back to top
20.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

20.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Προσχέδιο συμφωνία Σολτς-Σάντσεθ για αγωγό φυσικού αερίου MidCat – Αντίθετος ο Μακρόν

Διαβάστε επίσης

O Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, και ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, συγκροτούν κοινό μέτωπο αναφορικά με την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου MidCat που θα διατρέχει τα Πυρηναία και θα ενώνει την Ιβηρική Χερσόνησο με την υπόλοιπη Ευρώπη μέσω Γαλλίας, σύμφωνα με προσχέδιο συμφωνίας που δημοσιοποιεί η Deutsche Welle.

Οι δύο Ευρωπαίοι ηγέτες μαζί με μέλη των υπουργικών τους συμβουλίων είχαν σήμερα συζητήσεις στην Α Κορούνια, στο πλαίσιο της 25ης Γερμανο-ισπανικής Διακυβερνητικής Διάσκεψης, στο επίκεντρο των οποίων βρέθηκαν η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, καθώς και ζητήματα ασφάλειας και άμυνας.

Τί συμφώνησαν οι δύο πλευρές

Στην κορυφή της ατζέντας βρέθηκε η κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου που θα διασχίζει τα Πυρηναία. “Η κατασκευή ενός επαρκώς μεγάλου hydrogen-ready αγωγού φυσικού αερίου που θα διασχίζει τα Πυρηναία και θα είναι λειτουργικός το 2025 είναι μεγίστης σημασίας, προκειμένου να επιτύχουμε μία πραγματικά εύρωστη εσωτερική αγορά ενέργειας στην ΕΕ, να επιταχύνουμε την πράσινη μετάβαση και να ενισχύσουμε την στρατηγική αυτονομία της ΕΕ”, αναφέρεται στο προσχέδιο.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ενισχύσουν σημαντικά την ικανότητα αποτροπής και την άμυνα μακροπρόθεσμα, σε ευθυγράμμιση με τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στην σύνοδο του ΝΑΤΟ τον Ιούνιο.

Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι Βερολίνο και Μαδρίτη στέκονται με αταλάντευτη αλληλεγγύη στο πλευρό της ουκρανικής κυβέρνησης.

Γιατί είναι δύσκολες οι συζητήσεις για τον αγωγό

Η γαλλική κυβέρνηση, η έγκριση της οποίας είναι απαραίτητη, αντιμετωπίζει το project με επιφυλακτικότητα. Οι συζητήσεις για την κατασκευή του αγωγού ξεκίνησαν το 2013, εγκαταλείφθηκαν, ωστόσο, το 2019, λόγω του υψηλού του κόστους και περιβαλλοντικών ανησυχιών.

Τον προηγούμενο μήνα, ο Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε την αντίθεσή του με την κατασκευή του αγωγού, λέγοντας ότι υπάρχουν ήδη δύο αγωγοί που διατρέχουν τα Πυρηναία οι οποιοι υποχρησιμοποιούνται.

Η κυβερνήσεις σε Βερολίνο και Μαδρίτη επιθυμούν ο αγωγός να μεταφέρει και άλλα ανανεώσιμα αέρια και όχι μόνο φυσικό αέριο, με το επιχείρημα ότι η κατασκευή του θα καταστήσει την Ευρώπη ενεργειακά ανεξάρτηση και θα συνδράμει στην μετάβαση σε ευρύτερη χρήση ΑΠΕ.

Διαφωνία για την άμυνα

Ενώ η Ισπανία και η Γερμανία φαίνονται ενωμένες στο μέτωπο της ενέργειας, στο ζήτημα της άμυνας τα πράγματα είναι πιο θολά.

Δεν είναι σαφές εάν οι δύο πλευρές συζήτησαν για την ευρωπαϊκή αντιπυραυλική αμυντική ασπίδα.

Νωρίτερα, ισπανικά Μέσα ανέφεραν ότι η Γερμανία κάλεσε την Ισπανία να μετάσχει στο αμυντικό πρόγραμμα, αλλά η κυβέρνηση της Μαδρίτης, αργότερα, εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία διαψεύδει.

Τον Αύγουστο, ο Όλαφ Σολτς πρότεινε την δημιουργία ενός υπό γερμανική ηγεσία πυραυλικού αμυντικού συστήματος στην Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη. Την ίδια περίοδο, η γερμανίδα υπουργός Άμυνας, Κριστίν Λάμπρεχτ, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters, ότι το Βερολίνο ελπίζει να υπάρξει συμφωνία επί του ζητήματος με άλλα μέλη του ΝΑΤΟ, στο πλαίσιο συνόδου που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Οκτωβρίου.

Δομίνα Διαμαντοπούλου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα