14.8 C
Athens
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου, 2022

14.8 C
Athens
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου, 2022

Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον και βόρεια έως τη Λυκόβρυση

Μετά την επέκταση του μετρό στον Πειραιά και τη δημιουργία της γραμμής 4, η διοίκηση της Αττικό Μετρό σχεδιάζει την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον, αλλά και της γραμμής 4 προς τα βόρεια προάστια, έως τη Λυκόβρυση.

Μιλώντας σε επενδυτικό συνέδριο του ΤΕΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος ΔΣ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νικόλαος Κουρέτας αναφέρθηκε στις νέες επεκτάσεις που σχεδιάζει η Αττικό Μετρό, τόσο ως προς τα βόρεια όσο και στη σύνδεση με το δίκτυο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αναφερόμενος στην επέκταση του Μετρό από την Ανθούπολη προς το Ίλιον, ανακοίνωσε ότι μέσα στις 20 επόμενες ημέρες αναμένεται να βγει στον αέρα ο σχετικός διαγωνισμός.

Το έργο όπως είπε θα είναι συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων ευρώ και θα περιλαμβάνει και την επέκταση του αμαξοστασίου «Ελαιώνα» κατά 20.000 τετραγωνικά μέτρα, με συντήρηση τροχαίου υλικού. Η νέα επέκταση προς το Ίλιον θα περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς (ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) μήκους 4 χιλιομέτρων, ενώ η επιβατική κίνηση στους νέους σταθμούς υπολογίζεται στις 51.000 ημερησίως.

Η επέκταση της γραμμής 4 προς τα βόρεια θα καλύψει τη Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι το «δαχτυλίδι» στην Αττική Οδό και θα συνεχίζει βόρειο-δυτικά και μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης, θα φτάνει στη Λυκόβρυση, κοντά στην Εθνική Οδό. Όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, η επέκταση αυτή θα επιτρέψει τη διασύνδεση της γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό ΚΗΦΙΣΙΑΣ με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στο σταθμό ΜΑΡΟΥΣΙ με τη γραμμή 1, επιτυγχάνοντας την λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων. Η επέκταση αυτή μήκους 13 χιλιομέτρων θα έχει τους σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.

Ο κ. Κουρέτας αναφέρθηκε και στη δημιουργία διακλάδωσης της Γραμμής 1 (πράσινη) του Μετρό από το σταθμό του Θησείου ως το Φάληρο μέσω της Καλλιθέας, με στόχο την εξυπηρέτηση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), κάτι το οποίο όπως είπε, αποτελεί βασική προτεραιότητα. Η νέα γραμμή θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., με αφετηρία τον σταθμό του Θησείου, καταλήγοντας υπογείως στο ΚΠΙΣΝ. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Θησέως, σε Χαμοστέρνας, Πλατεία Διαβάκη και Λόφο Φιλαρέτου στις Τζιτζιφιές, που θα εξυπηρετούν περί τους 65.000 επιβάτες ημερησίως.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img