back to top
23 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Σ. Στρατηγάκης: Το υπουργείο Παιδείας να αναδιατάξει την ύλη στα Μαθηματικά και κυρίως τη διδασκαλία τους

Διαβάστε επίσης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 29-06-2022

Στην ανάγκη να αλλάξει τρόπος διδασκαλίας στα Μαθηματικά και στη Φυσική, αναφέρθηκε ο εκπαιδευτικός αναλυτής και σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης, στον απόηχο των απογοητευτικών επιδόσεων στα συγκεκριμένα μαθήματα, για μια ακόμα χρονιά, στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Αίσθηση έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι σχεδόν ένας στους δύο υποψήφιους, έγραψε κάτω από τη βάση στα Λατινικά.

Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό αναλυτή που μίλησε στον Αθήνα 984 και στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου «Πρέπει να αλλάξουν η διδακτέα ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας. Στα δυόμισι χρόνια της πανδημίας τα παιδιά που έδωσαν φέτος εξετάσεις, δεν έκαναν κανονικά μάθημα. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα, διότι η μάθηση είναι μια αλυσίδα που αν σπάσει ένας κρίκος της, καταρρέει σε κομμάτια.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να κάνει κάτι. Να αναδιατάξει την ύλη στα Μαθηματικά και κυρίως τον τρόπο διδασκαλίας τους».

Κοινή είναι η διαπίστωση πως στα μαθηματικά έγινε και φέτος η σφαγή που παρατηρείται κάθε χρόνο.

«Όσοι επέλεξαν τις θετικές επιστήμες, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση σε ποσοστό 35%, ενώ πέρυσι ήταν στο 31.8%» είπε ο κ Στρατηγάκης.
Και συμπλήρωσε: «στα μαθηματικά των Οικονομικών φέτος έπεσε κάτω από τη βάση ένα ποσοστό 73.56%. Δηλαδή 3 στους 4 έγραψαν κάτω από το 10. Συνήθως το 50% πέφτει κάτω από 5. Είναι ενδεικτικό των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η μαθηματική εκπαίδευση στην Ελλάδα».

Πάντως, σε σχέση με τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν φέτος κάτω από τη βάση, η κατάσταση είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με πέρυσι. «Έχουμε λιγότερα παιδιά με επιδόσεις κάτω από τη βάση, αλλά και λιγότερα με γραπτά που βαθμολογήθηκαν πάνω από το 18».

Λιγότεροι είναι όμως φέτος οι αριστούχοι και στα Αρχαία. Μόνο το 2,27% πέτυχε επίδοση πάνω από 18, ενώ το 2021 ήταν ελαφρά αυξημένο στο 3,83%.

Ρεκόρ χαμηλών επιδόσεων καταγράφηκε στα Λατινικά. Φέτος μόνο το 18% των παιδιών πέρασε το 18, ενώ πέρυσι -που έδιναν κοινωνιολογία- το ποσοστό ήταν στο 27, 55%.

Για τον  κ. Στρατηγάκη είναι ξεκάθαρο ότι το πρόβλημα έγκειται και στο γεγονός ότι «Οι πανελλαδικές δεν είναι εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων, αλλά διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων. Με τους θεματοδότες να επιδιώκουν να διασφαλίσουν μια ομαλή κατανομή των υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα. Δηλαδή λίγους πάνω από 18 και όχι πολλούς κάτω από τη βάση».

Επομένως, στο ερώτημα τι θα πρέπει να γίνει ώστε να αποφευχθούν οι τεράστιες αποκλίσεις στη βαθμολογία και στις επιδόσεις στα  επίμαχα μαθήματα, η πυξίδα της απάντησης δείχνει στην κατεύθυνση αλλαγής της ύλης, αλλά και του τρόπου διδασκαλίας στα σχολεία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα