9.4 C
Athens
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024

9.4 C
Athens
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024

Σ. Αναγνωστόπουλος: Μαξιμαλιστική η προσδοκία για αποτροπή συνολικά των πληθωριστικών πιέσεων στην οικονομία, με το καλάθι του νοικοκυριού

Διαβάστε επίσης

 

Για τα θέματα που απασχολούν τον δημόσιο διάλογο και κυριαρχούν, μεταξύ άλλων, στην ατζέντα της επικαιρότητας, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, η αισχροκέρδεια και οι έλεγχοι στην αγορά από τη ΔΙΜΕΑ, μίλησε στον Αθήνα 9.84 ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, με αφορμή και την πρόσφατη συνέντευξη τύπου από την ηγεσία και επιτελείς του Υπουργείου.

Ερωτηθείς, από τους Γιάννη Λαυράνο και Νίκο Καρούτζο σχετικά με την αναντιστοιχία ανάμεσα στις κυβερνητικές δηλώσεις και στις διαπιστώσεις των καταναλωτών σχετικά με τη συμβολή του καλαθιού στη συγκράτηση των τιμών παρά τον αυξημένο πληθωρισμό, χαρακτήρισε «μαξιμαλιστική»  την προσδοκία να αποτραπούν συνολικά μέσω του καλαθιού του νοικοκυριού,  οι πληθωριστικές πιέσεις στην ελληνική οικονομία.  «Θα ήταν άλλωστε αδύνατον να μπορέσουν  να  αντιμετωπιστούν -στο σύνολό τους – με οποιοδήποτε μέτρο… Το  καλάθι απευθύνεται πρωτίστως στους καταναλωτές που το επιλέγουν για να ψωνίζουν και έχει σκοπό να συγκρατήσει τις πιέσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται σε αυτό».

Αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο που προβάλλεται δημοσίως το θέμα, έκανε λόγο για κόλπα και φημολογίες.

Όπως είπε «κόλπα δεν υπάρχουν μόνον στις συσκευασίες, αλλά εντοπίζονται δυστυχώς και στον δημόσιο διάλογο, όταν παρουσιάζονται ποσοστά ανατιμήσεων έως και 146%. Πρόκειται για φημολογίες… Καλή η πολιτική αντιπαράθεση αλλά με την κινδυνολογία περί επικείμενων τεράστιων αυξήσεων, είναι σαν να καλούμε τους πολίτες να τρέξουν στα σούπερ μάρκετ και να στοκάρουν προϊόντα».

Ωστόσο, ο Γ.Γ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δεν αρνήθηκε την ύπαρξη ανατιμήσεων, σύμφωνα και με τις καταγγελίες καταναλωτικών οργανώσεων, υποστήριξε όμως πως στη χώρα μας είναι μικρότερες απ ό,τι σε άλλα μέλη της Ευρωζώνης.

«Ουδένας αρνείται τις ανατιμήσεις. Όμως, ειδικά στην Ελλάδα είναι χαμηλότερες από τις υπόλοιπες χώρες στην Ευρωζώνη».

Εκτίμησε πως πρόκειται για «τεχνική μάρκετινγκ των επιχειρήσεων… Κάποια προϊόντα μάλιστα βρίσκονται σε προσφορά μόνον για μερικές εβδομάδες όχι για ολόκληρο το μήνα, οπότε η διαφορά τιμής προκύπτει από εκεί».

Ως προς την αποδοτικότητα μιας ενδεχόμενης μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα τόνισε πως «όπου έχει εφαρμοστεί η μείωση ΦΠΑ δεν έχει αποδώσει».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα