back to top
25.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

25.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Παππάς για Γεραπετρίτη: Είπε ψέματα ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν λειτουργική

Διαβάστε επίσης

Σφοδρή αντιπαράθεση ξέσπασε μέσω δηλώσεων και ανακοινώσεων το μεσημέρι της Πέμπτης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του αρμόδιου τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά.

Ο κ. Παππάς κατηγόρησε τον Γιώργο Γεραπετρίτη ότι είπε ψέματα πως λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα και επικαλέστηκε εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, με το υπουργείο να απαντά ότι τη μοιραία νύχτα τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη καθώς και όλα τα δρομολόγια έως τις 22.20 το βράδυ.

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για τις μεταφορές τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Ποια τηλεδιοίκηση στη Λάρισα; Σταθμάρχης και… μανιβέλα». «Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική» σημείωσε ο κ. Παππάς και πρόσθεσε ότι «τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».

«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν, ούτε για το αφήγημα του “ανθρώπινου λάθους” ούτε για το “δεν ήξερα” του Μητσοτάκη κατέληξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα».

Και στην ανακοίνωσή του το υπουργείο εξηγεί: «Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, “οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου”. Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης».

«Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές» τονίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και καταλήγει:

«Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το Υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα