9.1 C
Athens
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023

9.1 C
Athens
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023

Σ. Τσιάρα: Η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί ένα πανόραμα με την εξέλιξη της νεοελληνικής τέχνης

spot_imgspot_img

Ένα διαφορετικό και πολύ ενδιαφέρον φθινόπωρο υπόσχεται στους φιλότεχνους επισκέπτες της η Εθνική Πινακοθήκη.

Η διευθύντριά της, Συραγώ Τσιάρα η οποία παρέβαλε τη σκυτάλη από την Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, καλείται να ανταπεξέλθει στις σημερινές προκλήσεις και να οδηγήσει την Πινακοθήκη στον 21ο αιώνα.

Μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στον Γιώργο Αποστολίδη , περιέγραψε τον «θησαυρό» που φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη κάνοντας λόγο για ένα πανόραμα της εξέλιξης της νεοελληνικής τέχνης από την μεταβυζαντινή περίοδο και ύστερα.

Αναφερόμενη στις μόνιμες συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης επισήμανε: «Στον πρώτο όροφο των μόνιμων συλλογών κυριαρχούν τα έργα του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου ενώ ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει έργα που σχετίζονται με την ιστορική ζωγραφική, με τη δημιουργία των ελληνικού κράτους του Θεόδωρου Βρυζάκη, εμβληματικούς πίνακες που έχουν χαρακτηρίσει την οπτική εικόνα του έθνους. Επίσης, υπάρχει η διαδρομή στον 19ο αιώνα μέσω της σχολής του Μονάχου και φιλοξενούνται έργα καλλιτεχνών όπως του Γύζη ή του Λύτρα. Παράλληλα, στον 2ο όροφο μπορεί το κοινό να δει τον τρόπο εξέλιξης της νεοελληνικής ζωγραφικής και να φτάσει μέχρι τις σύγχρονες κατακτήσεις, στον 3ο όροφο, που ξεφεύγουν από κινήματα , απλώνονται στο χώρο φτάνοντας μέχρι την τέχνη του βίντεο και τις σύγχρονες καλλιτεχνικές μορφές».

Επίσης, όπως τόνισε, υπάρχουν και οι περιοδικές εκθέσεις όπως η πρώτη ολοκληρωμένη αναδρομική έκθεση, που αφιερώνεται στο έργο ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της νεοελληνικής τέχνης, του Κωνσταντίνου Παρθένη και η οποία αποσκοπεί στο να τιμήσει και να φωτίσει την σύνθετη, υψηλόφρονα και βαθιά ελληνική δημιουργία του.

Παράλληλα, σύμφωνα με την κ. Τσιάρα, είναι πλέον επισκέψιμη για το κοινό η Αίθουσα Δυτικοευρωπαϊκής Τέχνης, της Εθνικής Πινακοθήκης όπου μεταξύ άλλων, βρίσκεται και ένα από τα έργα που είχαν κλαπεί προ δεκαετίας και βρέθηκαν πέρυσι, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και δωρήθηκε το 1949 από τον ίδιο τον καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό, ως τιμητική προσφορά για τη γενναία αντίστασή του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων προοδευτικών καλλιτεχνών. Μάλιστα, υπενθύμισε ότι το έργο φέρει και χειρόγραφη αφιέρωση του μεγάλου ζωγράφου προς τον ελληνικό λαό.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε και στην Εθνική Γλυπτοθήκη που στεγάζεται σε δυο ανακαινισμένα ιστορικά κτήρια του 1900, τα οποία βρίσκονται στο Άλσος Στρατού στο Γουδί και η οποία φιλοξενεί μια σπουδαία συλλογή έργων Λαϊκής Τέχνης του 19ου και 20ου αιώνα , από τον Γιαννούλη Χαλεπά μέχρι και σύγχρονους εν ζωή καλλιτέχνες.

«Είναι μια διαδρομή στο χρόνο,, στα υλικά, στην υφή , στον τρόπο με τον οποίο εκφράζονταν οι καλλιτέχνες στη Γλυπτική και μπορούν να μας συνδέσουν και νοητικά με τα έργα που υπάρχουν στο δημόσιο χώρο. Είναι μια ευκαιρία να δούμε από κοντά τη γλώσσα τους, τον τρόπο που εκφράζονταν μέσα στην ύλη», υπογράμμισε.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img