back to top
20 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

20 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

«Πέρασε» από τη Βουλή η σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Διαβάστε επίσης

Επικυρώθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, η δεκαετής σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών». Θετική ψήφο έδωσαν οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ την καταψήφισαν οι βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Αναφερόμενος στο περιεχόμενο της σύμβασης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σημείωσε ότι το Δημόσιο θα δίνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 50 εκατ. ευρώ ετησίως για δέκα χρόνια, ωστόσο, από αυτά τα 453 εκατ. θα επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο με τη μορφή επενδύσεων.

Σχετικά με το πρόγραμμα ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ο κ.Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή, ότι έχουν δημοπρατηθεί, με τη διαδικασία της μελέτης-κατασκευής, έργα ύψους 4,5 δις ευρώ, και ότι βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ειδικα για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που αφορά τον ΟΣΕ, ο υπουργός είπε ότι στα τρία χρόνια κυβέρνησης ΝΔ ανέρχεται στα 59,3 εκ ευρώ, ενώ στα 4,5 χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ήταν 12,3 εκατ.ευρώ.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς ,παρατήρησε ότι το 2019, ο κ. Καραμανλής προέβλεπε επενδύσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 780 εκατ. ευρώ, ενώ, σήμερα, μόλις 163 εκατ. ευρώ. «Δηλαδή, 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε τροχαίο υλικό, ψηφιακή και κτιριακή αναβάθμιση έγιναν αέρας», είπε χαρακτηριστικά.

«Το κεντρικό πρόβλημα είναι η υλοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης στο θέμα του σιδηροδρόμου, από ποια αφετηρία ξεκινά και πώς αντιμετωπίζονται οι σχετικές διαδικασίες», επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Κώστας Σκανδαλίδης, λέγοντας ότι, η έως τώρα πρακτική της κυβέρνησης είναι οι «απευθείας αναθέσεις σε συγκεκριμένες εταιρείες και με συγκεκριμένο τρόπο».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης είπε ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την πολιτική της ΕΕ για την πλήρη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, ότι οι υποδομές παραδίδονται σε ιδιώτες, σκανδαλωδώς, και ότι η λύση θα ήταν η κοινωνικοποίηση με λαϊκή εξουσία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, Αντώνης Μυλωνάκης, ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ότι η ΝΔ της δίνει προίκα 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Από την πλευρά του,ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης είπε ότι «επιδοτούμε έναν σιδηρόδρομο, κάνοντάς τον λιγότερο βιώσιμο, για χάρη μιας δημόσιας εταιρείας, άλλης χώρας, της TRAINITALIA».

Δημήτρης Ράντος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα