back to top
21.5 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.5 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

15 ημέρες Μετρό Πειραιά: Καθυστερήσεις, βλάβες και συνωστισμό καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Διαβάστε επίσης

Δεκαπέντε μέρες πέρασαν από τα εγκαίνια της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά και η εικόνα στους σταθμούς και τους συρμούς της «μπλε» γραμμής δεν είναι αυτή που προσδοκούσαν στην κυβέρνηση και την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ). Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι σημαντικές, ο συνωστισμός μεγάλος, ενώ οι βλάβες είναι συχνές.

Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα στις αποβάθρες των πολυσύχναστων σταθμών της γραμμής 3, ειδικά στις ώρες αιχμής, με τον συνωστισμό να είναι πολύ μεγάλος και τους συρμούς να κυκλοφορούν στο δίκτυο γεμάτους ασφυκτικά επιβάτες. Όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι στο σύστημα της γραμμής έχουν προστεθεί περισσότεροι από 200.000 επιβάτες ημερησίως χωρίς ωστόσο να προστεθούν αντίστοιχα νέοι εργαζόμενοι και καινούριοι συρμοί. Στην ουσία, όπως σημειώνουν, προστέθηκαν στο δίκτυο έξι νέοι σταθμοί από το 2020 προστέθηκαν στο δίκτυο χωρίς όμως να έχει προστεθεί ούτε ένας συρμός, αλλά και ούτε ένας σταθμάρχης.

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν την υποστελέχωση των σταθμών με σταθμάρχες και προσωπικό εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού αλλά και των συρμών με οδηγούς, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων να δουλεύουν ασταμάτητα,χωρίς ρεπό, για να καλυφθούν οι ανάγκες του οργανισμού που είναι ιδιαίτερα αυξημένες μετά την προσθήκη των τριών νέων σταθμών φέτος και των άλλων τριών το 2020 στη γραμμή 3. Επιπλέον το σύστημα λειτουργεί πλέον πέρα από τα όριά του με αποτέλεσμα οι συρμοί να «βγάζουν» βλάβες καθώς τα τρένα κινούνται ασταμάτητα προκειμένου να εξυπηρετούν τις αυξημένες σε όλες τις γραμμές και ως εκ τούτου να προκαλείται ντόμινο καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού.

Σημαντικά προβλήματα εντοπίζονται και στα δρομολόγια τους μετρό προς το αεροδρόμιο καθώς με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» τα δρομολόγια Πειραιάς-Αεροδρόμιο είναι πλέον 30 αντί για 35 ανά κατεύθυνση, η εταιρεία δεν έχει ακόμη προμηθευτεί τους επτά ειδικούς διρευματικούς συρμούς που εξυπηρετούν το υπέργειο δίκτυο στο τμήμα μεταξύ Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο. Ως αποτέλεσμα, ο συνωστισμός είναι μεγάλος, καθώς η αναμονή για τα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο αυξήθηκε στα 36 από τα 30 λεπτά.

Οι διρευματικοί συρμοί είναι ειδικής κατασκευής ώστε να μπορούν να ρευματοδοτούνται από τη γραμμή ηλεκτροδότησης στο υπόγειο τμήμα του δικτύου, ενώ διαθέτουν οροφή και παντογράφο ώστε να παίρνουν ρεύμα και εναέρια στο υπέργειο τμήμα του δικτύου έως το Αεροδρόμιο. Οι συρμοί αυτοί, οι οποίοι θα προστεθούν στους υπάρχοντες επτά, που λειτουργούν αδιάκοπα από το 2004, θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 με το σχετικό διαγωνισμό να βγαίνει στον αέρα το νωρίτερο στις αρχές του 2023 και την προμήθεια να ολοκληρώνεται περίπου τρία χρόνια αργότερα. Το κόστος προμήθειας των επτά νέων συρμών αναμένεται να φτάσει τα 120 εκατ. ευρώ.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα