back to top
18.3 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

18.3 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

EEKE/ ΓΣΕΕ: Ο δεκάλογος του σούπερ μάρκετ

Διαβάστε επίσης

Δ́έκα βήματα εισοδηματικής…αυτοάμυνας των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ.

́Οπως επισημαίνει η Ενωση, το τελευταίο χρονικό διάστημα, η ακρίβεια έχει εξελιχθεί στον υπ’αριθμόν ένα κίνδυνο για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή, καθώς παρά τα μέτρα που θέσπισε η Πολιτεία («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών.

Σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, η ακρίβεια μπορεί, ως ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι επιστημονικοί συνεργάτες της ΓΣΕΕ, εφιστούν την προσοχή των καταναλωτών ως προς τα εξής:

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε ολόκληρο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που βρίσκονται στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ, ημέρα κατά την οποία οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανηθούμε

Η ΕΕΚΕ, καλεί τους πολίτες που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
e-mail: [email protected]
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Δημήτρης Κωστάκος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα