7.4 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023

7.4 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023

Καλλιτεχνικός και διοικητικός απολογισμός τριετίας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

spot_imgspot_img

Περισσότεροι από 3.500 καλλιτέχνες, σε 177 συνολικά παραγωγές, παρουσίασαν το έργο τους στους 400.000 θεατές που τίμησαν με την παρουσία τους το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Ηρώδειο, στην Πειραιώς 260, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στη Μικρή Επίδαυρο.

Και στο οικονομικό πεδίο, το Φεστιβάλ πέτυχε στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας να είναι βιώσιμο. Το 2022 υπήρξε μια αύξηση των εισπράξεων κατά 30%, ύψος που αποτελεί ρεκόρ όχι μόνο σε σύγκριση με τα πανδημικά έτη (2020 / 2021) αλλά και με την προ πανδημίας περίοδο.

Η ομάδα του Φεστιβάλ βρίσκεται σε εντατικούς ρυθμούς ολοκλήρωσης του νέου προγράμματος. Με την ανανέωση της θητείας της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Φεστιβάλ για μια ακόμη τριετία (Σεπτέμβριος 2022 – Σεπτέμβριος 2025), οι ήδη υπάρχουσες κατευθύνσεις θα ακολουθήσουν μια εξελικτική πορεία.

Για τα πεπραγμένα της τριετίας που προηγήθηκε, έχει εκπονηθεί ένας αναλυτικός απολογισμός, ο οποίος και αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ. Σας προσκαλούμε να τον διατρέξετε, καθώς αποτυπώνει το όραμα και τη στόχευση των χρόνων που προηγήθηκαν και προϊδεάζει για το πνεύμα της επερχόμενης τριετίας.

Οι κυριότερες κατευθύνσεις που έδωσαν το στίγμα της τριετίας 2020 – 2022 αποτυπώνονται συνοπτικά ως εξής:

Στο Φεστιβάλ το Αρχαίο Δράμα είναι σύγχρονο: μεγάλη έμφαση δόθηκε στη σύνδεση του Αρχαίου Δράματος με τη σύγχρονη παραστατική δημιουργία. Παγκόσμιες πρεμιέρες και διεθνείς συμπαραγωγές στη Μεγάλη Επίδαυρο, αλλά και το πρωτοποριακό εγχείρημα Contemporary Ancients: η απευθείας ανάθεση συγγραφής νέων θεατρικών έργων με αφετηρία έργα του αρχαίου δράματος, με στόχο το ανέβασμά τους στη Μικρή Επίδαυρο.

Το Φεστιβάλ είναι διεθνές και ταξιδεύει: προτεραιότητα δόθηκε σε μεγάλες, διεθνείς συμπαραγωγές και στην «εξαγωγή» ελληνικών παραγωγών στο εξωτερικό.

Το Φεστιβάλ καλεί τους νέους: το Φεστιβάλ επιδίωξε να αναδείξει ένα προφίλ σύγχρονο και νεανικό. Κομβικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση ήταν: o Κύκλος Layers of Street, αφιερωμένος στην hip hop κουλτούρα, o Κύκλος Εlectronica που διερεύνησε τις νέες τάσεις στην ηλεκτρονική και πειραματική μουσική, αλλά και οι sold out συναυλίες μεγάλων ονομάτων της ηλεκτρονικής μουσικής στο Ηρώδειο.

Το Φεστιβάλ είναι αναπάντεχο: ένας ακόμη στόχος ήταν ο επαναπροσδιορισμός της ταυτότητας των φεστιβαλικών χώρων. Έτσι, προέκυψαν απροσδόκητες συνομιλίες τεχνών και καλλιτεχνών, όπως εικαστικοί καλλιτέχνες στα αρχαία θέατρα.

Το Φεστιβάλ είναι βιωματικό: παράλληλες δράσεις, στρογγυλές τράπεζες, συζητήσεις πριν και μετά από τις παραστάσεις, πάρτυ… Δράσεις που επιδίωξαν να εμπλέξουν τον θεατή στη φεστιβαλική εμπειρία με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση.

Το Φεστιβάλ δεν πέφτει σε χειμερία νάρκη: το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για πρώτη φορά επέκτεινε τη δραστηριότητά του κατά τη διάρκεια του χειμώνα με ένα νέο πρόγραμμα υπό τον τίτλο Open Plan (15 δράσεις), διεγείροντας την περιέργεια του κοινού όλων των ηλικιών.

Το Φεστιβάλ απέκτησε νέα εταιρική ταυτότητα: η Καλλιτεχνική Διεύθυνση προχώρησε στην ανανέωση της εικόνας του Οργανισμού μετά από σχεδόν 30 χρόνια.

Το Φεστιβάλ δίνει ώθηση στις γυναίκες δημιουργούς: με την Κατερίνα Ευαγγελάτου να αποτελεί την πρώτη γυναίκα στο τιμόνι της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Φεστιβάλ στα 68 χρόνια ιστορίας του, η ανάδειξη περισσότερων ταλαντούχων γυναικών δημιουργών ήταν και είναι μια συνειδητή επιλογή.

Το Φεστιβάλ ζει (και) στις βιβλιοθήκες μας: η εκδοτική δραστηριότητα του Φεστιβάλ υπήρξε ιδιαίτερα πλούσια. Εκδόθηκαν οι ετήσιοι Κατάλογοι του Φεστιβάλ, θεατρικά προγράμματα για τις παραστάσεις της Μεγάλης Επιδαύρου, η θεατρική σειρά των έργων του Κύκλου Contemporary Ancients, το συλλεκτικό φωτογραφικό λεύκωμα του Μιχάλη Κλουκίνα, Χώροι σε Αναμονή, αλλά και πλήθος άλλων λευκωμάτων με ιδιαίτερο αισθητικό στίγμα.

 

Απολογισμός της Διοίκησης

Την τελευταία τριετία, η Διοίκηση της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. ανέπτυξε πλήθος πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του φορέα, την ανάπτυξη συνεργιών με έτερους φορείς και ιδιώτες, καθώς και τον εξορθολογισμό των οικονομικών, πετυχαίνοντας σημαντική αύξηση των εσόδων.

• Η οργανωτική αναδιάρθρωση της Εταιρείας

Η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. θέσπισε για πρώτη φορά από τη σύσταση της Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, κατάρτισε ψηφιακό οργανόγραμμα, διαμόρφωσε διαδικασίες για τη λήψη πιστοποιητικού ISO και συνέταξε Κώδικα Δεοντολογίας.

• Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ψηφιακή ανάπτυξη του φορέα

Η Διοίκηση προχώρησε στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του φορέα και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την ψηφιοποίηση του αρχείου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (ένα ανεκτίμητο αρχείο 68 χρόνων).

• Η αναβάθμιση των υποδομών και των χώρων εκδηλώσεων του Φεστιβάλ

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες βελτίωσης των υποδομών στην Πειραιώς 260 και έγινε μετεγκατάσταση της έδρας του Φεστιβάλ σε νέα γραφεία, τα οποία πληρούν όλες τις σύγχρονες προϋποθέσεις ασφάλειας, λειτουργικότητας και προσβασιμότητας. Δρομολογήθηκε, επιπλέον, η αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο τη χρηματοδότηση έργων υποδομής (υποδομές Ωδείου Ηρώδου Αττικού, τεχνολογικός εξοπλισμός, κλπ.)

• Η εφαρμογή πολιτικών εξωστρέφειας

Στη διάρκεια της τριετίας, η Διοίκηση ανέπτυξε στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς και εγχώριους φορείς. Μεταξύ αυτών ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών. Παράλληλα, το Φεστιβάλ συμμετείχε στα ευρωπαϊκά έργα έρευνας και καινοτομίας VAST και VOX (Horizon 2020).

• Οι πρωτοβουλίες κοινωνικού και οικολογικού χαρακτήρα

Η Διοίκηση προχώρησε σε εκπόνηση και εφαρμογή Πράσινης στρατηγικής με πλήθος πρωτοβουλιών, όπως η εφαρμογή πρακτικών ανακύκλωσης και Κυκλικής Οικονομίας, η συλλογή και ανακύκλωση αφισών του Φεστιβάλ και η πραγματοποίηση εκδηλώσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, μέσω της Συνεργασίας με το Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, δόθηκε ισχυρή ώθηση στον συμπεριληπτικό χαρακτήρα και την ανεμπόδιστη προσβασιμότητα στους χώρους και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ.

• Η αύξηση των εσόδων

Το 2022 επιτεύχθηκαν αυξημένα έσοδα, σε ύψος που αποτελεί ρεκόρ όχι μόνο σε σύγκριση με τα πανδημικά έτη (2020 / 2021) αλλά και με την προ πανδημίας περίοδο (2017 / 2018 / 2019). Συγκεκριμένα, το 2022 υπήρξε μια αύξηση των εισπράξεων 30%. Αξιοσημείωτη ώθηση δόθηκε επίσης στον τομέα των χορηγιών με τα οφέλη για το Φεστιβάλ το 2022 να ξεπερνούν κάθε προηγούμενη χρονιά.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img