back to top
23.1 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

23.1 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Συνδικαλιστικές οργανώσεις: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα η τραγωδία στα Τέμπη

Διαβάστε επίσης

“Προδιαγεγραμμένο έγκλημα” χαρακτηρίζουν συνδικαλιστικές οργανώσεις την τραγωδία στα Τέμπη.

Μέσα από τις επίσημες ανακοινώσεις των συνδικάτων, αποτυπώνονται διαχρονικά λάθη και παραλείψεις.

Την 1η Μαρτίου του 2018, η ΓΣΕΕ ανακοίνωσε ότι στηρίζει τις κινητοποιήσεις που είχε προκηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, αντιδρώντας “στο σχέδιο της κυβέρνησης να πουλήσει αντί πινακίου φακής, τον ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο της χώρας μας, στον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο”, προειδοποιώντας ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις “τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους.”

Στις 2 Ιουλίου του 2019, η Συνομοσπονδία, απαιτεί να εφαρμοστεί άμεσα η νέα επιχειρησιακή σύμβαση στην ΟΣΥ Α.Ε, αλλά και στους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, διαπιστώνοντας “κυκεώνα προβλημάτων, τα οποία με τον αγώνα τους ξεπέρασαν και για τα οποία δε φέρουν καμία ευθύνη…”

Στις 28 Απριλίου του 2020, η ΓΣΕΕ καταγγέλλει τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την “απαράδεκτη πρακτική της να προχωρήσει στην απόλυση 75 εργαζομένων, εξειδικευμένων τεχνιτών, οι οποίοι εργάζονταν τρία χρόνια στην εταιρεία”.

Οι αντιδράσεις των εργαζομένων, συνεχίστηκαν και στις 24 Ιανουαρίου 2023, προειδοποίησαν:

«Δεν θα σακατευτούμε για χάρη των κερδών της Hellenic Train», με αφορμή σοβαρό ατύχημα που είχε συμβεί στο κεντρικό εργοστάσιο Πειραιά.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου ότι αν δεν ληφθούν μέτρα, θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερο ατύχημα και έθεταν το ερώτημα: «Πρέπει πρώτα να θρηνήσουμε νεκρούς και μετά να ληφθούν μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής;»

Στις 7 Φεβρουαρίου, 20 μέρες πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι εργαζόμενοι επανήλθαν με αφορμή άλλα δύο ατυχήματα με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, επισημαίνοντας ότι τέθηκαν σε άμεσο κίνδυνο το προσωπικό και οι επιβάτες.

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Μάλιστα, χαρακτήρισαν “εξοργιστικό” το γεγονός ότι τα ατυχήματα αποτελούσαν «σχεδόν καθημερινό φαινόμενο» και διαπίστωναν πως συνιστούσε πρόβλημα, «να μην λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες».

Οι διεκδικήσεις των εργαζομένων, κοινές σχεδόν σε όλες τις ανακοινώσεις τους:

  • Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες, αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
  • Πρόγραμμα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων, τόσο στις νέες τεχνολογίες όσο και στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμό όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τραίνων, ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
  • Χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων.
  • Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Δημήτρης Κωστάκος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα