Παράταση ισχύος των μειωμένων τιμών στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προβλέπει νομοσχέδιο του Υπουργείο Οικονομικών, με στόχο τη διευκόλυνση των νοικοκυριών εν μέσω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προβλέπεται η παράταση ισχύος των μειωμένων τιμών στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2023, μιας και θα διατηρηθεί ο μειωμένος συντελεστής Φ.Π.Α. της τάξεως του 13%. Συνεπώς, έως το τέλος Ιουνίου το ενιαίο εισιτήριο μετακίνησης στην Αθήνα θα κοστίζει 1,20 ευρώ, από 1,40 που ίσχυε πριν τη μείωση, και το ενιαίο μειωμένο 0,50 ευρώ, από 0,60.
Αντίστοιχα το διπλό ενιαίο εισιτήριο μειώθηκε από 2,70 ευρώ σε 2,30 ευρώ, το διπλό ενιαίο μειωμένο από 1,20 ευρώ σε 1,00 ευρώ. Το ενιαίο εισιτήριο αεροδρομίου μειώθηκε στα 9,00 ευρώ (από 10 ευρώ), το μειωμένο αεροδρομίου στα 4,50 ευρώ (από 5,00) και το ενιαίο εισιτήριο 24 ωρών στα 4,10 ευρώ (από 4,50 ευρώ).
Υπενθυμίζεται ότι οι μειωμένες τιμές ισχύουν από την 1η Ιουνίου του 2020, μετά από απόφαση της κυβέρνησης για τη στήριξη των πολιτών εν μέσω της πανδημίας.
Εν τω μεταξύ στόχος της κυβέρνησης είναι η κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου και η αντικατάστασή του με το «ζωνικό» εισιτήριο, στο πλαίσιο του «Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής», το οποίο θα συμπεριλάβει κάθε μέσο κίνησης από τα ΜΜΜ έως τα ιδιωτικά μέσα, τα ταξί, τα ΚΤΕΛ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, τις δημοτικές λεωφορειακές γραμμές, αλλά και τα οχήματα μικροκινητικότητας. Βάσει αυτού του σχεδίου θα γίνει διαχωρισμός της Αττικής σε ζώνες διαφορετικής χρέωσης με σκοπό και τελικό αποτέλεσμα ο επιβάτης να πληρώνει εισιτήριο ανάλογα με τη διαδρομή που διανύει με τα ΜΜΜ.
Στο πλαίσιο της νέας μελέτης θα αναλυθούν τα βασικά στοιχεία της δομής του συστήματος τιμολόγησης, όπως η στρατηγική τιμολόγησης, η μέθοδος πληρωμής και το ύψος των κομίστρων. Η μελέτη θα συμπεριλάβει όλα τα μέσα αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ, προαστιακός), όλους τους εκτελεστικούς φορείς παροχής μεταφορικού έργου, αλλά και όλες τις πληθυσμιακές και κοινωνικές ομάδες που αποτελούν εν δυνάμει χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Παράλληλα θα ληφθούν υπόψη οι υπάρχουσες ή προτεινόμενες – μελλοντικές συνεργασίες με άλλα μέσα (δίκτυο ΟΣΕ, ΚΤΕΛ, Hellenic Train), στο συνδυασμό μετακινήσεων και στη χρήση κοινών κομίστρων ή και άλλων εκπτωτικών προϊόντων.
Ισίδωρος Ρούσσος