back to top
26 C
Athens
Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024

26 C
Athens
Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024

Καλάθι του νοικοκυριού: Τα 30 προϊόντα του “τελικού” καταλόγου

Διαβάστε επίσης

Στις 2 Νοεμβρίου θα κάνει κατά πάσα βεβαιότητα  την εμφάνιση του στα σούπερ μάρκετ της χώρας το πολυαναμενόμενο ” καλάθι του νοικοκυριού” καθώς τις τελευταίες ώρες οριστικοποιείται ο τελικός κατάλογος των 30 βασικών προϊόντων που θα περιλαμβάνει και τα οποία θα διατηρούνται σε προσιτές τιμές, χαμηλότερες του πληθωρισμού.

Από τον κατάλογο αφαιρέθηκαν τις τελευταίες ώρες το εμφιαλωμένο νερό και τα αναψυκτικά, ως μη βασικά καταναλωτικά προϊόντα και προστίθενται σύμφωνα με τις πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης  το αλεύρι και τα όσπρια.

Το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει το μέτρο να παραμείνει σε ισχύ για τουλάχιστον πέντε μήνες, δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2022 μέχρι και τον Μάρτιο του 2023

Η τιμή αναφοράς γι’ αυτά τα προϊόντα θα είναι αυτή που είχαν στις 5 Οκτωβρίου, δηλαδή πριν από την ανακοίνωση του μέτρου από το υπουργείο Ανάπτυξης, επομένως δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα να «φουσκώσει» κάποια αλυσίδα την τιμή.

Tην ίδια ώρα, οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα που θα βάζει στο «καλάθι» κάθε αλυσίδα μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis.

Συγκεκριμένα, τα σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένα να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι νοικοκυριού», ενώ πρέπει να υπάρχουν ενημερωτικά φυλλάδια, αλλά και αναλυτική λίστα με όλα τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι νοικοκυριού» στις εισόδους των καταστημάτων.

Επίσης, τα σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένα είτε ανά εβδομάδα είτε ανά δύο εβδομάδες να αποστέλλουν τη λίστα στο υπουργείο ανάπτυξης, ενώ εάν δεν προβούν στην κίνηση αυτή τους περιμένει πρόστιμο 5.000 ευρώ την ημέρα.

Τα κριτήρια για τις 30 κατηγορίες που διαμορφώθηκαν από πλευράς υπουργείου, ήταν να υπάρχει η δυνατότητα ακόμη και στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση στα αγαθά που θεωρούνται ως βασικά καθώς και να συμπεριληφθούν εκείνα που παρουσιάζουν μεγάλη κατανάλωση σε όγκο.

Την τελική επιλογή των προϊόντων που θα γεμίσουν το «καλάθι» θα την κάνουν τα ίδια τα σούπερ μάρκετ και όταν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώσουν τα δικά τους «καλάθια», αυτά θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-καταναλωτής, ενώ αναμένεται να υπάρχει και ειδική σήμανση από την πλευρά των επιχειρήσεων μέσα στα σούπερ μάρκετ ώστε να τα ξεχωρίζουν οι καταναλωτές.

Αθήνα 984

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα