back to top
16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Τραγωδία στα Τέμπη: Σοκάρουν τα νέα ντοκουμέντα

Διαβάστε επίσης

Σοκάρουν ηχητικά και έγγραφα ντοκουμέντα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και καταδεικνύουν την αλληλουχία λάθος χειρισμών και παραλείψεων, αλλά και τα τεράστια κενά στα συστήματα ασφαλείας που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία με 57 νεκρούς στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τον πίνακα καταγραφής συμβάντων του σταθμαρχείου Λάρισας που δημοσίευσε η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είτε δεν γνώριζε τον χειρισμό είτε επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, που εδώ και μερικούς μήνες έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας.

Αντίθετα, για τη χάραξη της διαδρομής βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου, με συνέπεια να ξεχάσει σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και να στείλει την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου.

Οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοί του που θα μπορούσαν να χειριστούν το σύγχρονο σύστημα είχαν δυστυχώς φύγει πριν την επίσημη λήξη της βάρδιας τους.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στην απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης, «η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π… είναι περί 10.20 και του Χ… περί 10.10 μ.μ.» . Η αποχώρηση των έμπειρων σταθμαρχών από το πόστο τους και η εγκατάλειψη από τον 59χρονο του ηλεκτρονικού συστήματος χάραξης της διαδρομής αποτυπώνεται και στον πίνακα καταγραφής συμβάντων του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Από τις 10.12 μ.μ. δεν καταγράφεται κανένας απολύτως χειρισμός του συστήματος, με τον 59χρονο να προσπαθεί να συντονίσει τις κινήσεις των συρμών μέσω του παλιού πίνακα ελέγχου, με δραματικά αποτελέσματα. Η τηλεδιοίκηση επαναλειτούργησε περίπου μία ώρα μετά το δυστύχημα, στη 1.39 π.μ. της 1ης Μαρτίου, όταν πλέον τα στελέχη του ΟΣΕ θέλησαν να ελέγξουν εάν η σύγκρουση των τρένων επήλθε συνεπεία βλάβης στο σύστημα τηλεδιοίκησης ή σε λάθος χειρισμό του σταθμάρχη.

Στο ερώτημα γιατί ο 59χρονος χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου με τα κλειδιά, απάντηση δίνει ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, Γιώργος Ζήνδρος, σε κατάθεσή του στην ανακρίτρια με την ιδιότητα του μάρτυρα: «Τα τελευταία 4-5 χρόνια ο πίνακας δεν δούλευε γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους. Είναι σε λειτουργία τούς τελευταίους 4-5 μήνες, από αρχές Νοεμβρίου του 2022. Εγινε κάποια μαθητεία από την εταιρεία που επισκεύασε τον πίνακα, την Alstom, δηλαδή κάποιοι ήρθαν και μας έδειξαν τη λειτουργία. Οι παλιοί τον θυμόμασταν τον πίνακα και εκπαιδεύσαμε τους νέους».

Υπενθυμίζεται ότι ο 59χρονος επέστρεψε μέσω κινητικότητας στον ΟΣΕ τον Αύγουστο του 2022 και το πρόγραμμα εκπαίδευσής του ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2023, κάτι που σημαίνει ότι δεν είχε προλάβει να εκπαιδευτεί επαρκώς στη χρήση του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Νέες ποινικές διώξεις

Εν τω μεταξύ εντός των επόμενων 24ωρων – αναμένονται νέες ποινικές διώξεις κατά εργαζομένων που με λανθασμένες πράξεις ή παραλείψεις τους οδήγησαν στο δυστύχημα. Ταυτόχρονα, με εντολή του επικεφαλής της Αρχής Ξεπλύματος Μαύρου Χρήματος, Χαράλαμπου Βουρλιώτη, στο μικροσκόπιο της έρευνας μπαίνει η περιουσιακή κατάσταση όσων τα τελευταία 15 χρόνια εμπλέκονται σε συμβάσεις έργων και προμηθειών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Newsroom Αθήνα 9.84 με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα