι οι τιμές των καυσίμων λίγο πιο ακριβές από παλαιότερα. Ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ στα καύσιμα είναι βασικό κομμάτι εσόδων του Προϋπολογισμού. Αν αυτό λείψει, πως θα αναπληρωθεί; Θα βάλουμε άλλον φόρο;», διερωτήθηκε.

«Περιθώρια να αξιοποιήσει κανείς φορολογικά εργαλεία για να μειώσει την τιμή στα καύσιμα δεν φαίνεται να υπάρχουν, λόγω και της διάρθρωσης των δημόσιων οικονομικών και των φορολογικών εσόδων», σημείωσε ο κ.Οικονόμου, τονίζοντας πως ήδη έχουν ληφθεί μέτρα στήριξης των πολιτών και θα ληφθούν και άλλα, στο μέτρο των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας.

Χριστιάννα Κούσιου, Newsroom Αθήνα 9.84

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα