15.5 C
Athens
Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022

15.5 C
Athens
Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022

Κ. Κεπαπτσόγλου για κυκλοφοριακό: Δεν επαρκούν οι υποδομές, δεν αντέχουν οι δρόμοι μας-Ευρύτερη η χρήση ΜΜΜ

29-09-2022

Το κυκλοφοριακό χάος είναι σταθερή δοκιμασία για τους οδηγούς της Αθήνας, κι όχι μόνον. Όσες παρεμβάσεις και αν έχουν γίνει μοιάζει ανίκητο, παρά τις ελπίδες η εκτίναξη της τιμής των καυσίμων να δράσει ανασταλτικά στην καθημερινά αυξανόμενη κίνηση.

Σε κάθε περίπτωση, η συμφόρηση στους δρόμους είναι εδώ και απ ό,τι φαίνεται θα παραμείνει, με δεδομένο ότι σε μία πόλη με τόσα πολλά αυτοκίνητα και με υποδομές προηγούμενων δεκαετιών, μοιάζει σχεδόν ακατόρθωτο να δούμε ξαφνικά τους δρόμους να αδειάζουν.

«Δεν επαρκούν οι υποδομές, δεν αντέχουν οι δρόμοι μας. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα είναι μερικά εκατομμύρια. Έχει υπολογιστεί πως τουλάχιστον 4 εκατομμύρια μετακινήσεις πραγματοποιούνται με ΙΧ» λέει ο συγκοινωνιολόγος Κώστας Κεπαπτσόγλου, καθηγητής στη Σχολή Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στον Αθήνα 984 και στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου.

Όπως τονίζει, σε σχέση με το επιθυμητό «οι μετακινήσεις θε έπρεπε να είναι μοιρασμένες 50-50 ή έστω σε ποσοστό 60 με 40% υπέρ των αστικών συγκοινωνιών και των ΜΜΜ, αλλά ακόμα και το μισό να κατορθώναμε, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα».

Στο ερώτημα εάν θα μπορούσαν να υπάρξουν βελτιώσεις, απαντά θετικά, με την προϋπόθεση να είχαμε λελογισμένη χρήση των ΙΧ και να γινόταν ευρύτερη χρήση των  ΜΜΜ.

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι.  Και απαριθμεί ενδεικτικά. «Το γεγονός  ότι δεν πειθαρχούμε στον ΚΟΚ. Παρκάρουμε όπου θέλουμε. Δεν τηρούμε τη σήμανση, με αποτέλεσμα όλα αυτά να δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία, χωρίς να υπολογίσουμε τα θέματα ασφάλειας.  Συμπερασματικά , πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορά ως προς τον τρόπο και τον χρόνο χρήσης ΙΧ και μηχανής. Έχει μετρηθεί ότι κάθε οδηγός δαπανά τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι που κοστίζει σε χρήμα και σε παραγωγικό χρόνο. Για έναν επαγγελματία δε, ο παραγωγικός χρόνος υπολογίζεται σε 8 – 10 ευρώ την ώρα. Τόσο στοιχίζει ο χαμένος χρόνος μας. Ο χρόνος που θα αφιερώναμε στο παιδί, στην οικογένειά μας ή σε μία ενασχόληση» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ Κεπαπτσόγλου.

Αν συγκριθεί βέβαια η εικόνα της Αθήνας με εκείνη της περιφέρειας στο κυκλοφοριακό, η διαφορά είναι μεγάλη. Στις μικρές επαρχιακές πόλεις ακόμα και μια 15λεπτη καθυστέρηση προκαλεί δυσφορία, γιατί ο χρόνος αξιοποιείται.

 «Στην Αθήνα έχουμε πάθει μια ανοσία στο μποτιλιάρισμα. Συνηθίσαμε να χάνουμε πολύ χρόνο από τη ζωή μας. Χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο και για μετακινήσεις σε κοντινές αποστάσεις, το παρακάνουμε» διαπιστώνει,  για να προσθέσει καταλήγοντας: «Η νεολαία βέβαια έχει αλλάξει, λόγω και τις κρίσης, ένα μεγάλο τμήμα της είναι πιο συνειδητοποιημένο. Δημιουργείται μία άλλη κουλτούρα» .

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img